הבורסה של שנגחאי ממשיכה להתרסק. מדד ה-SSE יורד הבוקר (שני) ב-8.45 אחוזים. מדד ההנג סנג של הונג קונג יורד ב-4.47% ואילו הניקיי של טוקיו ב-4.06%.



כתוצאה מהירידות, צפויות  ירידות גם בשוקי אירופה ובתל אביב.



המשקיעים במזרח הרחוק בפאניקה משום שיש הערכות שהממשלה הסינית עדיין לא מודעת לחומרת המשבר ואינה מתכוונת לתמוך בשוק על ידי הרחבה מוניטרית רחבת היקף. חששות אלו גברו כשהבנק המרכזי הסיני הודיע שהוא מגדיל את הנזילות קצרת הטווח, צעד שרבים רואים בו כתחליף עלוב לצעדים מקיפים הרבה יותר.



בצעד שנועד למנוע את המשבר, אישר משרד האוצר הסיני לקרנות הפנסיה הסיניות להשקיע במניות, דבר שהיה אסור עד כה. מדובר בצעד שיכול להכניס לשוק עשרות טריליוני דולרים, אולם בינתיים הוא לא בלם את הצניחה.



אחד האנליסטים הידועים בסין, ייפנג קי מ-CEBM GROUP, אמר שלהערכתו הירידות ימשכו משום ששערי המניות יקרים מדי ומפני שהחלטת משרד האוצר הסיני לאפשר לחברות הפנסיה להשקיע עד 30% מההון שלהן במניות לא תועיל, שכן למרות שמדובר בהרבה כסף, איש לא יכול לדעת מתי כסף זה יתחיל לזרום לבורסה של שנחאי".



המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במתח ובהמתנה לפתיחת הבורסות במערב אירופה וצפון אמריקה. עם זאת, הישועה ככל הנראה לא תבוא משם כי החוזים העתידיים של ניו יורק בירידה.



ובינתיים יש הערכות שבנק ישראל יודיע היום שהריבית לספטמבר תרד ל-0.50% או אפילו ל-0, זאת לאור הירידה בקצב הצמיחה הכלכלי שעמדה על 0.3% ברבעון השני ומה שקורה בשוקי העולם.