חבר הכנסת אלי ישי הודיע הערב (שני) רשמית על עזיבתו את מפלגת ש"ס לאחר שלושה עשורים, ועל כך שהוא מקים מפלגה חדשה. בפתח דבריו אמר ישי: "המפלגה החדשה בישראל תמשיך בדרכו של מרן עובדיה יוסף. אני רוצה להגיד לכם שהעם איתנו".



על עזיבת ביתו בעשרות השנים האחרונות אמר ישי: "זה לא יום פשוט עבורה. בעבר מילאתי תפקידים רבים וחשובים בממשלות ישראל. התלבטתי רבות, אזרחי ישראל והעם הנחו את הקו לצאת לדרך חדשה. זה לא קל וזה לא פשוט. בש"ס גדלתי והתחנכתי. אני עוזב מפלגה אבל לא עוזב דרך. אין לי ספק שאני מקים מפלגה חדשה בידיים נקיות, יושר ואמונה. 



"המהלך של היום קיבלתי את ברכתם של גדולי ישראל. למה העם אתנו? כי העם רוצה אחדות. הוא רוצה לשבור את המחיצות בין דתיים לחילונים, בין אשכנזים לספרדים. יחד שבטי ישראל. העם איתנו כי הוא רוצה צדק חברתי, דאגה לעניים לשכבות החלשות והפריפריה. ואני מכיר את המצוקה הזו מהבית. פעלתי רבות במסגרת תפקידי הרבים למען השכבות החלשות ואמשיך כך. העם רוצה תורה, מסורת, יהדות, ערכים, דרך ארץ ואהבת ישראל. העם אתנו כי הוא רוצה שוויון זכויות מתוך אהבת התורה ואהבת העם. תורת ישראל, עם ישראל, ארץ ישראל, אחד הם. בשם השם נעשה ונצליח.



בתנועת ש"ס הגיבו להחלטו הצפויה של ישי: "תנועת ש״ס מצרה על בחירתו של אלי ישי לעזוב את תנועת ש"ס ולנטוש את דרכו ומורשתו של הרב עובדיה זכר צדיק לברכה. כנגד מועצת חכמי התורה. צר לנו כי יצרים אישיים ומניעים זרים הביאו את מר ישי למעשה זה. תנועת ש״ס יוצאת למערכת הבחירות מאוחדת ומלוכדת תחת הנהגתו של יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נמשיך לאחד את כלל הציבור בישראל תחת הדגלים החברתיים והיהודיים של תנועת ש״ס תנועתו של מרן".