הוד רוממותה אור 2004 גסטון שיקה היא נצר לשושלת שמפניה מפוארת וילידת שנתון מוצלח לא פחות. בוזנח ממשיך לסקור את המבעבעים המומלצים לסילבסטר

משפחת מגדלי הכרמים שיקה מוכרת בחבל שמפיין הצרפתי כבר מאמצע המאה ה-18 וכיום הם דור עשירי של מגדלים וכורמים. בתחילת המאה ה-20, עם פרוץ מרד המגדלים נגד תנאי ההעסקה והתשלום של הבתים הגדולים, הובילו האחים שיקה את נס השביתה בגאווה גדולה ותוך קבלת החלטה - אנחנו מפסיקים לעבוד עבור מפעלי הענק, מחזירים את השמפניה לשורשים, מבליטים את היותה יין ומחברים בין המגדל, היינן והמותג. זו בעצם הפילוסופיה שמובילה את קבוצת מגדלי השמפניה גם מאה שנה לאחר מכן. מלחמת העולם הראשונה, שפרצה ב-1914 ישירות אל תוך כרמי שמפיין והחריבה כמעט את כל המחוז, קצת שבשה את תוכניתם של בני המשפחה, אך אלה לא עצרו וב-1919 הקימו את יקב האחים שיקה.כן, יקב ולא בית, תוך ניסיון לתת ליינות בידול מובהק ומאפיינים של כרם וזן, כמעט מדע בדיוני בשמפיין של אותה תקופה.

גסטון סופי
גסטון סופי
השיקאים היו מגדלים מנוסים, מהגדולים שבבעלי הכרמים הפרטיים באזור. במחוז שיש בו מעל 19 אלף מגדלים ולרובם שטח קטן מ-15 דונם, התייצבו בני שיקה עם כרמים בשטח של יותר מ-220 דונם, כשהחשובים בהם נמצאים בשניים מישובי העילית - Ay, שנחשב יחד עם שכנו דיזי למשובחים שבכרמי הסביבה, וHautvillers - , ביתו של דום פריניון וחלקות כרמים משובבות נפש אחרות. הכרמים של שיקה צפופים ונטועים בהשראת כרמי הגראן קרו של שבלי. היום ברובם הם בגיל של 27 שנים, וכאן ראוי לזכור את הקרה המטורפת שביקעה את כרמי המחוז בשנת 1985 והכריחה את מרבית המגדלים לנטוע מחדש בשנה לאחר מכן. מהר מאד מצאה החבורה הזו את דרכה להכרה של מובילי הדעה באיכות ובייחוד השמפניה שלה. ב-1923 הם כבר זכו למדליות ותשואות מצד השופטים בתחרות היין בפריז והדרך מהצלחה מהירה למריבת אחים היא תמיד מואצת. גסטון נפרד מאחיו פרננד וב-1935 פתח את יקב גסטון שיקה, תוך שמירה קפדנית על תהליכי ופילוסופיית הייצור שהובילו אותם בתחילת הדרך. והגברת אור 2004 של גסטון שיקה? איזו שמפניה, איזו עוצמה. לא מתחנפת, לא מתיפייפת, איתנה ומלאת עוצמה, מכה בך בעוצמה ואז מחלחלת עמוק לתודעה. אמנם לבציר המופלא הזה יש השפעה רבה על איכות היין, כמעט כל מה שטעמתי מבציר זה היה קסום ומעולה, אך כאן מדובר במגע מלא אופי, פינו נואר בולט שקושר את היין הנהדר הזה באין סוף חוטי טעם ומרקם, כמו קורי עכביש של שמפניה שעוטפים אותך ואתה שמח להיטרף על ידה. חמש שנים מלאות על השמרים הוסיפו גם לא מעט בשלות והרמוניות. היא לא תתחבב על כולם, אך אלה שיאהבו אותה כמוני, להם היא פשוט תצרב עמוק בנימי ההנאה. המחיר 280 ₪ וכל מי שקונה שיקרא לי להרים לחיים.