מטוס נוסעים של חברת הטיסות הזולות "ג'רמן ווינגס" מדגם איירבוס A320 התרסק היום (שלישי) בהרי האלפים הצרפתים בגובה של 2,000 מטר כשהיה בדרכו מברצלונה לדיסלדורף, כך מסרה המשטרה הצרפתית וגורמים בענף התעופה. על סיפונו היו 144 נוסעים ושישה אנשי צוות. 

זוהי התרסקות המטוס הראשונה מעל אדמת צרפת מאז התרסקות מוטס הקונקורד בשנת מחוץ לפריז בשנת 2,000, בו נהרגו 109 נוסעים ואנשי צוות. 

שר הפנים הצרפתי, ברנאר קזנוב, עושה את דרכו למקום ואמר כי נמצאו חלקים מהמטוס. ממשרד התחבורה הגרמני נמסר כי מומחי בטיחות טיסה עושים את דרכם למקום. כוחות כיבוי נמצאים באתר ההתרסקות. 

על פי החברה המתפעלת את שדה התעופה בברצלונה, טיסה 9525 המריאה ב-10:55 שעון ישראל, לאחר עיכוב של 20 דקות בהמראה. פחות משעה לאחר מכן, ב-11:47, הוא איבד בבת אחת גובה וירד מ30 אלף רגל ל-24 אלף רגל ונעלם מהמכ"ם בגובה 6,800 רגל, לא לפני שהטייס שלח אותות מצוקה.


מטוס של חברת German Wings. צילום: עמוס דור


נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר כי ההתרסקות ארעה באזור קשה לגישה שניתן להגיע אליו רק במסוקים, וכי אין ציפייה למצוא ניצולים. הוא הוסיף כי ככל הנראה היו מספר רב של נוסעים גרמנים על המטוס. סגנית ראש ממשלת ספרד, סוראיה סנטהמריה, אמרה כי על המטוס היו 45 נוסעם ספרדים.

הולנד הביע את תנחומיו למשפחות קורבנות האסון: "אנחנו באבל בגלל הטרגדיה הזאת".

אתר ההתרסקות. צילום מסך

מלך ספרד, פליפה ה-6, הנמצא בצרפת לביקור ממלכתי, אמר במסיבת עיתונאים עם הנשיא הולנד כי בעקבות האסון הוחלט לבטל את הביקרו 

ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, אמר בהצהרה לתקשורת כי שוחח עם המלך פליפה, שנמצא בצרפת. הוא הוסיף הוא נעצב לשמוע על התאונה ואמר כי הממשלה תעשה כל מה שאפשר לסייע למשפחות.

חברת ג'רמן ווינגס נחשבת לחברה מאוד איכותית, על אף היותה חברת לוקוסט. היא חברת בת של לופטהאנזה ונחשבת כבעלת עבר נקי כמעט לחלוטין בכל הקשור לבעיות במטוסים שלהם. מנכ"ל החברה אמר כי זהו "יום שחור"

חברת איירבוס הודיעה בדקות הראשונות לאחר הגעת הדיווחים כי היא מודעת לכל הדיווחים ובודקת את הנושא וכי תעדכן כשיתקבל.
ממשרד החוץ הישראלי הודיעו כי הוא עוקבים ובודקים אם היו ישראלים בטיסה ובמידה וכן, תועבר הודעה מסודרת.