כמי שפגש את יונתן היילו לפני כשלוש שנים מיד אחרי שהמית את ירון איילון, אני יודע לספר בדיוק איך הרגיש לאחר המעשה. הוטל עלי לייצגו במעצר הימים הראשוני מיד אחרי האירוע. פגשתי נער מפוחד, ביישן, אשר ביקש ממני להסתיר את פניו מפני מצלמות התקשורת ומפני הציבור.

חשבתי לתומי כי באופן טבעי ההסתרה נובעת מבושה לאחר מעשה פלילי אולם עדיין קיננה בי התחושה שאין מדובר בהסתרה רגילה. ביקשתי לעצמי פתרון לתחושתי ודרשתי מימר למסור לי כל מסמך או נייר המצוי בכיסיו, ככל שיש כאלה. הוא ביקש שאוציא מכיסו תעודה רפואית תוך כדי שהוא מסתיר את פניו בידיו. הוצאתי מכיסו תעודה רפואית מקומטת שנשאה תאריך של יומיים לפני מעצרו שהעידה על ההתמוטטות הנפשית שעבר, אשר הבהילה אותו למיון בית החולים לקבלת תרופות הרגעה. מיד הבנתי שלתחושתי המוזרה יש ביסוס ומדובר בסיפור הרבה יותר מורכב ממה שפורסם בתקשורת.
 
לא הבנתי מה פשר התעודה הרפואית ואיך היא קשורה להמתה של איילון. ביקשתי לשוחח עם מרשי, יונתן, בפרטיות ורק אז הסכים, בקושי רב, לחשוף בפניי, טיפין טיפין, תוך ניסיון להפחית ולהמעיט ממה שאיילון עולל לו. הבנתי שחייו של הנער, יונתן, שהיה נטול עבר פלילי, הפכו לגיהינום.

הוא סיפר שכל יום שהיה יורד מביתו היה חושש שמא יילקח ע"י איילון לפינה חשוכה ושם איילין ביצע בו את זממו. היו מקרים שבהם איילון היה סתם גובה ממנו "דמי חסות" של כמה מאות שקלים אבל איזו חסות זו היתה?! מיד ניסיתי לצעוק בשמו את שאירע לו ודאגתי שיירשמו בפרוטוקול דיון המעצר הראשוני והם אלה שהיוו בסיס להמשך ההליך המשפטי.

דבריו המטרידים של מרשי קיבלו חיזוק משמעותי לאחר שהתברר לי ע"י נציג המשטרה כי לאותו איילון יש עבר פלילי בעבירות מין וזה כמובן כלפי מקצת העבירות שרק נחשפו. הבנתי מיד שיונתן היה במציאות בלתי אפשרית. אם רק היה מספר לרשויות מה שעובר עליו אולי היה נמנע האירוע שבא לאחר מכן.

אבל כפי שכבר בתי המשפט פסקו לגבי נשים שהיו קורבנות לעבירות מין לא תמיד ניתן לשפוט אותן על זה שלא סיפרו ולקחו את החוק לידיהן. החיים אינם שחור ולבן וסבור אני שההקלה בעונשו של היילו מתבקשת. יכול אני להעיד כמי שמשמש עורך דין פלילי כבר בעשור השני למקצוע, וכמי שכבר יכול לזהות מהימנות גרסאות של עדים ו/או נאשמים, שגרסתו של היילו היא אמת צרופה וטוב יעשה בית המשפט אם יקבל אותה.   

הכותב ייצג את יונתן היילו בתקופת מעצרו