בית הדין הבינלאומי בהאג צפוי להכריע בחיוב לבקשת חמאס להוציאו אל מחוץ לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. חמאס הגיש את הבקשה עוד לפני מבצע צוק איתן וטען כי לאיחוד האירופי אין די ראיות בכדי להגדירו ארגון טרור.  


גורם באיחוד האירופי אמר כי לא מדובר בהחלטה פוליטית אלא בטענה טכנית של החמאס וככל הנראה יבקשו מהאיחוד האירופי ראיות נוספות לפני ההכרעה הסופית. בכל אופן כל החלטה תילמד ותוצאותיה ישקלו בכובד ראש.   

בוז'י הרצוג וציפי לבני הוציאו הודעה משותפת בנושא בה אמרו: "החלטת בית הדין הבינלאומי להוציא את חמאס מרשימת ארגוני הארור - היא טעות קשה. חמאס הוא ארגון איסלאמי-דתי, שהטרור זו האידיאולוגיה שלו.  זוהי עוד הידרדרות מדאיגה בתחום המדיני והביטחוני והוכחה ששני אלה קשורים זה בזה. 

"כנראה שלא מספיק לומר חזק מול חמאס, אלא צריך גם לדעת לפעול מול חמאס. כן ברשימה או לא ברשימה - ישראל צריכה להמשיך לפעול בכוח מול חמאס, ואנו נפעל גם כדי להחזירו לרשימה השחורה"
 
כזכור, הדבר קורה במקביל לרצון של הרשות הפלסטינית להגיש בקשה באו"ם להכרה במדינה פלסטינית, ולהצעה שתוגש למועצת הבטחון של האו"ם, לפיה בתוך שנתיים יסתיים הכיבוש ובשטחי יהודה ושומרון תוקם מדינה פלסטינית באופן חד צדדי.