כ-500 עובדי מפעלי ים המלח פרצו היום (ראשון) למפעל והתבצרו בו במחאה על שבירת השביתה על ידי עובדי קבלן שנשכרו על ידי ההנהלה. מוועד העובדים נמסר, כי הפריצה למפעל נעשתה למרות מאות המאבטחים שחיכו בכניסה. העובדים התבצרו ליד נקודת תחילת התזרים של הבריכות בתוך המפעל.
 
המאבק של עובדי כיל מגיע לנקודת רתיחה. מאז תחילת השביתה נכנסים למפעל עובדי קבלן המבצעים את עבודותיהם של עובדי מפעלי ים המלח ובכך פוגעים בשביתתם של העובדים. כניסת הקבלנים למפעל מתבצעת בליווי מאות אנשי אבטחה שנשכרו על ידי הנהלת כיל. עובדי מפעלי ים המלח מנסים למנוע את כניסתם של הקבלנים מדי יום וזכו לא פעם לתגובות אלימות מטעם המאבטחים. 
 
הבוקר בתשע הגיעו לסדום מאות מעובדי המפעל להפגין כנגד כניסת הקבלנים ולהם חיכו מאות מאבטחים ששכרה הנהלת כיל כדי להמשיך ולאפשר את כניסת עובדי הקבלן בכוח.
 

מוועד העובדים נמסר, כי 200 המאבטחים ששכרה ההנהלה לא יכלו לעצור את מאות העובדים שהגיעו להפגנה, והעובדים פרצו לתוך המפעל והפגינו בו תוך שהם צועדים לאורך כל המפעל ותרים אחרי עובדי קבלן שמבצעים עבודות ובכך פוגעים בשביתה. עובדי הקבלן ש"נתפסו על חם" התבקשו להפסיק את עבודתם ולעזוב את שטח המפעל והם אכן עזבו. הצעדה מלווה על ידי כוח משטרתי גדול.


העובדים נכנסים למתחם. צילום: ועד עובדי מפעלי ים המלח
 
ביום רביעי שעבר נפתח המו"מ בין הצדדים לאחר שלפני שבועיים תיווך ביה"ד הארצי לעבודה בין הצדדים והגיע לפשרה בה נקבע כי השביתה הכללית בדרום הארץ תדחה, מכתבי הפיטורים יימשכו על ידי הנהלת החברה, השביתה במפעלי ים המלח ובתרכובות ברום תמשך והצדדים ייכנסו למו"מ.
 
רוני אמיר, מוועד עובדי מפעלי ים המלח, שמתבצר ברגעים אלו במפעל, אמר ל"מעריב": "אנחנו מתבצרים בתוך התזרים, שהוא המקום הכי חשוב במפעלי ים המלח, המהווה הלב של המפעל. המקום פתוח בעשרה אחוזים בלבד, על מנת לא למלא את הבריכות".
 
אמיר הוסיף: "אנחנו רוצים משא ומתן ענייני ובתום לב. כל המלחמה שלנו היא שאנחנו לא מוכנים שיהיו פיטורי עובדים. אנחנו לא מדברים על פרישת עובדים מרצון, אלא על פיטורין של עובדים צעירים בגילאי 35-40 שלא יהיו עם פרנסה ברגע שיפוטרו. אנחנו נשארים כאן ולא יוצאים, גם אם הבעיה תימשך בחול המועד פסח".
 
ארמונד לנקרי, יו"ר מפעלי ים המלח: "הנהלת כיל ממשיכה להתנהג בכוחניות ובמקום לסיים את השביתה במו"מ היא שוברת את השביתה שלנו על ידי קבלנים ובאנו היום לעצור את זה. אני לא מתפלא על ההתנהלות הזו. הנהלת כיל והחברה לישראל עושות הכל כדי להבריח את החברה מישראל כפי שניסו לעשות עם צים והן מתקדמות לשם בצעדי ענק. אני מקווה שמשרד האוצר יתעשת ויעצור את התהליך לפני שיהיה מאוחר מדי ואזרחי ישראל יפסידו את אוצרות הטבע שלנו". 
 
מכיל נמסר בתגובה: "כיל מכבדת את זכות השביתה וההפגנה של עובדיה והיא לא שברה את השביתה באמצעות ייצור על ידי עובדי קבלן. יחד עם זאת ההנהלה לא תסבול ולא תאפשר אלימות ופגיעה ברכוש החברה ומתקניה. מי שיפר הנחיות אלה לא יעבוד יותר בחברה, תוגש נגדו תלונה במשטרה ותישקל תביעת נזיקין אישית. ככל שהשביתה נמשכת ונמשכת ללא כל הישגים לוועד, המרמור, התסכול וחוסר הלגיטימציה לשביתה מתעצמים והולכים ולכן, הוועד ממציא עילות שווא לחמם את האוירה, ליצור פרובוקציות ולהצדיק את המחיר הנגבה מהעובדים והמפעל בגלל השביתה". 

עוד נמסר: "בעוד הוועד נוהג בחוסר אחריות ובאלימות, ההנהלה פועלת לשמר ולתחזק את המפעל כדי שיהיה לעובדים לאן לחזור ומעסיקה קבלני משנה בפרויקטים לאחזקה ולשימור המתקנים".