ואז הגיע השבעה לאוקטובר השחור. המציאות החדשה הכתיבה לנו לשנות את הקונספציה ומיד. גם אם מישהו ירצה אי אפשר לפספס את המנהיגות הנשית העוצמתית של הנשים בחזית ובעורף. את התעוזה יוצאת הדופן של הטנקיסטיות, את הנחישות של הלוחמות, את היצירתיות של היזמיות שבעורף את החמל"ים. המלחמה הוכיחה לכולנו כי השובינזם זה פאסה. נשים רבות תפסו פיקוד בבטחה, באומץ, כשרון, ובמנהיגות והפכו את הקערה על פיה.

הספירה לאחור החלה, הבחירות המקומיות מתקרבות, ה-27 פברואר בפתח. לא חסרות דוגמאות מהעבר, המוכיחות שנשים אשר היו בעלות תפקיד מפתח בעת המלחמה מצאו את עצמן מול שוקת שבורה לאחר מכן. בנוסף, אין זה סוד שנשים נוהגות לפקפק בהישגיהן וביכולתן יותר מהגברים, בעוד שגברים אינם מהססים להפנות את אור הזרקורים אל עצמם. 

עכשיו זה הזמן לבצע, לעשות שאת השינוי בפועל, ולהפוך את רצוי למצוי. לחסוך מעצמנו את הצורך להסביר שגם נשים יכולות, כי ראינו כמה המון הן יכולות, ואין כבר צורך להקשיב פקפוקים אם גם בטנק מתאים לאישה או האישה לטנק, כי התשובה היא כן וכן כן. נשים שהובילו בחזית ובעורף חייבות להוביל את המדינה, חייבות להיות סביב שולחן מקבלי ההחלטות, חייבות להשפיע על סדר היום שלנו כחברה וכיחידים. המטרה להגיע ל 129 ראשות רשויות ו כ 1,750 חברות מועצות בעיריות, במועצות המקומיות והאזוריות, זה הכל. 

האמצעי – מאות מתמודדות , חקיקה שמחייבת ומקדמת שיוויון ובעיקר רצון אמיתי של כולנו לחברה שיוונית טובה יותר. זה שנים שעמותת כ"ן מכשירה נשים להתמודדויות על מקומות של קבלת החלטות, למנהיגות ציבורית, לתודעה שיוויונית וחשיבותה, בונה רשתות וקהילות לנשים המתמודדות, המנהיגות ומקדמת אותן. כמו כן פועלת העמותה לחקיקה שיוונית ומקדמת שיוויון.  על פעילותינו זו גם קבלנו הכרה על ידי האו"ם כגוף מייעץ לאו"ם.

וככאלה, אנו לוקחות חלק מדי שנה בכנס הנשים הגדול, ומשתפות בידע, מחפשות ידע וכלים חדשים, הכל כדי לקדם את נוכחותן המוצלחת של נשים המרחב הציבורי, במוקדי קבלת החלטות, במוקדי הכוח. הללו חשיבותם בהשפעה הגדולה שיש משם על איכות החיים בחברה האנושית, בקהילה של כל אחת ואחת, בעיר, במדינה, ובהימצאותן של נשים באופן שיווינו במוקדים הללו, אנו משפיעות ולוקחות חלק בכל מה מתרחש, לטובת כולן.

לצורך כך, הקמנו את האקסלרטור לשיוויון מגדרי.  חשבתי על הצורך להאיץ את המהלכים בפועל, כעת שההכנות וההסברים הסתיימו, התשתית מונחת ומוכנה.  נחוצה האצה מאסיבית של כל מה שכבר עושות, ולא פחות חשוב, גם האצה בדרך של פריצות דרך חדשות, מתודולוגיות חדשות, אולי חקיקות חדשות, יוזמות מתחומי דעת שונים, גיוון בדעות, בגישות, בכלים, ללמוד מכל רחבי הארץ, מהעולם.

האקסלרטור לשיוויון מגדרי הוא כלי אשר במסגרתו מתקיימים מפגשי סיעור מוחות , עם מגוון מקצועות, תרבויות, מדינות. , מה האפשרויות המוכרות, והפחות מוכרות, מה טרם ניסינו, מה הצליח, איזה מודלים עובדים היטב, ללמוד מההצלחות, לשתף במסקנות, ביוזמות, לצאת  עם פעילות מואצת, אינטנסיבית – מרוכזת תחת האקסלרטור – כדי להגיע לשיוויון כפי שכלל מדינות העולם החברות באו"ם החליטו – 50:50 עד שנת 2030.

באקסלרטור נקיים גם האקתונים למציאת ופיתוח כלים חדשניים, דיגיטליים, כלים של AI, כל מה שנמצא לנכון שיקדם אותנו כדי לעמוד ביעד שהעולם הציב שיוויון בין נשים לגברים תוך 7 שנים.

אז בדרך נקיים תערוכות מדליקות, פרוייקטי מחקר ולמידה האקדמיה, ברשויות המקומיות, נקיים מיזמים של הנצחת הגיבורות של השבעה לאוקטובר ומאז ה שבעה לאוקטובר, בתעשייה נקדם מנהלות , חוקרות, יזמיות, והכל – בהאצה, באינטנסיביות כי הזמן אזל ו 2030 כבר כאן מעבר לפינה. כסף הוא אלמנט חשוב להליכים המואצים, וגם בכך אנו עוסקות כעת ביתר שאת.

ובחזרה לבחירות הקרובות – הכשרנו מאות ואלפי נשים, זכינו לראות בוגרות שלנו ראשות ערים ומועצות, חברות כנסת, מובילות, והפעם – מצפות לראותן רבות יותר, חזקות יותר, וממשיכות.

הכותבת היא עו"ד יו"ר עמותת כ"ן