עדכון אחרון: 21:30



מה שהיה ברור לכל אורך השבוע האחרון, קיבל הערב (רביעי) חותמת רשמית לאחר שיו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ויו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, הודיעו על הסכם חבירה וירוצו ביחד בבחירות הקרובות. הרשימה החדשה, שקיבלה את השם "המחנה הציוני- מנצחים ביחד" .



הרצוג פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "לפני שנה נברחתי להיות יו"ר העבודה", במטרה אחת לייצר אלטרטנטיבה לשלטון. רציתי להחליף את המדיניות הרעה שדרדרה אותנו בתחומים הבטחוני המדיני והכלכלי. בכל תחום יש הדרדרות ונסיגה. בשני האחרונות אני מביט בדאגה על מציאות חיינו יוקר המחייה הופך את חינו לקשים מנושא. הציבור שואל עצמו מידי יום ומידי חודש האם זו גזרת גורל".

 הוא התייחס לשילוב בין השניים ואמר כי תהיה רוטציה בינהם: "אני אכהן במשך שנתיים ראשונות כרה"מ וציפי במחצית השנייה". הוא הוסיף כי "אולי יש מי שיתייחס באופן תמוה על החיבור ביננו, אך אנחנו נביא חיבור במקום פילוג, ביטחון במקום פחד, דיאלוג במקום שנאה שיתוף במקום שיתוק. מופז יצטרף ללבני והרצוג במהלך השבוע הקרוב ויקבל מקום בחמישייה הראשונה.


הרצוג הוסיף והתייחס לדרך הפעולה שהוא ולבני מתכננים לפעול בה: "לא נעסוק בהכשלת האחר ובתקיעת מקלות בגלגלי האינטרסים של האזרחים והמדינה". הוא קרה לשינוי, שייגיע דרך "איחוד השורות ולכידות המחנה הציוני".

אחרי הרצוג דיברה לבני, ואמרה כי "הרצוג יהיה ראש ממשלה מצוין. המחנה הציוני קץ בשלטון הימין הקיצוני. האיומים שניצבים בפתחנו מחייבים לשים בצד את היריבות ההיסטורית ולאחד את המחנה הציוני במדינה נגד הימין הקיצוני. הקיצוניים השתלטו על כל חלקה טובה – בליכוד, שהיה פעם הבית שלי, והופכים את המדינה למבודדת, מסוגרת ומנוכרת גם לאזרחיה שלה. הבחירות הן הזדמנות היסטורית להחזיר את ישראל לעצמה ולנו את המדינה".

שני המועמדים לראשות הממשלה דיברו על המסורות המשפחתיות שלהם – באצ"ל ובעבודה ועל האיחוד של שני מחנות:  נשלב בין עקרונות המוסר של נביאי ישראל, ברוח מנהיגותם של בן גוריון, בגין ורבין- זכרונם לברכה".

בליכוד הגיבו על מסיבת העיתונאים ואמרו ״ברור כי הבחירות הפעם הן בין מחנה השמאל, בראשות הרצוג ולבני, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד בראשות המחנה הלאומי״

במרצ  בירכו: "זהו מהלך חשוב לגיבוש גוש מרכז-שמאל, שיוביל להרכבת גוש חלופי לגוש הימין הקיצוני של נתניהו. רק גוש מרכז-שמאל עם "האיחוד הציוני" במרכז, ומרצ גדולה וחזקה משמאל, יוכל ללכת למהלכים מדיניים, חברתיים ואזרחיים אמיצים".