קבוצה של תשעה צעירים ישראלים נתקעה על גדות נהר בג'ונגל בבוליביה, לאחר שהרפסודה עליה שטו התהפכה והציוד שהיה איתם נסחף במים הגועשים. הישראלים ממתינים על גדות הנהר ריו ורדה, בלב הג'ונגל, למחלצים שכבר יצרו איתם קשר אתמול.



התרמילאים הישראלים, בגילאי 24-22, דיווחו ביום שישי בערב באמצעות מכשיר קשר לווייני שהיה ברשותו של אחד מהם לחברת חיליק מגנוס וביקשה סיוע, לאחר שנותרו ללא אוכל וציוד.



חיליק מגנוס מסר הערב כי בעקבות הדיווח, נשלחו מיד לאזור מדריכים מקומיים העובדים עם החברה שבבעלותו, אך הם לא איתרו את הצעירים הישראלים. בעקבות זאת, יצאו מדריכים למסע רגלי של כשלוש שעות, כאשר ברשותם ציוד ואוכל והם צפויים לחבור למטיילים הישראלים.



"אנחנו מתקשרים עם המטיילים הישראלים באמצעות מכשיר הקשר הלווייני וגם מצויים בקשר עם בני משפחה והרשויות", ציין מגנוס והבהיר: "לא קיים חשש למצבם. אין בעיה של לינה שם".



לאחר החבירה למדריכים המקומיים, מחר אמורה להגיע רפסודה, שתאסוף את הישראלים, שאמורים לשוב לעיר הבירה לה פאס. "הקשר באמצעות המכשיר הלווייני אפשר יצירת קשר מהיר והתארגנות לחילוצם של הישראלים", סיכם מגנוס. במשרד החוץ ציינו שיש איכון מלא של הצעירים ישראלים ומצבם טוב ואף קיים איתם ובני משפחותיהם קשר טלפוני. "אנו מקווים שהם יחולצו בשעות הקרובות", הוסיפו במשרד החוץ.



הושבו הנעדרים מקפריסין



כזכור, שני הישראלים שנעדרו בקפריסין ביממה האחרונה שבו היום לישראל. שוטרי יחידת השיטור הימי של משטרת מחוז חוף גררו היום את ספינה מסוג קטמרן שבה שטו שני הישראלים, אשר עקבותיה נעלמו במהלך שיט מקפריסין לכיוון חופי ישראל. 



לאחר ניסיונות שלא צלחו באיתור הספינה מן האוויר, התגלתה הספינה כ-60 ק"מ מחופי ישראל. עם איתורה נוצר קשר עם ספינת השיטור הימי. שוטר השיטור הימי רס"ב יריב מלכה "אנו שמחים כי כך הסתיימה תעלומת היעדרותה של הספינה".



שני הישראלים שנעדרו בקפריסין, אחרי שהפליגו לישראל מנמל לימסול והקשר נותק עמם בלב ים, אותרו בלילה שבין שישי לשבת כשהם בריאים ושלמים. היום הסתיים מסע נרחב של חיפושים כשהקטמרן עליו הפליגו עגן בנמל חיפה כששני השייטים בריאים ושלמים, אך עייפים ותשושים, כהגדרת אנשי משמר החופים של משטרת ישראל שסייעו להם להגיע ארצה.