טל חוטינר ממשיך להמליץ לכם על המרעננים השווים של הקיץ, והפעם: האפריטיף האיטלקי הוותיק רוסו אנטיקו...

למרות רפורמת המס הדרקונית עדיין ישנם משקאות שלא קיבלו את הגזרות של המחוקק, משום שהם נמצאים מתחת למיסוי האלכוהול ואמורים להימכר במחירים זולים יחסית. לאחר המאמץ הדי מוצלח של אפרול בקיץ הקודם (שקצת יקר מדי) וגם בזה הנוכחי, והגעת הלילט הצרפתי הקלאסי, הנה מגיעה אולי הבשורה של הקיץ הקרוב.

יופי של דרינק קריר ולא יקר לקיץ על קרח או עם סודה, או קרח ופרוסקו יבש ופלח תפוז... (צילומים: יח"צ)
יופי של דרינק קריר ולא יקר לקיץ על קרח או עם סודה, או קרח ופרוסקו יבש ופלח תפוז... (צילומים: יח"צ)
יופי של דרינק קריר ולא יקר לקיץ על קרח או עם סודה, או קרח ופרוסקו יבש ופלח תפוז. רוסו אנטיקו (צילומים: יח"צ) אדום עתיק הוא פירושו המילולי של האפריטיף האיטלקי הוותיק רוסו אנטיקו. מדובר באפריטיף איטלקי קלאסי שהתפרסם בשנות ה-60 של המאה הקודמת ברחבי אירופה בעיקר בשל העובדה שלצורך קידומו השתמש בסלבריטאים שאינם איטלקים. דווקא סלבריטאים צרפתים, כמו הקומיקאי פרננדל או הזמר שארל אזנבור, שהיו מחוברים למותג, נמנו על אלה שסייעו רבות לפופולריות הרבה שלו והעניקו לו מין תדמית מתוחכמת. התדמית של המשקה המשיכה לנסוק כאשר אמנים כמו פייטרו אניוני (שעיצב את הכוס המיוחדת) וסלבדור דאלי (שעיצב שלושה בקבוקים) נשכרו בכדי לעצב את תדמית המותג.
רוסו אנטיקו - בקבוק.jpg
רוסו אנטיקו - בקבוק.jpg
הסיפור מתחיל הרבה לפני כן בבולוניה שבאיטליה כשחברה בשם בוטון החלה לייצר אפריטיבו איטלקי טוב ומעניין. מדובר בבלנד של 5 יינות אדומים אשר הדומיננטי שביניהם מגיע מזן בשם אנצ'לוטי רוסו שהוא מין סוס עבודה, כלומר זן שנותן בעיקר צבע, טאנינים וקצת חומציות למשקה ומגיע מאזור רג'יו אמיליה באיטליה. כ-75% מתכולת הרוסו אנטיקו מורכב מבלנד היינות האדומים עליו מתווספים 32 עשבים שהרכבם המדויק סודי, ביניהם: מרווה, טימין, רוזמרין, סמבוק, כינין, ריבס סיני ועוד. כל אלה ועוד מושרים ביחד עם אלכוהול שמופק מזיקוק ענבים ועוד קצת קליפות תפוז מרירות ומתוקות. בקיצור, אפריטיף טוב ומעניין עם מתיקות קלה יחסית ומרירות נחמדה ברקע. יופי של דרינק קריר ולא יקר לקיץ על קרח או עם סודה או קרח ופרוסקו יבש ופלח תפוז. אפשר גם עם קצת טריפל סק וטוניק, או עם חצי מנה של פרנט ברנקה, או אנגוסטורה וטוניק, או עם ג'ין ומיץ אשכוליות - בקיצור: תאלתרו, תקררו ותשתו. הרוסו אנטיקו הוא דרינק קיץ כייפי ולא יקר. הבעיה היא שהוא עושה אותך רעב ואז זה כבר נהיה יקר...   רוסו אנטיקו. מחיר מומלץ: 39 שקל