יושב ראש ש"ס אריה דרעי הגיש הערב את מכתב ההתפטרות ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. כשהוא מלווה בכל חברי סיעת ש"ס נכנס דרעי בהליכה מהירה אל לשכתו של יו"ר הכנסת, הגיש לו את מכתב ההתפטרות וחתם עליו בלי לומר מ ילה. לאחר מכן הסתגר עם היושב ראש בלשכתו לשיחה קצרה.
 
קודם לכן נועד דרעי לשיחה קשה עם חברי סיעת ש"ס בכנסת שניסו לשכנע אותו לחזור בו מהמהלך אך הוא סרב. עם זאת יצויין כי ההתפטרות תכנס לתוקף רק בעוד 48 שעות. עד אז י גבר מסע הלחצים על דרעי לחזור בו. כמו כן ההתפטרות אינה מ ונעת ממנו את האפשרות לעמוד בראש רשימת ש"ס לכנסת ה-20. את הרשימות מגישים בעוד כחודש.

 

לפני מסירת מכתב ההתפטרות התקשר ח"כ משה גפני לדרעי על מנת לחזק אותו. במהלך השיחה ביקש גפני מדרעי שלא יעשה דברים בלתי הפיכים. "כאשר פוגעים כל כך בציבור החרדי יש לנו מחויבות עליונה, בוודאי בעת הזאת, לדאוג לכך שלא רק שהנציגות החרדית בכנסת א תיפגע, אלא לגרום לכך שהיא תגדיל את כוחה", הבהיר גפני לדרעי.



התפטרותו של דרעי תיכנס לתוקף כעבור 48 שעות, אך הוא עדיין יוכל לעמוד בראש סיעת ש"ס בבחירות הקרובות. יש עוד למעלה מחודש עד שיוגשו הרשימות הסופיות של המועמדים לבחירות, כך שלדרעי יש זמן רב להרהר בדבר ואף להתחרט. אתמול הודיע דרעי למועצת חכמי התורה של המפלגה, שהתכנסה בביתו של הרב עובדיה יוסף בירושלים, כי ברצונו להתפטר מתפקידו בעקבות חשיפת הקלטות, בהן נשמעו דברים קשים שאמר עליו הרב עובדיה יוסף. 

בפנייתו למועצת חכמי התורה ציין דרעי את הדברים הקשים שנחשפו בסרטון נגדו: "הכאב שבליבי אתמול היה יותר קשה מפטירתו של מרן. רבותי הגדולים אל נא תקפידו עלי, תבינו אותי. אני לא יכול יותר לחיות בתחושה שבגללי יש מחלוקת וריב חלילה". הוא אף הציע להחזיר את אריאל אטיאס לפעילות ציבורית. 

 מכתב ההתפטרות של דרעי