עובדי מפעל פרי הגליל התבצרו במהלך היום בשערי המפעל ומנסים למנוע כניסה ויציאה של סחורות ואנשים משטח המפעל. לקראת אחה"צ הודיע משרד הכלכלה כי זימן לפגישה את בעלי המפעל מחר על מנת לדון בדוח הביקורת שנעשה במפעל. יונה פרטוש, יו"ר ההסתדרות בגליל העליון, אמר ל"מעריב אונליין" כי העובדים יישארו במצב זה עד להודעה חדשה. 



כידוע, במפעל התגלו בעיות בטיחות שבגינם נלקח ממנו רישיון ההפעלה, אך למרות היתר המיוחד שניתן על ידי השר לביטחון פנים, בעלי המפעל לא מוכנים לפתוח אותו. 

"עובדי פרי הגליל הם לא כלי משחק בידי ההנהלה או בידי כל גורם אחר. יש לפתוח את המפעל במידי ולהשיב את הכבוד לעובדים שכל חטאם הוא רצונם להתפרנס בכבוד״, הוסיף פרטוש.

בשיחה עם "מעריב אונליין", מספר אחד מבעלי המפעל, אושיק לוי: "אני לא מוכן לפתוח את המפעל מחדש בלי שמשרד הכלכלה יעביר לנו את המענק שהובטח. אני בא בטענות לשר בנט שלמרות שהוא מדבר גבוהה גבוהה על הצורך לסייע גם לפריפריה, הוא מוכיח במעשיו את ההיפך. הוא פוגע בפריפריה ופוגע בעובדים. הוא מדבר על יוקר המחיה אך לא נרתע מפגיעה במפעל מזון שמוכר את המוצרים שלו במחירים מאוד סבירים".


במשרד הכלכלה דוחים את הטענות של לוי וטוענים על ליקויים חמורים הגובלים בפליליים בהתנהלות הפיננסית של החברה. בהודעה שהוציאה משרד הכלכלה נאמר כי "מביקורת של רואי חשבון עלו ממצאים בעייתיים, הגובלים בחשדות בפלילים, הנוגעים להתנהלות כספית. המפעל קיבל עד כה 4 מיליון ש"ח מכספי המדינה ונוכח הממצאים נעצרה העברה של מיליון שקלים נוספים". 

"מפעל שיש הכנסות בהיקף של 400 מיליון בשנה ומעיד על עצמו שהוא הגדול בארץ מסוגו, לא ייתכן שיאלץ לסגור את שעריו ולשלוח 300 עובדים הביתה בגלל עיכוב של מיליון ש"ח עקב בדיקה משפטית, בייחוד כאשר תוקף רישיון העסק הוארך. מאבק על גבם של העובדים בתקופת בחירות הוא ציני ואכזרי ואנחנו קוראים לבעלי המפעל להסדיר את ענייניו מול משרד הכלכלה, להעביר את הדוחות הכספיים ודווחי העובדים שהוא מסרב להעביר מזה שנה ולהסדיר את הנושא. אנו עומדים לרשותו".

בתוך כך, חברת הכנסת מירי רגב, יו״ר ועדת הפנים והגנת הסביבה שוחחה הבוקר עם יו״ר ועד העובדים של פרי הגליל מוטי חזיזה וראש עירית חצור שמעון סויסה והודיעה להם כי היא מתכוונת לטפל בבעיה שנוצרה. רגב העבירה בקשה לועדת הסכמות בכנסת לאפשר לה לקיים דיון בנושא עוד השבוע על מנת להביא לפיתרון המשבר , לפני כ-4 שנים חה״כ רגב הובילה את הפיתרון שהתגבש לאחר סגירת המפעל .  

״מפעל פרי הגליל הוא מפעל עוגן בחצור והסביבה, עלינו למצוא פיתרון שיאפשר החזרת העובדים לעבודה, המציאות בה כל מספר שנים העובדים מוצאים עצמם בסכנת פיטורין אינה  אפשרית ויש למצוא פיתרון קבוע לסאגה הזו. אקיים דיון עם כל הגורמים כולל גורמי כבא כדי להבין מה בעיות הבטיחותיות שיש במפעל על מנת למצוא פיתרון קבע למפעל פרי הגליל לדיון יוזמנו כל הגורמים הרלוונטיים".