סיפורה של זיינאט כבר סופר בקצרה לפני מספר שבועות, עת שהבינו כולם את גודל הסיפור שעברה.

אך בריאיון ארוך וחושפני ל-CNN, גוללה הנערה היזידית את כל התהליך המזוויע שעברה מאז שנתפסה על יד הרי סינג'אר, דרך החתחתים שעברה וגם הטרגדיות והדרמות שעברו עד שהצליחה, בעזרת תושייה וניצול מצב, לברוח אל החופשי.
 
כאשר הגיעו אנשי "המדינה האיסלאמית" אל הבתים היזידים בסינג'אר, החלה משפחתה של זיינאט לברוח לכיוון ההרים. הם ידעו שאחרת זה ייגמר ברצח או בהתעללות, אבל גם הבריחה לא הצילה את אחת מבנות המשפחה, שנתפסה והפכה להיות שבויה של הארגון האכזר.
זיינאט הופרדה במהירות ממשפחתה והפכה להיות, כמו עוד אלפי נשים יזידיות, לשפחתן של לוחמי דאעש וחלק משוק הסחר שמנהלים לוחמיה. אבל בניגוד לכל הנשים, זיינאט נבחרה לשרת את מנהיג הארגון, אבו באקרי אל בגדדי. שירותי המודיעין ברחבי העולם מנסים להבין עוד את שגרת יומו של מנהיג הארגון, בניסיון להגיע אליו ולהתחקות אחריו.
בריאיון מקיף היא סיפרה על כל שיגרת יומה, על החשש הגדול של האזרחים מדאעש וגם על הלשנות, אשר בעקבותיהן ספגה מכות קשות. זיינאט היא הבחורה אשר פגשה בעבר את קיילה מולר, האזרחית האמריקאית שהוחזקה בשבי והוצאה להורג ע"י הארגון.

"הרגנו את אביך ואחיך, חיתנו את אמא שלך"

"הוא התייחס אלינו בצורה כל כך קשה. הוא אמר לי כל הזמן: 'תשכחי מאביך ומאחיך. הרגנו אותם וחיתנו את אמא שלך והאחיות שלך מחדש. תשכחי מהן כי לא תראי אותן", אמרה. 
זיינאט (שם בדוי) נלקחה ביחד עם עוד שמונה בחורות לראקה, סוריה, שם הוכנסה אל "ארמון לבן, בין ההר לים", על פי תיאורה. ברגע שהן הגיעו אל המקום, הוכרחו הבנות לצפות בעריפת ראש של "אדם מערבי על ידי אדם שלבש שחור". ככל הנראה, הציגו בפניהם שוביהם את רציחתם של ג'יימס פולי, או סטיבן סוטלוף, העיתונאים שראשם נערף.
"אל בגדאדי הראה לנו את הסרטון הזה ואמר: 'אם לא תתאסלמו, זה יקרה גם לכן. אנחנו נערוף לכן את הראש. אלו שתי האופציות שיש לכן. אל בגדאדי ומשפחתו נעו כל הזמן מבית אחר למשנהו, מעיר אחת לאחרת". התפקיד שלה היה לנקות את הבתים, אל מול עיניהם של הילדים והנשים שלו.
דאעש מאשימים את היזידים כמי שעושה את פולחן השטן ולכן רודף אחרי המיעוט שחי בעיראק. האו"ם אף הכריז כי מדובר ברצח עם. 
|הוצאה להורג של דאעש. אכזריות. צילום מסך
העונש על ניסיון הבריחה שכשל
זיינאט לא הסכימה להשלים עם המצב, וביום אחד, בו חגגו לוחמי הארגון עם הרואין במשך שלוש שעות, היא ניסתה לעשות מהלך: "הצלחתי להשיג את המפתח. פתחנו את הדלת ופשוט רצנו. ראינו בית בעיר חאלב וניגשנו אל האישה שעמדה בבית. היא אמרה לי "בואי, נביא אותך לעיראק, אני אעזור לך". אבל אז היא יצרה קשר עם דאעש, שהגיעו לקחת אותה בחזרה ומשם החלה מסכת התעללות קשה מאוד.
"היכו אותי עם צינור גינה, עם חגורה, סטרו לי, השתמשו בכבלים ומקלות עץ. הגוף שלנו היה שחור מהמכות. אני עדיין סובלת מהמכות, מרגישה אותן. 'את חייבת את עצמך כעת למדינה האיסלאמית', הצהיר בגדאדי. 
עוד סיפרה כי היתה עם קיילה מילר, השבויה האמריקאית שלה היה יחס מיוחד מאל בגדאדי, שנהג לאנוס אותה עקב היותה מערבית. "הוא חילק שעונים לנשים שלו כדי שיידעו שהן שלו ואף אחד לא התעסק איתן מבחינה מינית", סיפרה היזידית הצעירה, "קיילה היתה כמו אחותי, אבל היא פחדה לברוח איתנו ולא נמלטה מהידיים של השטן הזה", סיפרה בדמעות.
ואז זה קרה, הבריחה הגדולה הגיעה: "היה חלון אחד בחדר שלנו. הוא היה מעט שבור. דחפנו אותו בכל פעם קצת, עד שאפשר היה לעבור. חברה שלי ואני פשוט זחלנו החוצה באישון לילה ורצנו בלי הפסקה. לא ידענו לאן הלכנו, רק התפללנו לאלוהים שזה לא ייגמר כמו בפעם הקודמת. פגשנו משפחה והתחננו. הגבר של הבית נאות לעזור לנו ולקח אותנו. הרחיקו אותנו מהשטן עצמו. אני רוצה שיהרגו אותו. אין לכם מושג כמה רוע היה שם וכמה רע הוא עושה לאנשים", סיפרה בדמעות.

"השטן בהתגלמותו". אבו באקר אל בגדאדי