באופן חריג, גורמים בגופי המודיעין בארצות הברית שוחחו היום (ראשון) עם כלי תקשורת אמריקאיים והביעו דאגה מהיחסים המקצועיים שינהלו עם הנשיא הנכנס דונלד טראמפ. בכירים בגופים שונים, בפרט ב-CIA, טענו שהזלזול של טראמפ בדוח המודיעיני שהוגש אודות התערבות רוסיה בבחירות מביע "עוינות כלפי העבודה שלהם". "לא ברור מה הם כללי המשחק כאן", אמר בכיר בסוכנות מודיעין אמריקאית ל"וושינגטון פוסט". "אחרי ההשבעה של טראמפ, אנחנו בארץ לא נודעת". 
גורמים המקורבים ל-CIA הסבירו: "הנטייה שלו לנקמנות בשילוב עם האופן בו הוא לוקח אישית ביקורת, זה מאיים להוביל למערכת יחסים רעה של חוסר אמון בין הנשיא לקהילת המודיעין", אמר פול פילר, עד לאחרונה סגן מנהל המרכז ללוחמה בטרור של הסוכנות. "הנטייה שלו לנקמנות נראית יותר גרועה מזו של ניקסון", אמר על הנשיא לשעבר שידוע לשמצה במערכת היחסים הלא מתפקדת שניהל עם קהילת המודיעין בממשלו. 

ההתבטאויות של אנשי המודיעין באות לאחר שדונלד טראמפ פטר בזלזול דוח שפרסם ה-CIA ביום שישי, בו נטען כי בתום חקירה הסיק צוות הסוכנות כי ממשלת רוסיה התערבה לטובתו של טראמפ בבחירות בארצות הברית. בין היתר, בדוח נטען שהאקרים (פצחנים) שפרצו למחשבים של המפלגה הדמוקרטית כדי להדליף מידע מכפיש על המועמדת הילרי קלינטון פעלו תחת הוראה מפורשת של הממשל הרוסי. "זה מגוחך, אני לא מאמין לזה. אלה אותם אנשים שאמרו שלסדאם חוסיין יש נשק גרעיני", אמר טראמפ בהתבטאות שעוררה כעס רב בגופי המודיעין. 

הנשיא הנוכחי ברק אובמה הורה לאור תוצאות הדוח להמשיך ולהעמיק את החקירה לגבי מעורבות פוטין בדמוקרטיה האמריקאית. היחס בין הנשיא הרוסי, יריב מר של ממשל אובמה, ודונלד טראמפ – מעלה סימני שאלה רבים. רק בסוף השבוע פורסם כי המועמד המוביל של הנשיא המיועד לתפקיד מזכיר המדינה הוא רקס טילרסון, איש עסקים מקורב ביותר לפוטין, לו קשרים עסקיים נרחבים עם הממשל הרוסי. הוא אף קיבל בעבר מהפוליטיקאי הרוסי "אות כבוד". 
המתיחות שהתפרצה בין טראמפ ל-CIA מפתיעה במיוחד בשל הטענות הקודמות על כך שהארגון מכיל דרג נרחב של קצינים התומכים במועמד הרפובליקני ושפעלו למענו במהלך קמפיין הבחירות. בין היתר, מתחה המפלגה הדמוקרטית ביקורת קשה על הסוכנות לאחר שהחליטה לחדש את תיק החקירה בפרשת הדואר האלקטרוני של הילרי קלינטון זמן קצר לפני מועד הבחירות.