על פי מידע שהגיע אתמול לגורמים בכירים במערכת הפוליטית, ח"כ אלי ישי שוקל להתפצל מש"ס ולהקים מפלגה עצמאית עוד השבוע. על פי ההערכה הזו, יכריז ישי על הקמת המפלגה כבר מחר לאחר שהמאמצים לייצר כימיה בינו לבין אריה דרעי נכשלו. 



המערכת הפוליטית מתחילה כעת להיערך להקדמת הבחירות. מליאת הכנסת תצביע היום (רביעי) בקריאה טרומית על שורה של הצעות חוק לפיזור הכנסת. מייד לאחר מכן יפגשו יו”ר הקואליציה זאב אלקין וראשי הסיעות השונות בלשכתו של יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, כדי לתאם מועד מוסכם לקיום הבחירות. התאריך המסתמן הוא 17 במרץ. מפלגות הקואליציה הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו אמורות להצביע בעד הצעות החוק לפיזור הכנסת כשאליהן יצטרפו כל סיעות הבית.
על פי החוק ניתן לקיים את הבחירות לכל המוקדם בתוך 90 יום מרגע אישור הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. בכנסת מעריכים כי הליך החקיקה יושלם כבר ביום שני ובעקבותיו תצא הכנסת לפגרת בחירות. 

התאריך המסתמן לקיום הבחירות הוא ב־ 17 במארס.  אולם, בשל רצונו של ראש הממשלה לקיים בחירות מהר ככל האפשר, יתכן שהן יוקדמו בשבוע ל־ 10 במארס. תאריך אחר שהוצע על ידי המפלגות החרדיות ונפסל הוא ב־ 24 במארס, חול המועד פסח.