במשרד החוץ זועמים ממשלת נורבגיה: סרטון שיצרה קבוצת אמנים במסגרת פסטיבל במדינה ושעלה לרשת, תוקף שיתוף פעולה עם תיאטרון הבימה וקורא ל"שחרור פלסטין". לטענת גורמים במשרד החוץ, הסרטון מומן על ידי סוכנויות ממשלתיות בנורבגיה, ובהן גם משרד התרבות המקומי.



בסרטון מגלמת שחקנית נורבגית את דוברת התאטרון הלאומי של נורבגיה שמבקשת להתנצל על שיתוף פעולה של התיאטרון הלאומי הנורבגי עם הבימה - כיוון שהוא מציג ב"שטחים הכבושים" ולטענת השחקנית יש לו תפקיד גדול ב"נורמליזציה של הכיבוש". שיתוף הפעולה בין התיאטראות נעשה ב-2014 במסגרת פרויקט שעסק בטרור. עוד נטען בסרטון נטען כי הבימה עובר על החוק הבינלאומי. 








"היום זה יום גדול לתיאטרון הלאומי בנורבגיה. זה היום שבו אנחנו מתנצלים רשמית על שיתוף פעולה מבייש עם הבימה, התיאטרון הלאומי בישראל", אומרת השחקנית בסרטון. "לא ידענו שזאת מדינת אפרטהייד. איך יכולנו להיות כל כך עיוורים", הוסיפה. 



ממשרד החוץ הגיבו בתקיפות: "הסרט מזכיר תעמולה פרי מוחם החולני של גבלס, הקולנוענית הנאצית לני ריפנשטאהל, ומשתפי הפעולה הנורבגים קוויזלינג והמסון. מדינת ישראל דורשת מהתיאטרון הלאומי הנורבגי, שדברי הדיבה מוצגים בשמו, שיתנער בצורה ברורה ומידית מהסרטון ויפעל להסרתו מכל אתר או רשת. משרד החוץ פועל במרץ להסיר את הסרטון הנפשע". 


מהתיאטרון הלאומי הבימה נמסר בתגובה: "התיאטרון הלאומי הבימה מוביל בשיתופי פעולה בכל מדינות אירופה והעולם כולו מזה שנים רבות ומביע צער ותדהמה על כך שככל הנראה גורמי BDS נורווגים קיצוניים מנצלים את שיתוף הפעולה שהיה לתיאטרון הבימה עם התיאטרון הנורווגי, וזאת בכדי להכפיש את שמה של מדינת ישראל והתרבות הישראלית בכללותה".
 
"התיאטרון הלאומי הבימה לא ירתע מלעסוק בכל נושא ויופיע בכל מקום במדינת ישראל, וזאת על פי עקרונות המוסר והתרבות האוניברסליים, וכן ימשיך לפעול בזירות ובשת"פ עם מוסדות תרבות בינלאומיים. יחד עם זאת נודע לנו כי מאחורי סרטון זה לא עומד התיאטרון הנורבגי אלא קבוצה תמוהה של שחקנים קיצונים, שכבר גונו נחרצות על ידי התיאטרון והממשלה בנורבגיה".