ירידה חדה במחיר הנפט הגולמי : מחיר חבית נפט מסוג טקסס מערב רשם ירידה יומית של כ 7%  ל 67.75 דולר, ואילו בלונדון מחיר חבית נפט מסוג ברנט ירד בכ -5% ל -71.12 דולר.

מחיר הנפט הגולמי  המשיך לרדת בשווקי העולם , וביום שישי בניו יורק מחיר חבית נפט מסוג טקסס מערבי ירד בכ 7% ל -67.75%, המחיר הנמוך ביותר זה ארבע וחצי שנים.  גם בלונדון היו ירידות חדות ומחיר חבית נפט מסוג ברנט ירד ל 71.12 -  המחיר הנמוך ביותר מאז יולי של שנת 2010. במהלך החודש מחיר הנפט הגולמי ירד בממוצע של כ 15% ומאז חודש יוני בכ 30%.

 
הירידה במחיר הנפט הגולמי תשפיע לטובה על מחירי הדלקים בישראל, אם כי הירידה בשער השקל לעומת הדולר עשויה למתן ירידה זו שכן הנפט הגולמי מיובא ומשולם בדולרים. הסיבה לירידת מחיר הנפט ביום שישי היא החלטת אופק לא להוריד את מכסת הנפט של הארגון, שעומד על 30 מיליון חביות ביום. הדרישה להוריד את המכסות באה מצד מדינות כמו וונצואלה ואיראן שביקשו לבלום את תהליך הירידה החדה במחיר הנפט הגולמי , אולם ערב הסעודית ואיחוד נסיכויות המפרץ בלמו את הדרישה, והמכסה נשארה על כנה -  30 מיליון חביות ליום. הדבר מנציח את אי האיזון בין היצע גבוה וביקוש נמוך, שהוא הסיבה להורדת מחיר הנפט בחודשים האחרונים.

 

העלייה בהיצע מוסברת בין השאר בגידול מסיבי בהפקת נפט מפצלי שמן בצפון אמריקה. השנה תפוקת הנפט היומית הממוצעת מפצלי שמן בארה"ב בלבד הגיע למיליון חביות, ובשנת 2015 הוא עשוי לעלות בעוד מיליון חביות ליום לפחות. הירידה בביקוש  לנפט מוסברת בין השאר בניסיונות שנעשים בעולם כולו כדי להקטין את השימוש בנפט כאמצעי להפקת אנרגיה.

 
על רקע זה, רוב המומחים סבורים שהפער בין ביקוש נמוך והיצע גבוה ימשך גם בשנת 2015, ולא מן הנמנע שבמהלך שנת 2015 המחיר ירד לפחות מ-60 דולר החבית, ויש הטוענים שבמידה  וחוסר האיזון בין היצע וביקוש ימשכו מחיר חבית נפט עשוי לרדת ל 55 דולר ואפילו 50 דולר החבית.