שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס, במסיבת עיתונאים שערך במלון "אשל השומרון" באריאל, לחקירה נגד בכירי מפלגתו ואמר: "התחלנו מהחקירה המהירה והיעילה ביותר בתולדות מדינת ישראל בשנת 99' והגענו היום לחקירה הכי פוליטית בתולדות מדינת ישראל. לא היתה חקירה פוליטית כמו החקירה הזאת, שבכח נקראת על-שם מפלגה ונולדה כדי לפגוע במפלגה. החקירה הזאת תוכננה בקפידה רבה ובתזמון מדויק, המתואם עם לוח הזמנים של מערכת הבחירות".

לפני קהל של מאות מחברי ופעילי מפלגתו, כולל חברת הכנסת פאינה קירשנבאום ששמה נקשר לפרשת השחיתות שתהפוצצה באחרונה, אמר ליברמן בנוגע לחברי מפלגתו הנחקרים בפרשה : "אני אומר לכם את זה מתוך ניסיון אישי, יש שופטים בירושלים ואין לנו מערכת אכיפת חוק אחרת! יצא לי בתפקידיי השונים להכיר את פרקליט המדינה שי ניצן ואת מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ואני מכיר ומוקיר ומעריך אותם. ואם מישהו חס וחלילה מעד אז הוא יצטרך לתת את הדין, אין פה ספק!"

"אבל לפני הכל, כל עוד שבן אדם לא הורשע בבית משפט הוא חף מפשע. זו אבן היסוד של כל חברה בריאה וזו צריכה להיות ההתייחסות של תקשורת הוגנת. אבל זה ההפך ממה שנעשה בשבוע האחרון, כשהתקשורת כבר הרשיעה את כל חברינו. אבל אני בהחלט מאמין בחפותם ואני מקווה שהאמת תצא לאור מהר ככל האפשר".

ליברמן חזר והסביר במהלך הנאום כי ניתן להגיע להישגים משמעותיים אם ישראל תנקוט יוזמה במהלכים מול הפלסטינים: "גבי הפלסטינים צריך להבין שכל הסדר ואני מקווה שיהיה הסדר, זה קודם כל כאב ראש מבחינת ישראל. כיום חיים כשלושה מיליון פליטים פלסטינים בסוריה ,לבנון וירדן. בהערכה הכי זהירה, כרבע מהם יגיעו לחברון לרמאללה ולקלקיליה. יצטרכו לדאוג להם לקורת גג, לתעסוקה, לחינוך ולבריאות. האם הרשות הפלסטינית ערוכה לזה? -  אני לגמרי לא בטוח. חלק מהבעיה הזו תיפול גם עלינו, שלא יהיו לכם שום אשליות. אז איפה היתרונות עבורנו? מה היהודים מרוויחים מזה?"

"התשובה לכך זה ביחסים דיפלומטים מלאים עם מדינות ערב המתונות, כמו סעודיה, כווית ומדינות אחרות. אני חושב ששילוב של היוזמה שלנו, של הידע והניסיון שלנו במלחמה בטרור, המודיעין, הטכנולוגיות, המדע הישראלי כל זה יחד עם העוצמה הפיננסית שלהן והיכולת שלהן לשנות את יחסי הכוחות בגוש המדינות הבלתי מזדהות, כל זה ביחד מייצר הזדמנות אמיתית".

בלי נאמנות, אין אזרחות

בנושא השוויון בנטל וזכויות האזרחים הערבים חזר ליברמן על הסיסמא ממערכת הבחירות הקודמת ואמר גי  "וחשוב לי להדגיש שתי נקודות נוספות: אני לא רואה שום הבדל בין יהודי, מוסלמי ונוצרי. כולם שווים, לכולם אותן חובות וזכויות. המבחן האמיתי היחידי הוא לויאליות למדינה שאתה חי בה. בלי נאמנות אין אזרחות!"


  

"אנחנו לא הצלחנו בכנסת הקודמת להרחיב את השוויון בנטל ולהחיל את חוק שירות חובה גם על הצעירים הערבים, כדי שישרתו בצבא או בשירות לאומי, אבל אני מקווה שנצליח בכנסת הקרובה. כי גם אלו שלא רוצים לשרת בצבא, גם צעירים חרדים וגם צעירים ערבים וגם סתם משתמטים, אין שום סיבה שלא יתרמו את חלקם למדינה בעבודות בבתי חולים או בעבודה עם קשישים או בכל מסגרת אחרת".