כישלון צורב למהלך הפלסטיני באו"ם:  ההצעה הפלסטינית הקוראת לישראל לסגת מהגדה המערבית עד סוף 2017 - נדחתה הלילה (בין שלישי לרביעי: שעון ישראל) במועצת הביטחון של האו"ם, לאחר שלא השיגה את הרוב הנדרש של 9 קולות. 
כצפוי – הצעת ההחלטה הפלסטינית נפלה בהצבעה הלילה במועצת הבטחון. מה שלא היה  כל כך צפוי  -  שההצעה נכשלה משום שרק  שמונה חברות המועצה הצביעו בעד. הפלסטינים לא הצליחו להבטיח רוב של תשע חברות הנדרש לאישור החלטה וארה"ב נחלצה מהצורך להטיל  ווטו – מהלך שהיה חושף אותה כמבודדת.        
שמונה המדינות שהצביעו  בעד:  ירדן - שהגישה  את ההצעה  מטעם הפלסטינים, רוסיה, צרפת, סין, צ'אד, לוכסנבורג, ארגנטינה וצ'ילה. נמנעו: רואנדה, ניגריה, ליטא ודרום קוריאה. ארה"ב  ואוסטרליה הצביעו נגד.


האחראי לכישלון הפלסטיני - אבו מאזן

 תוצאות ההצבעה הן כשלון צורב לפלסטינים שהובילו בשבועות האחרונים מאמצים ופעילות דיפלומטית אינטנסיביות במטרה  להבטיח רוב של תשע חברות בעד.  מי שנחשף כאחראי  לכשלון  הוא יושב ראש הרשות אבו מאזן, שהתעלם מבקשות והפצרות מצד ארה"ב להמנע מהמהלך  במועצת הבטחון. נראה שאבו מאזן היה מודע מראש  לכשלון ולכן התעקש על הצבעה מיידית הערב במקום להמתין עד להרכב החדש של המועצה מהראשון לינואר שאולי יכול היה להניב רוב של תשע חברות.
מהנאומים שנישאו  אחרי ההצבעה, גם  של נציגי ארצות שהצביעו  בעד וגם של אלה שנמנעו או הצביעו נגד, התבררשהשגיאה הקריטית שהפלסטינים עשו היא שהם הפיצו את הצעת ההחלטה ודרשו  מייד הצבעה בלי לאפשר לחברות המועצה כמקובל וכנהוג לקיים התייעצויות ודיונים על תוכן  ההצעה והנוסח שלה.
מההתבטאויות שנשמעו אחרי ההצבעה השתמע גם באופן ברור וגורף שהמועצה מלוכדת בתמיכה  חד משמעית  בפתרון של שתי מדינות לשני עמים. כל הנואמים הדגישו כי המועצה תמשיך לגלות מעורבות פעילה במטרה לקדם הסדר בין ישראל לפלסטינים. אבל מתוצאות ההצבעה הערב עלה כי  החברות חלוקות בהשקפותיהן לגבי הדרך להשגת ההסדר, וחשוב מזאת - שחמש החברות הקבועות שלהן זכות ווטו מפולגות. 
השגת  הסכמה כללית במועצת הבטחון  ליוזמה לקידום הסכם נראתה הלילה רחוקה מתמיד.

 יועץ מזה"ת של משלחת ישראל לאו"ם, ישראל ניצן, מסר הצהרה בעקבות הכשלון הפלסטיני:"הפלסטינים מחפשים ומוצאים כל הזדמנות להימנע ממשא ומתן ישיר ולצעוד בדרכים עקיפות. כבר הורגלנו בתרגילים הפוליטיים שלהם, אך היום הם הגדילו לעשות כשהגיעו עד למועצת הבטחון כדי להגחיך אותה עם הצעות מביכות. יש לנו חדשות לפלסטינים – את הדרך להשגת מדינה לא סוללים באמצעות פרובוקציות. אנחנו קוראים למועצה לשים קץ למצעד האיוולת של הפלסטינים".