חברת התעופה אל על שינתה את לוח הזמנים של הטיסות המתוכננות ליום רביעי בבוקר בשל השביתה המתוכננת במשק, כולל נמל התעופה בן גוריון.



על מנת לצמצם את הפגיעה בלקוחותיה, הקדימה החברה יותר מ-20 טיסות שהיו מתוכננות לצאת מחר בבוקר, כך שימריאו עוד לפני השעה 6:00, בטרם השביתה יוצאת לדרך.



בהודעת החברה נמסר כי נוסעים בטיסות הבוקר בכלל ובטיסות שהוקדמו בפרט מתבקשים להקדים הגעתם לשדה התעופה לתהליך הבידוק, לפחות שלוש שעות לפני מועד ההמראה המעודכן.



לוח הטיסות החדש תקף גם במקרה שלא תפרוץ שביתה.



כדי לדעת את שעת הטיסה החדשה, על הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של אל על או של רשות שדות התעופה.



"נזק כספי של כמיליארד שקלים ביום"


בתוך כך, התאחדות התעשיינים, עתרה היום בצהריים לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, בדרישה כי בית הדין יאסור בצו את השביתה הכללית במשק. בנוסף, ההתאחדות דורשת מבית הדין לכנס דיון דחוף אשר יתקיים במעמד שני הצדדים - משרד האוצר וההסתדרות - ולהורות להם לנהל משא ומתן רציף ואינטנסיבי עד למציאת פיתרון.



בעתירה נטען כי השבתת המשק תוביל לנזק כלכלי עצום הנאמד במיליארדי שקלים, כבר בשבוע הראשון, כאשר הנזק ילך ויגבר ככל שהשביתה תתמשך. עוד נכתב כי כבר ביום הראשון של השביתה, ייווצר במונחי פדיון נזק כלכלי עצום למשק הישראלי, הנאמד בכ-900 מיליון שקלים. הנזק הכלכלי של שלושה ימי שביתה במונחי פדיון נאמד בכי- 2.8 מיליארד שקלים והנזק הכלכלי למשק הישראלי כתוצאה מחמישה ימי שביתה, נאמד בקרוב ל- 5 מיליארד שקלים.



נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אמר כי "בשל העלות הכלכלית העצומה של השבתת המשק, על שני הצדדים, ההסתדרות ומשרד האוצר, לגלות אחריות לאומית ולנהל משא ומתן עד למציאת פתרון למשבר. להשבית את המשק הישראלי, שנמצא בימים אלו בקיפאון מתמשך, יהיה מהלך הרסני וחסר תכלית". ברוש הוסיף ואמר כי "הרי נהיר לכולם, כי בסוף יימצא פיתרון למשבר שנוצר, כך שעדיף להגיע לפיתרון זה לפני שמובילים את המשק הישראלי לסחרור הנוראי שתיצור השביתה, ולא אחרי".



יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. צילום: אביר סולטן, פלאש 90
יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. צילום: אביר סולטן, פלאש 90



כמו כן בעתירה נטען כי השביתה הכללית במשק, לרבות בנמלי הים והאוויר ומשרדי הממשלה השונים, תשבש משמעותית את פעילות הסחר של ישראל ובהדרגה גם את כלל הפעילות הכלכלית במדינה. זאת לצד נזק כבד מאוד, אשר בחלקו בלתי הפיך, לפעילות התעשייתית בישראל. זאת בין השאר בשל התלות המוחלטת בשירותי הנמלים, שהמשמעות שלה היא אי שחרור סחורות ואי היכולת להעביר סחורות ליעדיהן בעת השביתה. הדבר יוביל לדברי העתירה ל"השבתה של קווי ייצור בהיעדר חומרי גלם, פגיעה באספקת תרופות, פגיעה בהסכמים וחוזים קיימים, הסטת קווי אוניות לנמלים חילופיים באזור" ועוד.