פגישתם של ראש הממשלה ושר האוצר בלשכת רה"מ בירושלים הסתיימה. בפגישה אמר נתניהו כי לא ניתן להמשיך להתנהל במציאות בה הוא וחברי מפלגתו תוקפים ללא הרף את הממשלה בה הם חברים. 

נתניהו הציג בפגישה חמישה תנאים להמשך קיום הממשלה הנוכחית: הראשון, פסקת ההחתרנות נגד הממשלה שהוא חבר בה, לרבות הביקורת על הבניה בירושלים והיחסים עם ארה"ב.


התנאי השני הוא שלפיד יעביר, כפי שסוכם, שישה מיליארד שקלים לתקציב הביטחון המיועדים לאימונים ולהצטיידות, בין השאר בכיפות ברזל ונגמ״שים ממוגנים. השלישי, לשחרר את התקציב עבור הירידה של בסיסי צה"ל דרומה כפי שתוכנן מראש. הרביעי, לתמוך בחוק הלאום שמנוסח על בסיס העקרונות שהציג ראש הממשלה בממשלה.
התנאי הנוסף של נתניהו היה הקפאת תכנית מע"מ אפס, ושימוש בשלושה מילארד השקלים שיתקבלו בעקבוץ ההקפאה להבאת פתרונות דיור אמיתיים, שיורידו את מחירי הדיור ולא יעלו אותם. כמו כן, מציאת חלופות להורדת יוקר המחיה כמו הורדת המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים.

נתניהו הדגיש כי "אם ההתנהלות חסרת התקדים של חלק משרי הממשלה תימשך, לא יהיה מנוס לבקש שוב את אמונו של הבוחר. זאת לא החלופה שאני מעוניין בה, אך אפשרות גרועה יותר היא קיום ממשלה שבה שרים בממשלה מכשילים את פעולותיה ומדיניותה של הממשלה בניגוד לאינטרסים של הציבור".
 
מיש עתיד נמסר בתגובה: "נתניהו מוביל את ישראל לבחירות מיותרות. ראש הממשלה בחר, גם הערב, לנהוג בחוסר אחריות לאומי ולשים את הצרכים של הציבור הישראלי בסוף סדר העדיפויות שלו. נתניהו מעדיף דיל שרקם עם החרדים על הקדמת הבחירות על פני האינטרסים של כלל אזרחי ישראל".
 
אזרחי ישראל מבינים היום שבראש המדינה ניצב ראש ממשלה שלא עומד בהתחייבויותיו. ראש ממשלה שמעדיף את האינטרס האישי והישרדותי שלו על פני טובתו של הציבור.
 
"הדרישות של ראש הממשלה כלפי יש עתיד חושפות את האינטרסים הפוליטיים הברורים שלו ואת המחויבות שלו לחברי מרכז הליכוד, לאינטרסים זרים ולעסקנים". 
 
"ראש הממשלה מעדיף לגרור את המשק כולו לבחירות מיותרות שישתקו את הכלכלה, שיכבידו על המשק, שיעצרו את כל הרפורמות שתוכננו להיטיב עם אזרחי ישראל וימנעו מהזוגות הצעירים בישראל הזדמנות לקנות דירה משלהם עם מימוש חוק מע"מ אפס". 
 
"יו"ר  מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד נחוש להמשיך ולהילחם למען אזרחי מדינת ישראל ועל זכותו של הציבור הישראלי לקבל תקציב חברתי עם מיליארדים למשרדים החברתיים וללא העלאת מיסים, ולקדם תוכנית דיור רחבה לזוגות הצעירים בישראל".

ביום רביעי יעלו בכנסת להצבעה ארבע הצעות לפיזור הכנסת. אם  'יש עתיד' ו'התנועה' ייתמכו בהן, הבחירות עשויות להתקיים כבר בחודש מרץ.