חבר הוועד הפועל של פת"ח, סאיב עריקאת, הביע הערב תקווה כי הרשות הפלסטינית תגיש את ההצעה להכרה במדינת פלסטין על גבולות 67' תוך שעות, "ואני מקווה שזה יהיה מחר – יום שני". לדבריו, ההנהגה הפלסטינית גיבשה כמה החלטות, וכבר הלילה היא תחליט לגבי המועדים ואמצעי הפעולה.



בשיחה לרדיו פלסטין הדגיש עריקאת, כי "הוזמנתי לפגישה עם שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, ביום שלישי הקרוב באחת מבירות אירופה".

 
הבכיר הפלסטיני הוסיף, כי אין לו מושג לגבי האפשרות שארצות הברית תשתמש בווטו אם לאו, אך הוסיף: "יש לנו תמיכה של מדינות ערב, ומדינות אירופאיות. אנו רוצים החלטה ברורה: הקמת מדינה פלסטינית על גבול 67' ובירתה מזרח ירושלים, וכן פתרון כל הסוגיות כולל שחרור האסירים, סוגיית הפליטים, והכרה בהתנחלויות כמפעל בלתי לגיטימי, שיש להפסיק אותו לאלתר, כולל במזרח ירושלים".

 

עריקאת הוסיף עוד, כי "ההנהגה החליטה כבר לפנות למועצת הביטחון. יש גם החלטות הנוגעות לסוג היחסים עם ישראל, כולל סוגיית התיאום הביטחוני, ואם להשאיר את הכל בידי ישראל, שכן לא יכול להיות שישראל תמשיך בכיבוש שלה מבלי לשאת בעלויות, ובאותה עת רוצה שאנחנו נהיה רשות בלי רשות. או שהרשות תוביל מהכיבוש לעצמאות, או שישראל תשא בכל האחריות כמדינה כובשת".
 
הבכיר הפלסטיני הוסיף עוד, כי "הסוגיה השניה נוגעת לפנייה למוסדות בינלאומיים, ובראשם בית הדין הפלילי בהאג, בנוסף לאחדות הפלסטינית, בנייה מחדש של עזה. בנוסף, החלטנו להגביר את ההתנגדות העממית בדרכי שלום כדרך למאבק בהתנחלויות ובכיבוש".