רשת הטרדה מינית ביחידה קרבית בצה"ל, שנחקרה בעבר, פתחה תיבת פנדורה שמסעירה את הצבא כולו. הפרשה החלה בטענות לפיהן מג"ד הטריד מינית שני חיילים, וגרמה לפתיחת חקירה סמויה שהובילה לחשדות כבדים הכוללים חקירת פרשיות מיניות, הטרדות קשות, חקירת נסיבות מותם של שני חיילים שהתאבדו, וחקירה של חשד לגניבת אמצעי לחימה. 

החקירה נמצאת בימים אלה תחת היחידה הארצית לחקירות הונאה של מצ"ח והיא מתנהלת כבר כמה שבועות. על פרטי היחידה ועל פרטי המעורבים בה הוטל צו איסור פרסום גורף. חלק מהתלונות נמצאות בחקירה לאחר איסוף של מידע מודיעיני, ובמסגרתה בוצעו עשרות פעולות סמויות ונחקרו חיילים רבים לבירור האירועים. 
הפיכת החקירה מסמויה לגלויה הובילה לחשיפת חשדות חמורים. במקרה אחד נחקר חשד על הטרדה מינית של שני לוחמים על ידי המג"ד שלהם. הסיפור נחשף לפני מספר שבועות על ידי כרמלה מנשה ברשת ב'. החוקרים הגיעו לבסיס המדובר, ערכו חיפוש במקום, בין היתר חקרו מפקדי פלוגות, קצינים ביחידה ועוד מעורבים. 

בעוד מפקדי הפלוגות שהו בחדרי חקירות, המג"ד המשיך לפקד על היחידה, בזמן שברקע הופצו שמועות רבות בקרב החיילים. גם מפקד החטיבה עודכן על ידי סגן מפקד הגדוד, אולם נתבקש על ידו שלא להתערב, ולאחר שפנה לאלוף הפיקוד נתבקש לעזוב את היחידה בשל חוסר נאמנות למפקדיו. יצוין כי הוא לא הודח על ידי האלוף. 
בצה"ל אומרים כי מדובר בפרשה חמורה ביותר וכי אם יתברר בחדר חקירות שיש אמת בחשדות או בחלקם, הדבר יגרום לטלטלה בצמרת החטיבה כולה כולל בעומד בראשה. 
בתיק חקירה אחר נבדק חשד שאחד המפקדים במהלך צוק איתן ביקש מאחד הקצינים ביחידה להזמין לו חדר בצימר. יחד עם הרס"ר הם שילמו במזומן על החדר והכינו לו אותו "לבילוי רומנטי". באותו ערב הוא הגיע, על פי החשד, למקום מלווה באחת הפקידות שלו. כל זה בזמן שלוחמיו, שיצאו להתרעננות מרצועת עזה, צופים בהתנהלות המפקד. 
בתיק חקירה נוסף נחקר חשד שמג"ד הטריד מינית את הרלשי"ת שלו תקופה ארוכה. החוקרים בודקים אם עזיבתה של הרל"שית קשורה לעובדה כי הוטרדה מינית. הרלשי"ת נאלצה לעבור טיפולים נפשיים. החוקרים בודקים גם הודעות טקסט שנשלחו אליה לטענתה על ידי המג"ד, ובהן הודעות בעלות אופן מיני. כמו כן בודקים את הטענות כי הוא היה נוהג להגיע למקום מגוריה ולנסות לשכנע אותה לחזור ליחידה. 
חקירה נוספת עוסקת בנסיבות מותו של נגד לוגיסטיקה לאחר ששתה חומר רעיל ומת ממנו. הנגד אושפז במצב קשה כשבועיים. נבדק גם מקרה של חייל נוסף ששם קץ לחייו לאחר שככל הנראה תועד במצב אינטימי והתיעוד הופץ בין החיילים. כמו כן החוקרים בודקים את נסיבות היעלמותם של ארבעה כלי נשק מן הבסיס וחשד לזיוף דו"ח תאונה, ככל הנראה לאחר שנהג הרכב שגרם לתאונה לא הורשה לנהוג ברכב. 
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביחידה הארצית לחקירות הונאה של מצ"ח מתנהלת מזה מספר שבועות חקירה סמויה בעקבות ידיעות מודיעיניות ותלונות על התנהגות בניגוד לפקודות ובניגוד לערכי צה"ל. במסגרת החקירה היסודית והמורכבת בוצעו עשרות פעולות סמויות ונחקרו חיילים רבים לבירור האירועים . בשלב זה הפכה החקירה לגלויה ובמסגרתה נחקרו מפקדים בחשד לעבירות אלו. בימים אלו נמצאת החקירה בעיצומה ולכשתושלם יועברו ממצאיה להחלטת הפרקליט הצבאי".