האם קטאר תפסיק לתמוך בחמאס? גורם מצרי בכיר, אמר לעיתון הכווייתי "אל-ג'רידה", כי נסיכות הנפט העשירה שבמפרץ הודיעה להנהגת הארגון שהיא מפסיקה את תמיכתה בחמאס, כחלק מהפיוס בין קטאר למצרים. 

בשנתיים האחרונות מתגורר בקטאר ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לאחר שנאלץ לעזוב את דמשק, בשל תמיכת ארגונו במורדים נגד משטרו של בשאר אסד.
 
בשבוע האחרון הודיעו קטאר ומצרים על פתיחת דף חדש ביחסים, שהידרדרו לשפל עקב התמיכה של הנסיכות באחים המוסלמים ובחמאס. לפי הדיווח, הפסקת התמיכה הזמנית, היא חלק מהניסיון ללחוץ על חמאס לשנות מדיניות ביחס למצרים, להפסיק את ההסתה נגד קהיר, ולכפות עליו להפסיק את מעבר הנשק מרצועת עזה לחמושים בחצי האי סיני ולגרום לו להתנער ממחנות האימונים של אותם ארגונים בתוך הרצועה. אותו גורם מצרי טען, כי חמאס ביקש מדוחא לתווך במגעים עם קהיר, כדי להפיג את המתיחות.
 

בתחילת השבוע תחל משלחת ביטחונית קטארית ביקור רשמי בקהיר, על מנת להחל בדיונים לקראת סיום המתיחות בין שתי המדינות. מטרת המו"מ להביא לפסגה בבירה הסעודית ריאד, בין הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי לבין הנסיך תמים בן חמד. בראש המשלחת עומד ראש המודיעין הקטארי אחמד בן נאסר אל-ת'אני, שכבר ביקר בקהיר בשבוע האחרון בראש משלחת, שם נועד עם ראש המודיעין המצרי גנרל חאלד פאווזי. "השיחות היו חיוביות מאוד", נמסר בתום השיחות.
 
יש לציין, שכחלק מהסכם הפיוס, ביוזמת סעודיה, הפסיקה הנהלת רשת "אל-ג'זירה" את שידורי הערוץ המצרי שלה, לפני כשבוע. במסגרת ההסכם, "תימנע הרשת הקטארית מהסתה בשידוריה נגד השלטונות בקהיר".