עדכון אחרון: 19:10


מקורות זרים מדווחים כי מטוסי חיל האוויר תקפו מחסן של טילי קרקע מתקדמים מסוג S300 בסוריה. ככל הנראה מדובר בנשק מתקדם מאוד, שהיה מיועד כנראה להגיע לחיזבאללה.



תקיפת חיל האוויר בסוריה. מצילומי הטלוויזיה הסורית


התגובה הרשמית הראשונה שנמסרה היא של מטכ"ל סוריה: ״המתקפה הישראלית היא תמיכה בטרוריסטים. מדובר בפגיעה קשה בריבונות סוריה. למרות התקיפות, נמשיך להילחם בטרור"




תושבים בדמשק אמרו כי הם שומעים פיצוצים חזקים. הרשתות הערביות, הפיצו תמונה שטענו כי היא מתעדת את שובל טילי ההגנה. "האויב הישראלי ביצע תוקפנות נגד סוריה על ידי מיקוד שני אזורים בטוחים במחוז דמשק וליד נמל התעופה הבינלאומי של דמשק", נאמר בטלוויזיה הממלכתית הסורית, כחלק מהדיווח על המתקפה הישראלית לכאורה, סמוך לגבול בין סוריה ולבנון. כמו כן דווח כי אין נפגעים. גם בלבנון דווח כי שישה מטוסי חיל האויר חגים מעל דרום לבנון.


בצה"ל מכירים את הדיווח אך בשלב זה לא מתייחסים. בניגוד למספר אירועים שהתרחשו על אדמת סוריה ויוחסו לישראל, אליהם סוריה לא הגיבה, הפעם הסורים בוחרים להפנות אצבע מאשימה לישראל. 







הסרטון שפורסם בטלוויזיה הסורית
מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, נפגש היום עם סגן שר החוץ הרוסי, מיכאל בוגדנוב, שליחו האישי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. על פי הודעת הארגון הלבנוני, לסגן השר הרוסי התלווה שגריר ארצו בביירות אלכסנדר זספיקין, וכן האחראי על היחסים הבינלאומיים בארגון השיעי עמאר מוסאווי.
 
 
בהודעה נאמר, כי הצדדים דנו בכמה סוגיות פוליטיות ומדיניות, כולל ההתפתחות באזור המזרח התיכון – בעיקר בסוריה ובלבנון. בוגדנוב הגיע בשבת ללבנון, ונועד עם מנהיגים מקומיים, במטרה להביא לסיום הוואקום בכל הקשור למועמד מוסכם לנשיאות המדינה. באופן רשמי, הבכיר הרוסי בא כדי לחגוג 70 שנה ליחסים הדיפלומטים בין שתי המדינות.


מוקדם יותר: נסראללה נפגש עם שר החוץ הסורי
 
 

בתוך כך, האופוזיציה הסורית תשתתף בועידת ז'נבה ה-3, על מנת לנסות להגיע לפיתרון המשבר בסוריה. חבר האופוזיציה הסורית הלאומית, עבד אל-אחד, ציין בראיון לעיתון הסעודי "עוכאז" כי המטרה היא "להקל את סבלו של העם הסורי"
 
לדבריו, האופוזיציה הסורית לא תנהל משא ומתן ישיר עם משטרו של בשאר אסד, והדגיש כי כל מה שנעשה כעת הוא חלק מהתנעת האופק הפוליטי שהופסק מאחר והמשטר הסורי לא מילא אחר התחייבויותיו מההחלטות של האו"ם. 
 
תקשורת במדינה דיווחה סורית במאי 2013 כי כלי טיס ישראליים פגעו בשלושה מקומות, כולל שדה התעופה דימס.