מאז יום שישי, שערו של הדולר במסחר הבין בנקאי נסחר מעל לארבעה שקלים ועכשיו מחכים לראות האם שערו היציג של הדולר גם ייסחר מעל לארבעה שקלים, שכן השער היציג ולא השער הבין בנקאי הוא השער הרשמי.
 
בקרב המומחים יש הערבה שהפעם זה יקרה והשער היציג ילך בעקבות השער הבין בנקאי. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר הססנות שנמשכה מספר ימים, הדולר-שקל פרץ מעל מחסום 4, ובעוצמה רבה. הטריגר לפריצה ומה ששכנע סופית את הספקולנטים היה נתוני התעסוקה הטובים מהמצופה שפורסמו ביום שישי בארצות הברית והצביעו על ירידה של שיעור האבטלה לשפל חדש של 5.5%. הנתונים הללו הגבירו את הספקולציות כי הבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית בחודשים הקרובים ובכך הביאו לזינוק של הדולר בעולם.  הדולר-אינדקס נסחר כעת מעל 96, הרמה הגבוהה ביותר מזה 11.5 שנה. גם חולשתם של המטבעות האחרים תרמה להתחזקות היחסית של הדולר: הקריסה של האירו, הבריחה מהדולר האוסטרלי, והדעיכה המהירה של השטרלינג. 
 
"הדולר-שקל הצליח ביום שישי לטפס עד ל-4.03, השיא של ספטמבר 2012, לפני שנסוג קמעה לאחור. המבחן של הדולר-שקל השבוע יהיה התבססות מעל רמת 4 והפיכת רמה זו לנקודת ציון במהלך הבא מעלה. ירידה מתחת לרמת 4 עשויה שוב להבהיל את הלונגיסטים ולהאיץ את הירידה, ואולם נראה כי הפעם ישנה סבירות גבוהה כי הפריצה הזו היא פריצה אמיתית שתחזיק מעמד. היעד הבא של הדולר-שקל יהיה ברמת 4.07. אין ספק שהתנאים כעת נוטים בבירור לטובת הדולר, וזאת על רקע פערי הצמיחה בין ארה"ב לישראל וציפיות הריבית הנגזרות מכך. כמו כן, בהחלט ייתכן כי הסמיכות לבחירות בישראל תכביד על השקל. על פי תמונת המצב הפוליטית הנשקפת בסקרים, נראה כי גם לאחר הבחירות הללו יהיה קשה להרכיב ממשלה יציבה בעלת מדיניות עקבית, דבר שעשוי לפגוע באמון של השוק בהנהגה הישראלית".