שערו של הדולר עלה בשווקי העולם ביום שישי – וגם היום (שני) הוא ממשיך לעלות בשווקי המטבע של המזרח הרחוק. המגמה מהווה תגובה לירידות שנרשמו במהלך השבוע שעבר.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "שבוע המסחר נפתח לאחר הקריסה החדה בשבוע שעבר של הדולר בעולם ובזירת המט"ח המקומית. מדד הדולר, למרות התאוששות קלה ביום שישי, השלים שבוע שלישי ברציפות של ירידה והוא נסחר בקרבת רמתו הנמוכה ביותר מאז שלהי אוקטובר 2015".
גם הדולר-שקל צנח בחדות מטה בשבוע שעבר והגיע לשפל ב-3.832, הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2015, לפני שהתאושש קלות אל מעל 3.84. ברמה הטכנית, הדולר-שקל גם הגיע מתחת לרמת הממוצע הנע ל-200 יום, ולפחות ברמה הטכנית זו אינדיקציה חזקה למגמתיות השלילית של הצמד בטווח הארוך יותר.

לאחר התנועות החדות ואירועי המפתח בשבוע שעבר, היומן הכלכלי השבוע צפוי להיות דליל יותר, ועל כן ייתכן שנראה התמתנות בתנודתיות השלילית של הדולר, כשסוחרים מנצלים את רמות השפל הללו כדי לקנות מחדש את השטר הירוק.
שתי סיבות עיקריות הובילו לקריסה של הדולר – ישיבת הבנק הפדרלי, שבה הפחית הבנק את תחזית הריבית ואת תחזית האינפלציה, והזינוק במחיר הנפט, שנשק ל-40 דולר לחבית.
 הבנק הפדרלי, שבדצמבר הציג תחזית לארבעה העלאות ריבית ב-2016, הוריד את תחזית הריבית לשתי העלאות בלבד השנה. מדובר במגמה חזקה יותר מבכל בנק מרכזי אחר, אך הדבר המחיש את חוסר הוודאות הקיימת בשווקים הפיננסיים כלפי מדיניות הפד. 
עכשיו ברור שאם התנאים לא ישתפרו ותשוב הטלטלה שראינו בתחילת השנה, או אם האינפלציה בארצות הברית לא תעלה בצורה איטית, הרי שיש בהחלט סיכוי שגם את שתי ההעלאות הללו לא ייצאו לפועל. מחיר הנפט התבטא היטב בסחרור השלילי של הדולר, כאשר הנסיקה של הנפט לשיא חדש, בקרבת 40, חיזקה את כל מטבעות הסחורות – ובעיקר הדולרים של אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה, הרובל, הקרונה הנורבגית ועוד – על חשבון הדולר.