חדשות טובות לערוץ 10: היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין קבע אמש (שלישי) כי ההחלטה על עתידו של ערוץ 10 תידחה בחצי שנה - בכך יתאפשר לערוץ לפעול במשך כל תקופת הבחירות והרכבת הממשלה, ולמרות שזיכיון השידורים שלו יפוג היום - הוא יוארך בחצי שנה.

הפרשן הפוליטי של הערוץ, שכזכור פירסם בעבר את תחקיר "ביביטורס", שעסק בניסיעותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר בגלי צה"ל: "לא נזחל לאף פוליטיקאי. אני חושב שאי אפשר לראות מניע אחר להחלטתו של וינשטיין חוץ מהקטע הדמוקרטי. עד אתמול נתניהו כמעט לא התערב במשבר הזה, על זה אין מחלוקת".

עוד אמר דרוקר: "איזה אינטרס ציבורי נפגע מהמשך פעילותו של ערוץ 10? הערוץ משלם את כל חובותיו והתחייב לא להשקיע בריאליטי. קיצץ 40 אחוז ממשכורות הטאלנטים. באמת נמאס כבר ששמים אותך במין רצועה קצרה כזאת".

גם מגיש תכנית הבוקר, גיא מרוז, התבטא בנושא בגלי צה"ל: "אחרי לילה ללא שינה אנחנו מתבשרים שערוץ 10 לא ייסגר הלילה וזה הצד המשמח. מה שפחות משמח שזה שוב רישיון זמני לחצי שנה. אנחנו מקווים שבשנה הזאת יימצא הסדר סופי. אנחנו לא מתכוונים לעשות הנחות לאף אחד".
כבר מיום ראשון השבוע בשעה 22:38 כשהוחשך המסך של הערוץ ניתן האות למאבק התקשורתי של עובדיו על עתיד פרנסתם ועל עתידה של התקשורת הישראלית במידה רבה. פוליטיקאים, אנשי ציבור, קולגות ואזרחים רבים הביעו תמיכה בערוץ. ביום ראשון ביקשה מועצת הרשותה שניה לחלט את כספי הערבות של הערוץ מבנק לאומי.
בנתיים בערוץ הצליחו לגייס את החוב שלהם לרשות, 36 מיליון שקלים, אבל הליך טכני פורצדורלי, הנוגע למועדי העברת הכספים והאופן בו יועברו, כמו גם ערבות נוספת שנדרשים לגייס בערוץ מונעים את המשך קיומו והענקת הרישיון למשך שנים נוספות. אחד הרעיונות שעלו היה להאריך את רישיון הערוץ למשך 3 או 6 חודשים נוספים. בערוץ טוענים שמהלך שכזה רק יעמיק את הבעיה ויגרום להם לצבור חובות נוספים. 

עובדי הערוץ יצאו להפגין אתמול להפגין מול קרית הממשלה בתל אביב, ואליהם הצטרפו קולגות מאמצעי תקשורת אחרים, בניהם עודד בן עמי מערוץ 10, וועד עובדי ידיעות אחרונות, גלובס, גלי צה״ל, בכירים במעריב, יו״ר אגודת העיתונאים יוסי ברמוחא, ולצדם חברי הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד), מיקי רוזנטל ומירב מיכאלי (העבודה), אילן גילאון (מרצ), ודב חנין (חד״ש). המפגינים הניפו שלטים ועליהם הכיתובים, ״הערוץ הכל שילם, אז תפסיקו לאיים״ ,״נלחמים על הפרנסה, מחזקים את העיתונות״, תוך שהם משתמשים במשרוקיות וקוראים בקול, ״אין לכם תירוץ לסגור את הערוץ. ביבי ביבי תתעורר אין לנו חובות יותר״