שר האוצר היוצא, יאיר לפיד, נשא נאום בעקבות ההתפתחויות האחרונות בזירה הפוליטית. זו הפעם הראשונה בה מתייצב לפיד מול המיקרופונים לאחר המתקפה החריפה שספג ביום האחרון מכיוונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
"רה"מ, אתמול עמדת בפני אומה שלמה והודעת שאתה גורר אותנו לבחירות מיותרות לגמרי  שאיש לא רצה בהם, כי אתה מנותק, אין לך מושג מה זה עושה למדינת ישראל כי אתה חי באקווריום שלך ולא יודע מה קורה כאן. הודעת לציבור הישראלי שאתה מעדיף לשתק את הכלכלה הישראלית, שאתה מונע מהאזרחים את התקציב הכי חברתי שהוגש פה זה שנים. תקציב שהצבעת בעדו. אתה גוזל מעשרות אלפי זוגות צעירים שתהיה להם דירה, כי אתה מנותק. 
לי אי אפשר לספר סיפורים, נדהמנו כולנו לגלות כמה אתה עסוק רק בעצמך. אדוני רה"מ, העדפת חברי מרכז על רפורמות בחינוך, תקעת את העלאת שכר המינימום, בגלל הפריימריז בליכוד, כי אתה מנותק. זרקת לפח תקציב בלי העלאת מיסים, זה שלראשונה זה שנים מגדיל את ההשקעה בחינוך. סגרת דיל עם החרדים, הבטחת להחזיר את השעון אחורה, כולל שעון החורף, כי אתה מנותק ואתה לא מבין מה זה עושה לחברה הישראלית. אח"כ אתה עוד מתבכיין על פוטש שלא היה ולא נברא. אתה חי בעולם דימיוני. מי מכר לך את השטות הזאת ומה גרם לך להקשיב לזה. 

שאתה מפגין כלפי הידידה הטובה ביותר שלנו, לך תסביר להם שאתה כ"כ מנותק, שנדמה לך שאמריקה נתקעה בשנות ה-80. אמריקה השתנתה, ואתה מנותק. עברת סבב לחימה בעזה אפילו הקבינט איבד בך אמון, ואז נבהלת מהסקרים והלכת ממהלך מדיני ומפירוז עזה. הייתי מציע לך להקשיב לתושבי עזה, הם אומרים שלא הבאת ביטחון, הלשכה שלך לא תתן לך לפגוש אדם שלא תומך בך. הם יודעים שאתה מעדיף את זה, אתה מנותק.
לא מבינים למה יש בחירות, הם מרגישים שהם הפסידו סגירת תאגידי מים, מערכת בריאות טובה, סיוע לחלשים, עוד שוטרים ברחובות. לא הפסדתם כלום אזרחי ישראל, אנחנו הולכים לבחירות, בעוד 4 חודשים אנחנו נמשיך במלוא העוצמה, בדיוק מהמקום שבו נעצרנו, נמשיך לקדם את המדינה. אפשר לעשות את זה, זה תלוי רק בנו"
בנימין נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה, הוא לא יהיה ראש ממשלת ישראל אחרי הבחירות האלה, הוא עשה טעות והוא לא יהיה יותר רה"מ. הטענה המרכזית של נתניהו הוא שלא הסכמנו לשתוק. קמנו ואמרנו באופן ברור - אנחנו באנו לתקן. הפריע להם שאנחנו מנסים לעשות זאת, במקום להמשיך להתבוסס בפוליטיקה הישנה. 
כזכור, נתניהו האשים את לפיד בפוטש אותו ניסה לנהל ביחד עם ציפי לבני והוסיף כי הוא היה זה שהכשיל את הכלכלה הישראלית. מדובר בהאשמות חריפות מאוד שהגיעו לאחר שבוע בו השניים החליטו כי יפרקו את השותפות הקואליציונית, כשבמוקד הסערה היה כמובן חוק הלאום וגם חוק מע"מ אפס, שני חוקים חשובים מאוד לשני הצדדים".
נתניהו אמר אמש: "הממשלה הנוכחית, מיום היוולדה היתה ממשלה לעומתית. היא נכפתה עלי בגלל תוצאות הבחירות כי הליכוד לא קיבל מספיק מנדטים. מהרגע הראשון, ומסיבות אחרות, היו בממשלה הזאת חיכוכים וטיעונים מנוגדים. היא התנהלה תחת אולטימטומים ואיומים, התקפות בלתי פוסקות, כולל עליי כמי שעומד בראשה.
"לא אסבול אופוזיציה בתוך הממשלה. לא אסכים לכך ששרים מתוך הממשלה תוקפים אותה משיקולים פוליטיים וחוסר אחריות לאומית. אתם תראו ממשלה טובה ויציבה יותר, שניתן יהיה למשול ולהנהיג את המדינה בשיתוף פעולה של כל חבריה".