כל הרוג שלישי בתאונת דרכים הוא מהמגזר הלא יהודי, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" שמתפרסים לרגל שבוע הבטיחות בדרכים במגזר הערבי שמקיימת עמותת "אור ירוק".
 
היום (ג'), מעבר לפעילות הקבועה של העמותה בכל ימות השנה, פעלו מתנדבי אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בכ-500 גני ילדים במגזר הבדואי בנגב, במטרה להעלות את המודעות לתאונות החצר ולהיפגעות הגבוהה של ילדים במגזר הערבי בתאונות דרכים.
מתחילת השנה נהרגו 103 בני אדם מהחברה הערבית, 14 מהם פעוטות עד גיל ארבע, רובם בתאונות חצר. זאת, למרות שהחברה הערבית נאמדת בכ-20% מהאוכלוסייה בישראל, שיעור ההרוגים בה מגיע לכ-34% מסך ההרוגים השנה (נתונים נכונים ל-14.12.2014).

28 הולכי רגל נהרגו השנה בתאונות דרכים מהחברה הערבית, תשעה הולכי רגל יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 20 נהגים צעירים (עד גיל 24) מהחברה הערבית נהרגו השנה בתאונות דרכים. הנהגים הצעירים הערבים מהווים 3% מסך המורשים לנהוג אך נהרגים בשיעור של יותר מפי חמישה  (17%).
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אסור להשלים עם ההיפגעות הגבוהה של המגזר הלא יהודי בתרונות דרכים. אם המדינה תשקיע תקציבים במגזר הערבי ותשפר את התשתיות והחינוך, נוכל להציל את חייהם של עשרות בני אדם בכל שנה, וגם לחסוך כסף רב שנגרם מתאונות הדרכים ולכן, מדובר בהשקעה כלכלית כדאית שכולנו נרוויח ממנה".
עוד עולה מהנתונים, כי ילדים הם אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר מתאונות דרכים, נתון שמציב את ישראל במקום הראשון מקרב המדינות המתקדמות בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים.
ההיפגעות הגבוהה נרשמה בקרב פעוטות (0-4), כאשר 95% מסך הפעוטות שנהרגו בתאונות דרכים היו מהמגזר הלא יהודי. מרבית הפעוטות נהרגו ב"תאונות חצר", אשר מתרחשות במתחם בית המגורים.
אחת הבעיות המרכזיות במגזר הלא יהודי הוא דפוסי חגירת חגורת בטיחות.  ממחקר שנערך על ידי "ד"ר סמירה עובייד מאוניברסיטת חיפה, עולה כי 70% מהילדים במגזר הערבי נצפו נוסעים ללא חגורות בטיחות.  בנוסף, 84% מהילדים בגילאי 3-8 לא הוסעו כנדרש (מושב בטיחות או בוסטר). 70% מהנהגים דיווחו כי הם לא חוגרים את הילדים בכלל או רק בחלק קטן מהנסיעות.
אחד הגורמים המרכזיים הוא רמה נמוכה של תשתית או היעדר תשתית בכלל. הדברים באים לילדי ביטוי בכבישים משובשים, חוסר תאורה, תחזוקה לקויה של תמרורים, שלטים ומעברי חציה וחוסר במדרכות.