אחד מסיפורי הזוועות של דאעש נחשף: אישה יזידית צעירה עונתה ושימשה כשפחת מין במשך שלושה חודשים אצל לוחמי דאעש וכעת אזרה אומץ לחשוף את הייסורים המחרידים שעברה בשבי. "האונס שימש כדי להרוס נשים ונערות ולהבטיח שנשים אלו לא יוכלו לחיות חיים נורמליים שוב", סיפרה נדיה מוראד בסי טהא, בת 21, שלשום למועצת הביטחון של האו"ם.



האישה הצעירה, שנחטפה בחודש אוגוסט בשנה שעברה מהכפר שלה בעיראק, הוסיפה: "המדינה האסלאמית הפכה נשים יזידיות לסחורה". נדיה תיארה את הסבל הנורא שעברה. היא סיפרה איך היא נלקחה באוטובוס לבניין של מעוז דאעש במוסול, עיראק שבו אלפי נשים וילדים יזידים הוחלפו על ידי החמושים כמתנות.



נדיה בעת העדות. צילום: רויטרס
נדיה בעת העדות. צילום: רויטרס



כמה ימים אחרי שהיא נלקחה על ידי גבר זר היא אמרה: "הוא הכריח אותי להתלבש ולשים את האיפור שלי ולאחר מכן היה לילה נורא, הוא הכריח אותי לשרת כחלק מסיעתו הצבאית והוא השפיל אותי כל יום". נדיה ניסתה להימלט, אך נעצרה על ידי שומר. "באותו הלילה הוא הכה אותי. הוא ביקש ממני לקחת את הבגדים שלי והכניס אותי לחדר עם כמה שומרים ולאחר מכן הם המשיכו לבצע את הפשע שלהם עד שהתעלפתי", היא אמרה.



היא התייפחה כשהיא התחננה בפני מועצת הביטחון: "אני מפצירה בכם להיפטר לחלוטין מדאעש". נדיה, שכמה מאחיה נהרגו על ידי חמושי המדינה האסלאמית, נמלטה בסופו של דבר מהשבי ועכשיו היא חיה בגרמניה. חברי מועצת הביטחון התרגשו כששמעו את סיפורה. נציגי האו"ם אמרו כי המדינה האסלאמית ביצעה רצח עם כדי לחסל את המיעוט היזידי והאיצה במועצת הביטחון של האו"ם להפנות את הנושא לבית הדין הפלילי הבינלאומי להעמדה לדין.



הנציג המלזי לא נשאר אדיש לעדות. צילום: רויטרס
הנציג המלזי לא נשאר אדיש לעדות. צילום: רויטרס



המועצה הצהירה שהיא מגנה את חמושי המדינה האסלאמית וקבוצות אחרות, כגון צבא ההתנגדות של האל ובוקו חראם. היא הזהירה כי "מעשים מסוימים הקשורים לסחר בבני אדם בהקשר של סכסוך מזוין עלולים להוות פשעי מלחמה".



בדאעש מאמינים כי הדת היזידית הכוללת בתוכה אלמנטים של הנצרות, הדת הזורואסטרית והאסלאם, משמשת לעובדי השטן.