בשיחה עם "מעריב" מודה שר האנרגיה יובל שטייניץ כי לא עודכן לגבי שיעור הפחתת תעריפי החשמל ב-7% עתיד הקרוב. "לא עודכנתי לגבי השיעור", אומר שטייניץ, "דיברו איתי באופן כללי שיש מקום להורדת תעריפים, אבל אף אחד לא דיווח לי מראש על ההחלטה ועל שיעורה. אפילו ראש הממשלה לא קיבל דיווח על ההחלטה. למדנו על שיעור ההפחתה מהתקשורת".


שטייניץ אינו מצטער על פרישתה של מנהלת רשות החשמל, אורית פרקש הכהן, וטוען בתוקף כי אין מדובר בהדחה. לדבריו, משרד האוצר ניסה להגניב סעיף המונע את השינויים הפרסונליים ברשות החשמל, אולם יום לפני הבאת ההחלטה לאישור הממשלה הוחלט לבטל את אותו סעיף. "מדובר בדוגמה לשלטון הפקידים", הוסיף השר, "יש כאלה הפוזלים לתקשורת יותר מפוליטיקאים. אפילו מבקר המדינה שהתייחס למתווה הגז קבע שחמישה משרדי ממשלה ו-10 רגולטורים שונים ולא הצליחו לגבש את המדיניות במשק הגז".

לדברי שר האנרגיה "זה בדיוק המצב במשק החשמל. ברשות החשמל הפכו את הכלי של תעריפי החשמל לעניין של מדיניות. ארבע שנים מתנהלת מלחמת עולם בין רשות החשמל של פרקש למנהל החשמל בניהול ד"ר יהודה ניב. אי אפשר היה להמשיך לעבוד ככה. ובכלל, במתן העצמאות של רשות החשמל הלכו רחוק מדי. אפילו קודמי בתפקיד, השר סילבן שלום, הבין את זה – והחליט לפרוש. שר האנרגיה אחראי על משק החשמל, אבל אין לו סמכות. זה מצב אבסורדי שהצריך תיקון יסודי, ובגלל זה עשינו את הרפורמה והוחלט על הקמת הגוף החדש המאחד בין שתי הרשויות".
 

 שר האנרגיה גילה כי בשבוע שעבר, בשיא החום, נותרה רזרבת החשמל הפנויה של חברת החשמל על 400 מגווט בלבד. "זה בקושי הספיק, והדבר מוכיח עד כמה חשוב לנהל את משק החשמל ביעילות ובבקרה שוטפת", אמר.
 
שר האנרגיה גילה שלקראת סוף השבוע הקרוב קיימת כוונה להביא את מתווה הגז הנוכחי לאישור הכנסת. "יהיו מספר תיקונים במתווה הסופי, ואני מדגיש שהמחיר אינו החשוב שבהם שכן השפעתו על המחיר לצרכן הוא שולי. אני מקווה שנסיים את כל התיקונים כבר השבוע. נעשה את כל המאמצים להביא את המתווה לאישור הכנסת, למרות שאנחנו לא חייבים אם יתברר שיש לנו רוב מוצק", הוסיף השר, "אם כי לא ייתכן שהמתווה יאושר בממשלה בלבד. בכל מקרה, חשוב שהגז מקידוח לוויתן יתחיל סוף סוף לזרום".