צה"ל התיר היום (שישי) לפרסום כי רס״ל אלון קודריאשוב, בן 21 ממודיעין, אשר לחם ביחידת אגוז עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, שישה לוחמים מיחידת אגוז נפצעו באורח קשה בקרב, כאשר עוד עשרה לוחמים נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות.

לקראת מלחמה נרחבת? גלנט: "נגדיל את המערכה, נגיע גם למקומות מרוחקים"
וושינגטון במסר לישראל: זה הכוח שצריך לשלוט בעזה ביום שאחרי המלחמה

התקרית הקשה אירעה מוקדם יותר היום כאשר טיל RPG אחד שוגר על ידי מחבל לעבר קומה במבנה שבו שהה הכוח מאגוז, בשכונת אל-אמל שבמערב ח'אן יונס. כתוצאה מהפיצוץ וקריסת הקירות נפל קודריאשוב ונפצעו עוד 16 לוחמים, שישה באורח קשה, חמישה בינוני וחמישה קל. בזירה התנהל מבצע חילוץ בהובלת יחידת 669 ומסוקי חילוץ של חיל האוויר, שפינו את הפצועים לבית החולים בתוך 55 דקות מרגע הפיצוץ. בחלק מהפצועים קשה בוצעו ניתוחי שטח מצילי חיים.

לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: באדיבות דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: באדיבות דובר צה''ל)

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס מסר: "משפחת השכול של מודיעין מכבים רעות מתרחבת. רגע לפני כניסת השבת התבשרנו על נפילתו של רס״ל אלון קודריאשוב, לוחם ביחידת אגוז של עוצבת הקומנדו. אלון, בוגר תיכון עירוני א׳, נהרג היום בלחימה ברצועת עזה. בשמי ובשם כל תושבות ותושבי העיר אני שולח תנחומים למשפחת קודריאשוב".

כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, במהלך 48 השעות האחרונות עצרו לוחמי יחידת אגוז עשרים מחבלים באזור ח'אן יונס. המחבלים הועברו לחקירה במהלכה אותר פיר בתוכו הוסתרו היקף גדול מאוד של אמצעי לחימה ומטעני חבלה.