הגשמים והרוחות שנשבו אתמול ברחבי הארץ היו רק ההקדמה למה שמחכה לנו השבוע.


המערכת החורפית החלה שלשום בלילה עם גשמים מקומיים, בעיקר בצפון ולאורך מישור החוף. אתמול בבוקר חלה הפוגה והשמש אף זרחה מבעד לעננים, אבל לקראת הצהריים הגשם שב, והפעם חזק יותר, ובחרמון כבר ירדו פתיתי שלג ראשונים שנערמו לכדי שכבה דקה של שני ס"מ.

מהשירות המטאורולוגי בבית דגן נמסר כי מזג האוויר הגשום צפוי להימשך גם היום, מצפון הארץ עד צפון הנגב. הגשמים יהיו מלווים לעיתים בסופות רעמים ומשבי רוחות ויש סכנה לשטפונות במדבר יהודה ואזור ים המלח. גם היום צפוי שלג בחרמון. מנהל האתר, שאול אשר, ציין כי על פי התחזית, השבוע צפויים לרדת שלגים רבים. "אנחנו מצפים", אמר אמש.

מחר צפוייה הפוגה וייתכנו גשמים מקומיים קלים בצפון. במקביל, צפויות רוחות דרום-מערביות במהירות של 50-40 קמ"ש. המערכת החורפית תחזור בעוצמה מחרתיים. הרוחות יתחזקו עד ל-70-60 קמ"ש באזור החוף והטמפרטורות יירדו משמעותית. מזג האוויר יהיה אביך וגשמים שיחלו לרדת בצפון ובמרכז יתפשטו לדרום. בחרמון יירד שלג וביום שלישי בערב אף קיים סיכוי לשלג בהרי הצפון – בגולן ובאזור צפת.

המערכת החורפית תגיע לשיאה ביום רביעי: יהיה גשום וסוער מהצפון ועד לצפון הנגב. הרוחות יהיו בעוצמה של כ-70 קמ"ש לאורך החוף ושלג ימשיך לרדת בחרמון ובהרי הצפון. לראשונה החורף, בשעות הערב קיים סיכוי לשלג קל בירושלים. המערכת החורפית תימשך גם ביום חמישי ולקראת ערב היא תיחלש בהדרגה.

נוכח התחזית למזג אוויר סוער החלה היערכות מיוחדות ברשויות החירום וברשויות המקומיות. החשש הוא לא רק מפני הצפות והיערמות שלגים, אלא גם מנזקים שעלולים להיגרם בשל משבי הרוח החזקים.

אזהרת מסע מארה"ב: "לא להגיע לישראל בגלל מזג האוויר"

קצת קשה להאמין, אבל דווקא מוושינגטון הקרה מאוד הגיעה אזרהרת מסע חריגה לישראל. הסיבה: ציפייה למזג אוויר סוער. שגרירות ארה"ב בתל אביב פרסמה את האזרהרה לכל אזרחיה שנמצאים בישראל או מתכוונים להגיע לביקור בימים הקרובים. בהודעה נאמר כי השבוע צפויים בישראל תנאי מזג אויר סוער ולכן כדיאי לשקול דחייה של נסיעה שאינה חיונית לאיזורים העשויים להיות מושפעים ממזג האוויר.

"מזג אוויר דומה ב-2014 הביא לסגירתם של כבישים ראשיים, לנהגים תקועים, לאיזורים שהפכו מבודדים ולתנאי נסיעה קשים ומסוכנים", נאמר בהודעה.

השגרירות מוסיפה כי אפילו הצטברות של כמות קטנה של שלג עשויה לגרום לסגירת כבישים ולתנאי נהיגה מסוכנים, במיוחד באיזורים הגבוהים. עוד נכתב כי "אם אתם נדרשים לנסוע בתנאים אלה כדאי שתוודאו שיש לכם ברכב מיכל דלק מלא, שארזתם בגכדים חמים, מגפיים, מים, את חפירה ואספקת מזון למקרה שתיחסמו בשלג. אם רכבכם ייתקע, רצוי שתישראו בתוכו ותתקשרו למשטרה לקבלת סיוע".