הרמטכ"ל גדי אייזנקוט  השתתף היום (שבת) התייעצות מיוחדת בעקבות רעש האדמה בנפאל והחליט על יציאת משלחת חלוץ עוד הלילה כדי לבחון את היקף הסיוע הנדרש בנפאל.

משרד החוץ קיים מוקדם יותר ישיבה מיוחדת להערכת מצב, בעקבות רעידת האדמה בנפאל שהביאה למאות הרוגים ולחש לחיי ישראלים השוהים ומטיילים במדינה. 

מנכ"ל משרד החוץ אמר בפתח הישיבה כי: "המשרד נערך לשגר במהירות מטוס כדי לחלץ ישראלים מהמקום וכן לשלוח משלחת סיוע על פי בקשת הממשלה מקומית".
 
עוד מסר המנכ"ל כי  20 עד 25 הורים פונדקאים שנמצאים במקום המשרד נערך לפנות אותם בעמצאות מסוק יחד עם התינוקות כמובן למקום בו אפשר לתת טיפול לתינוקות ככל הנראה להודו, הבמטרה  לצמצם את מספר הישראלים מנותקי הקשר.
 
לא ידוע על פצועים או הרוגים ישראלים בשטח השגרירות הגיעו כ-120 ישראלים שהקימו מחנה אוהלים במקום. השגריר הישראלי איתם וילון איתם במחנה. 
 
לגבי המשלחות מישראל אמר :"הבעיה היא שאין אישור נחיתה בשדה בנפאל והוא הוסיף שאין כהערכה של כמה ישראלים שוהים כרגע בנפאל, מעריכים שהרבה מאוד. התקשורת בנפאל קרסה ואני ממליץ להמתין".
 

משפחות ישראליות שנקלעו מחוץ למלון שניזוק ברעש. צילום: פייסבוק

 
מנכ"ל רשות האוכלוסין נמצא ביחד בהערכת מצב עם פיקוד העורף מד"א משרד הביטחון ובכירים ממשרד החוץ, זאת בכדי לפתור את הבעיות של הפונדקאות.
 
ראש הממשלה אישר משלחת חילוץ

גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסרים כי ן נתניהו קיים הערכת מצב טלפונית בהשתתפות שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון משה יעלון בעקבות רעידת האדמה החזקה שפקדה את נפאל ואזורים הסמוכים לה.
בשיחה סוכם על הוצאה משלחת חילוץ והצלה שתכלול גורמי רפואה. סוכם שהמשלחת תצא בטווח הזמן המיידי ותנחת ביעד סמוך לאזור האסון, משם תתארגן עד שניתן יהיה לנחות בנפאל.   
בנוסף סוכם כי לרשות הישראלים הנמצאים בנפאל יועמדו האמצעים הנדרשים לחזרה לישראל.  ראש הממשלה נתניהו מוסר את תנחומיו בשם העם בישראל לעם בנפאל, ומוסר כי ישראל תסייע ככל שיידרש.




שלח את תנחומיו לעם הנפאלי, ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: פלאש 90

אנשי החילוץ של חברת הביטוח מגנוס ויחידת החילוץ של חברת הראל - הראל 669, כבר מתכוננים ליציאה לנפאל. הקונסול של ישראל בהודו עומד בקשר עם הרשויות, בסיוע בית חב"ד וחברות הביטוח ובמשרד החוץ הוקם חמל. נדב קליפה, מצוות החילוץ של הראל 669, המריא  מישראל לנפאל. 

בצאתו אמר ל״מעריב השבוע״ כי הוא מקווה שעד שיגיעו יתאפשר להם לנחות, ״כרגע יש בעיה בבקרת הטיסות. אני מקווה שזה יפתר עד שנגיע לשם״. קליפה סיפר כי בעיית התקשורת במדינה מקשה על איסוף המידע ועל יצירת הקשר, אך ציין עם זאת כי, ״ישנם ישראלים שכבר הצלחנו ליצור עמם קשר באמצעות טלפון לוויני״.