"אנחנו בשלים לרמטכ"ל דתי, כפי שאנחנו מוכרחים להיות בשלים, לרמטכ"ל דרוזי. אסור שמדינת ישראל, תבדוק מה יש לחיילים הטובים שלה, מתחת לקסדה", כך אמר היום (רביעי) נשיא המדינה ראובן ריבלין במהלך ביקור במכינה הקדם צבאית "בני דוד" בעלי.


במפגש עם כ-400 מתלמידי הישיבה אמר ריבלין: "נדע לאתר ולמנות את המוכשרים ביותר, את הערכיים ביותר, את אלה שהם חדורי תחושת שליחות; כך תלך ותשביח החברה הישראלית".
 
ריבלין ציטט באוזני התלמידים מראיון  ששמע לפני מספר שבועות עם ראש המכינה, הרב אלי סדן, בו אמר לתלמידיו "תהיו מממ"ים, תהיו ממפא"ים, תהיו מגדי"ם ומחטי"ם, אבל מוקדם מידי לשאוף להיות רמטכלי"ם. מדוע? כי החברה הישראלית, טרם בשלה לעכל זאת; כי החברה הישראלית תפרש זאת ככפייה דתית, כ"הדתה" של צבא ההגנה לישראל”.


ועל כך אמר היום הנשיא לרב סדן: "למרות שהתרגשתי מטיעוניך, הרב אלי, והזדהיתי עימם, היה לי חשוב להגיע לכאן, גם כדי לחלוק על מסקנותיך. מדינת ישראל, בשלה ומוכנה לרמטכ"ל דתי. אני חוזר ואומר, לכם התלמידים, אתם יכולים להיות: מממי"ם, ממפאי"ם, מגדי"ם, מחטי"ם, וכן, גם אלופים, רמטכלי"ם וראשי ממשלה. יתרה כך, אני בטוח, שבעתיד הלא רחוק, יתמנה רמטכ"ל דתי בצה"ל. ואולם, הוא יתמנה לתפקידו לא כי הוא דתי. אלא כי הוא מוכשר. כי הוא מצטיין. כי הוא נכון לתרום. כי הוא החייל הטוב ביותר שיש בצה"ל”.

"אנחנו בשלים לרמטכ"ל דתי, כפי שאנחנו מוכרחים להיות בשלים, לרמטכ"ל דרוזי. הרמטכ"ל היוצא, רב אלוף בני גנץ, היטיב לבטא זאת כשאמר, כשאני ממנה מפקדים, אני לא בודק מה יש להם מתחת לקסדה. יתרה מכך, אני רוצה לומר לכם, אסור שמדינת ישראל, תבדוק מה יש לחיילים הטובים שלה, מתחת לקסדה; האם יש או אין להם מבטא; ומהו צבע העור שלהם. אם יש בינינו שחוששים, שהחברה הישראלית לא בשלה לכך, אני מבקש לטעון את ההיפך. אני מבקש לדרוש את ההפך", הוסיף הנשיא.

"ככל כשנדע להתמקד אך ורק במבחן ההתאמה, נדע לאתר ולמנות את המוכשרים ביותר, את הערכיים ביותר, את אלה שהם חדורי תחושת שליחות; כך תלך ותשביח החברה הישראלית. אין כאן בעיניי מקום להמתנה, או שאלה של עיתוי. להיפך", סיים ריבלין.