נציגות סנהדרינקית מחוזקת התכנסה בצהרי יום חול בגינת הבירה של פאולנר כדי לבדוק האם אפשר לבשר על מציאת מקלט לשתיין שנקלע לשרונה

לפני הכל, תנו לי לשחרר קיטור: לו אני שגריר גרמניה, הייתי תובע את אנשי ה"פאולנר ביר גארדן" בשרונה על השחתת המורשת הקולינרית הגרמנית. עם כל הכבוד - ונשבע לכם שיש כבוד - לכתוב בתפריט "שוקרוט" או "נקניקית ברטוורסט מסורתית" ואז להגיש בקר, בלי שמץ של חזיר, זה חילול הקודש. "חזיר מרחיק לקוחות יותר מאשר מביא לקוחות" טוענים, במידה רבה של צדק, אנשי המקום. בוודאי שבלוקיישן כמתחם שרונה על שלל תייריו הפריפריאליים אין מקום לחזיר. ובוודאי שלמקום כ"ביר גארדן", שבכוונתו (כך אני מנחש) להתרחב למיני רשת של ברים, אין עניין לעורר אנטגוניזם. אז קלמרי אפשר, ושרימפס זה בסדר גמור, אבל חזיר זה עדיין חזיר, טאבו, אלוהים יודע למה. וזה מבאס, לא רק בגלל הפרימיטיביות החברתית שלנו, אלא בגלל שהיה לנו כל כך כיף וטעים ב"ביר גארדן", עד שהלב נחמץ שאי אפשר לתת ביס באיזה חזירון קטן כדי להשלים את החוויה המסורתית - אבל על אמת - של ביר גארדן גרמני. בוודאי אחרי שהבלוטות שלנו מתחילות לפעול למקרא "שוקרוט" בתפריט.

גינת הבירה. אחרי כמה סיבובים אתה יכול לשכוח שאתה במתחם שרונה
גינת הבירה. אחרי כמה סיבובים אתה יכול לשכוח שאתה במתחם שרונה
גינת הבירה. אחרי כמה סיבובים אתה יכול לשכוח שאתה במתחם שרונה עכשיו, אחרי שהתרעמתי על העוולה שנעשתה לקולינריה הגרמנית, בואו נתחיל מהתחלה, ברוגע. החודש נפתח במתחם שרונה ה"פאולנר ביר גארדן". את קונספט "גינות הבירה" אנחנו מכירים היטב מגרמניה, משם התפשט הרעיון לשאר העולם, ואם אתם קוראים באתר הזה בטח אין צורך שנסביר לכם מה זה "ביר גארדן". פה ושם היו נסיונות לפתוח ביר גארדנ'ס בישראל, אבל נדמה כי זו הפעם הראשונה שאפשר לדבר על ביר גארדן רציני, לפחות בעידן המודרני. מסתבר שבדיוק היכן שנפתח הביר גארדן של פאולנר שכנה בסוף המאה שעברה "גינת השיכר" של כריסטיאן קיבלר, ביר גארדן קלאסי שהיה אהוב על סוחרי ואיכרי המושבה הטמפלרית ובמקום נמצאו תמונות של חיילים גרמנים שותים בירה במלחמת העולם הראשונה (זו הייתה המלחמה שהם עוד היו בסדר). אין הרבה בין מתחם שרונה של היום למושבה הטמפלרית של פעם, וקלושים הסיכויים, במדינת הדנון והסער, שנזכה לראות חיילים מהקרייה מתענגים על שניט קטן של בירה בהפסקת הצהריים שלהם.

לא רק בירת חיטה

כפי שאפשר להסיק מהשם, פאולנר היא הבירה שנותנת כאן את הטון. כשאומרים לנו "פאולנר" אנחנו חושבים מיד על בירת חיטה, ה-Heffe Weissbier. בירה מוצלחת ביותר לסוגה, אבל כדרכן של בירות חיטה מדובר במשקה כבד יחסית שקשה ללגום אותו בכמויות, בוודאי שלא בקיץ המהביל והמבהיל שלנו, והלא אף אחד לא מגיע לביר גארדן כדי לשתות חצי ליטר וללכת הביתה. על כן היה זה משמח לגלות שבנוסף לבירת החיטה מציעים במקום גם בירות נוספות מבית פאולנר, הנמזגות כאן בבלעדיות. ה-Salvator (שאפשר למצוא בארץ בבקבוקים) היא בירת לאגר חזקה (7.9%) ומעט מתקתקה, שכבר כתבנו עליה בעבר. חובבי הז'אנר יהנו ממנה, אבל מועצת הסנהדרינק התמקדה בבירות מרוות ונעימות יותר. ה-Pils הייתה יוצאת מן הכלל והתחבבה בקלות על כולנו, מרירה ומרווה כמו שפילזנר צריכה להיות. בעוד חלק מחברי המועצה לא זזו מהפילז, חלקנו, ואני בתוכם, התאהבנו ב-Munchner Hell, לאגר בהירה ומעודנת, אמנם הרבה פחות מורכבת מאחיותיה, אבל מהבירות המניאקיות האלו, ששותים ושותים. אם היו שואלים אותי, זה בכלל מים בטעמים. וכיוון שמאוד חם בחוץ, איש מאיתנו לא חסך בשתייה, שלא נתייבש חלילה.

בירות פאולנר הנמזגות כאן בבלעדיות
בירות פאולנר הנמזגות כאן בבלעדיות
בירות פאולנר הנמזגות כאן בבלעדיות עוד בירה שנמזגת מהחבית היא ה-Marzen הפירותית יותר, ובקרוב צריכה להגיע גם ה- Heffe Weissbier Dunkel, בירת חיטה כהה. יש אפילו מסלול טעימה (100 מ"ל) קצר של ששת הבירות מהחבית (42 שקלים). בבקבוקים יש עוד כמה אופציות, גם מחוץ לגרמניה (סמואל אדמס, מלכה), והבר מציע מבחר אלכוהולי 'רציני' יותר לא רע בכלל. "טמפו" (יבואנית פאולנר) משחקת מן הסתם תפקיד מפתח בביר גארדן הזה, מה שאומר שוויסקי הבית הוא גלנליווט 12. שזה, איך לומר, משהו שבהחלט אפשר לחיות איתו ולשתות אותו בהנאה בצ'ייסרים. אחרי כמה סיבובים אתה יכול כמעט לשכוח שאתה במתחם שרונה. וזה, אני חושב, המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לבר במתחם שרונה. הא, וגם: האפי האוור כל יום בין 16:00 ל-20:00 מציע 1+1 על הבר, ואין דרך טובה מזו לקבל את השקיעה (מחירי הבירות: 250 מ"ל 25 שקלים, 400 מ"ל 30 שקלים, 1 ליטר 65 שקלים).