המאבק באלימות נגד נשים נמשך: במסגרת דיון שהתקיים היום (שני) במועצת זכויות האדם באו"ם, עו"ס תמר שוורץ, מנכ"לית העמותה "רוח נשית", הציגה בהצהרה מיוחדת תמונת מצב עגומה בישראל בנוגע לחקיקה הנוכחית: "כבר מ־2018 עמותת 'רוח נשית' הגישה המלצות בנושא מניעת לאלימות כלכלית לישראל, אך החוק טרם נחקק".

תמר שוורץ (צילום: UPR info)
תמר שוורץ (צילום: UPR info)

שוורץ, מנכ"לית עמותת "רוח נשית", המסייעת לנשים נפגעות אלימות להשיג עצמאות כלכלית ותעסוקתית, הגיעה לשוויץ במסגרת ההכנות לדיווח התקופתי על תפקוד ישראל במסגרת ה־UPR (סקירה תקופתית כללית). ה־UPR הוא גוף מפקח של האו"ם, בו אחת ל־4.5 שנים מתכנסות כל מדינות האיחוד לדון במצב זכויות האדם בעולם. שוורץ נסעה להציג את תחום ההגנה על נשים מפני אלימות בישראל, בדגש על אלימות כלכלית.

במסגרת דבריה בפני הוועדה אמרה: "אחד החלקים הקריטיים ביותר בחוק נגד אלימות כלכלית הוא בראש ובראשונה מתן שם לתופעה בחוק. אלימות כלכלית היא אלימות כמו כל סוג אלימות אחרת". שוורץ הוסיפה: "הטמעת חוק נגד אלימות כלכלית יעלה את המודעות ויסייע לנשים להכיר בכך שהן נמצאות במערכת יחסים פוגענית. על־כן, אנו ממליצות למדינת ישראל לאמץ את ההמלצות, כדי לקדם חוק המכיר ומונע אלימות כלכלית, ומסייע לקורבנותיו. על מדינת ישראל להמשיך במאמציה להילחם באלימות במשפחה ואלימות מגדרית נגד נשים על כל צורותיה, לרבות אלימות כלכלית, בהתאם ליעדי פיתוח ברי קיימא".