ניתוח שנעשה לאחרונה מספק כמה תובנות מסקרנות על תחום "האינטרנט של הדברים" (IoT). התחום, שהולך וצובר תאוצה בעולם, מתמקד בטכנולוגיות שמאפשרות למערכות, מכשירים ושירותים שונים לתקשר האחד עם השני. חברת Mattermark השתמשה באמצעים של אינטליגנציה מלאכותית וניתוח דאטה, כדי לספק מידע על יותר ממיליון חברות פרטיות, על מעל ל-470,000 עובדים ועל יותר מ-100 אלף אירועי מימון.



החברה דירגה את מאה הסטארט-אפים הבולטים בעולם בתחום ה-IoT. כדי להכין את הדירוג, היא ערכה שאלון פנימי בקרב כל הסטארט-אפים שקיימים בשוק ה-IoT. לאחר מכן היא השתמשה בכלי חקירה מתקדמים כדי לסנן את כל הסטארט-אפים שעשו אקזיט (לפי נתוני החברה על השלב בו הם נמצאות). כך Mattermark סיננה החוצה סטארט-אפים אשר נרכשו, השלימו הנפקה או יצאו מהמשחק באמצעים אחרים.
מהנתונים עולה כי כמעט מחצית מחברות ה-IoT ממוקמות באיזור המפרץ של סן פרנסיסקו - כ-48 מהן. המספר הזה לא כל כך מפתיע, אם לוקחים בחשבון שבאיזור הזה נמצאות כמה מחברות הטכנולוגיה המפורסמות והמצליחות בעולם, כמו אפל וגוגל.

ארבעה סטארט-אפים ברשימה הגיעו מישראל: EarlySense מתל אביב מובילה את הסטארט-אפים הישראליים בתחום (מקום 22). החברה, אשר ענקית הטכנולוגיה סמסונג השקיעה בה כ-20 מיליון דולר בינואר השנה, מפתחת מכשור לניטור חולים ללא מגע. Stratoscale מהרצליה פיתוח, Panoramic Power מכפר סבא ואורקם מירושלים נכנסו לדירוג העולמי גם כן.
לפי הניתוח של Mattermark, סך המימון של 100 הסטארטאפים המובילים ב-IoT הוא 6.19 מיליארד דולר, נכון לכתיבת שורות אלה. בנוסף, 31 מהחברות ברשימה נמצאות בשלב מאוחר של מעגלי מימון כיום. הנתונים שאספה Mattermark מראים כי מימון באמצעות השקעות ברביעייה הפותחת ברשימה - Jawbone, Genband, Silver Spring Networks ו-View Glass - מגיע בכולן יחד ל-1.6 מיליארד דולר, או 26% מסך כל המימון ב-100 הסטארט-אפים המובילים של IoT. את החמישייה הראשונה סוגרת Gizwits הסינית.
בטבלה של Mattermark מופיע גם מדד צמיחה, שבאמצעותו ניתן לראות כמה מהר צברה תמיכה החברה, בכל נקודת זמן נתונה. מדד זה כולל נתונים על תנועה באתר ומעקב במדיה החברתית, ונתונים על צמיחה עסקית (כמו שינוי במספר העובדים עם הזמן ומימון). ההנחה הבסיסית היא שהחברות אשר רואות צמיחה בממדים האלו, נמצאות בשלב בו המוצרים כבר בשטח וישנו שיח עם לקוחות - וסביר יותר שהן אלו שימשיכו לצמוח כתוצאה מכך. אין זה אומר שהמדד הזה מספק מדריך להשקעה בסטארט-אפים מסוימים ובאחרים לא, אלא רק דרך לאמוד את הטרנדים העכשוויים בתחום ה-Iot.

לכתבה באתר פורבס