"צריך אומץ ומנהיגות", הכריז הערב (שלישי) משה כחלון באסיפה הכללית של התאחדות התעשיינים. כחלון סירב להתייחס לבחירות הקרבות, סירב לענות על שאלות ולא הזכיר את השם בנימין נתניהו אפילו פעם אחת. אבל לתעשיינים שהגיעו לאירוע היה ברור למי הוא מתכוון. 



"לחובבנות אין מקום. צריך הבנה, מקצועיות, הכרת הנושא, נחישות, אומץ. ואז, רבותי, זה קורה וזה יכול לקרות", הכריז  כחלון. "אל תגידו אין מה לעשות, אי אפשר לשנות, מה שהיה הוא שיהיה. אני אומר לכם שניתן לשנות ומה שהיה זה לא מה שיהיה".
 

נאום הבחירות של כחלון באולם מלא בצלמים, בעיתונאים ובחברי התאחדות התעשיינים, היה קצר ותמציתי. אם זה היה תלוי בתעשיינים, כחלון כבר היה ראש הממשלה. אבל הוא סירב להתייחס לבחירות הקרבות. "בספטמבר 2012  העברנו בכנסת קריאה ראשונה לפיזור הכנסת והנושא צריך היה לרדת לוועדה. הלכתי לישון מתוך ידיעה שהכנסת מתפזרת. באחת וחצי בלילה התקשרו אלי ואמרו לי שהכנסת לא מתפזרת ובמקום זה תהיה ממשלה חדשה עם שאול מופז. חשבתי שאני חולם. אז בינתיים, עד שהחוק עובר, אנחנו במסלול הרגיל של הכנת תשתיות".

 

ההודעה על הבחירות המסתמנות תפסה את כחלון בהפתעה. במשך כשנה הוא מכין את התשתיות. הוא כבר פנה לאישים בולטים, כמו עורך הדין ציון אמיר, פרופסור מנואל טרכטנברג, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, רוני גמזו ואחרים. גם הכוורת סביבו הולכת ומתגבשת עם הדובר נדב שיינברגר ואחראי על התקשורת הדיגיטלית זוהר סוסנקו. אבל בהופעה הציבורית הראשונה שלו מאז כשלון פגישת נתניהו ולפיד אתמול, שסוללת את הדרך להקדמת הבחירות, כחלון העדיף להתרכז בהישגים שלו ולא לעסוק בבחירות. "אני לא אדבר סרה באף אחד, רק אספר מה עשיתי", הבהיר.
 

כחמש דקות אחרי תחילת הנאום שלו כחלון הגיע שר התקשורת לשעבר למהפכה הסלולארית. למה לא לעשות בתחום הדיור מה שעשינו בתחום הסלולר, הוא שואל את התעשיינים ומציע להפוך את האזרח למלך. "בתחום של הסלולר הפכנו 700 אלף משקי בית לגולת הכותרת. פתאום כל חברות הסלולר התחילו לחזר אחרי עובד עיריית חצור כאילו שהוא VIP. אותו דבר אפשר לעשות בתחום הבניה, את מה שעשינו עם התדרים אפשר לעשות עם הקרקעות. נתנו תדרים בחינם בתנאי שהחברות יביאו חמישה אחוזים ממשקי הבית. הקרקע היא כמו תדר והמדינה צריכה לדחוף בלי לפחד".
 

ההתקפה על נתניהו הייתה עדינה, אבל ברורה. "אם מנהיג רוצה חיים נוחים וטובים, הוא יכול לא לעשות כלום. יעברו ארבע שנים, הוא יתקדם בפריימריז, יגיע הביתה בשלום והכול יהיה בסדר. מנהיגות זו אחריות, לא יוקרה. מנהיג צריך תעצומות נפש, ורק אז הוא ינצח. אם הוא נתקע בשלב כלשהו במהלך העשייה, שיחפש לו מקצוע אחר".