מהלך דרמטי בליכוד. על פי הוראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכונס מחר (שני) מרכז הליכוד באריאל כדי לדון ב"חיזוק תנועת הליכוד ומוסדותיה" וכן בהצעות לשינוי חוקת המפלגה וקיום הפריימריז המוקדמים. ראש הממשלה יביא מחר לועידה הצעת החלטה לשיריון מועמד אחד מטעמו על כל עשרה ברשימה..




מרכז הליכוד אמור להתכנס בשעה שבה בכנסת אמורה להתקיים הצבעה על פיזורה ועל הקדמת הבחירות, בקריאה שניה ושלישית. בליכוד אמרו כי אין כל סתירה משום שהדיון במרכז הוא פרוצדורלי בעיקרו, לא יתקיימו בו הצבעות אלא רק  יוצגו הצעות החלטה, ביניהן הצעה של ראש הממשלה. ההצבעות יהיו ביום ג' בארבע קלפיות ברחבי הארץ. 


החלטה על כך התקבלה בשעה אחת אחר חצות בשיחת טלפון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר מרכז הליכוד, דני דנון. כמו כן, נקבע כי כבר ביום שלישי יתבקשו מתפקדי הליכוד לאשר את הצעות ההחלטה שהתקבלו במרכז הליכוד בהצבעה חשאית בארבע קלפיות ברחבי הארץ. גורמים בליכוד אומרים כי ההחלטה לכנס באופן בהול את מרכז הליכוד התקבלה לאחר שלראש הממשלה התברר כי אין כל סיכוי לדחות את מועד הבחירות לכנסת שנקבע ל-17 במרץ.




מחר, אמורה מליאת הכנסת לאשר בקריאה שנייה ושלישית את פיזור הכנסת ואת קיום הבחירות בתאריך שנקבע. עוד אומרים גורמים בליכוד, כי המהלך המבוהל נועד "לתפוס את גדעון סער עם המנסיים למטה" ולמנוע ממנו את האפשרות להתארגן להתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד ובכך בעצם לטרפד את מועמדתו.






ההזמנה לכינוס מחר.