משה קשטן, איש התכנית 'שירים ושערים' ברשת ב', הלך לעולמו היום (שישי) בגיל 87. קשטן נולד בתל אביב בשנת 1930 והיה מעריץ של קבוצת בית"ר תל אביב. עבד בעיתונים חדשות הספורט, דבר, על המשמר, ידיעות אחרונות ומעריב והיה ההיסטוריון של רדיו קול ישראל ותוכנית הספורט "שירים ושערים". 

קשטן הותיר אישה, שני בנים נכדים ונינים.  ההלוויה היום בשעה 14:00 בבית העלמין בחולון.

עיתונאי הספורט צחי נוגה, חברו של קשטן, סיפר ל'מעריב אונליין' כי קשטן "היה מראשוני שירים ושערים עוד מהתקופה שלא היו קווי שידור במגרשים אלא היו מתקשרים אליו להגיד שהיה שער. הוא היה מכניס פתק למגיש שהיה אומר 'הוכנס אלי פתק בוא נראה מי כבש' וכל העם היה במתח".



"הוא היה עושה את כל הליגות הנמוכות", הוסיף, "הוא היה אחראי לתת את התוצאות בטוטו. הם היו קובעים על פיו מה התוצאות הנכונות. אחרי שהוא היה מסיים את שירים ושערים היה הולך למשרד הטוטו וחותם להם מה תוצאות השבת ואז היו בודקים את הטפסים. איש צנוע שנסע באוטובוסים. איש משפחה חם ואוהב. הכיר כל אחד ולא ידע מה זה מחשב, הכל היה בראש וברישומים במחברות. מה שהיה לו בראש אף מחשב לא היה יכול להכיל - שמות שחקנים, מספרי טלפון, הכל. איש יקר ואבדה גדולה".

"הוא באמת היה אגדה", סיפר שדרן הספורט דני דבורין בכאן ב', "בשידורי שירים ושערים אבל עוד הרבה קודם לכן. ההיכרות שלי איתו היא עוד מ'חדשות הספורט' העיתון המיתולוגי משנות ה-60'. מדי מוצאי שבת הייתה תוכנית ממגרש הספורט והוא היה אחראי על כל הליגות, פרט לליגה העליונה. הוא היה אחראי על הבאת תוצאות מכל הליגות הנמוכות, כולל כובשי שערים ודקות.

"בזמנו זה לא היה פשוט. לא תקופת המחשבים אלא תקופה שצריך כתב בכל מגרש. הייתה לו יכולת להגיע לכל כתב בכל עיר ובכל כפר, בכל מקום ששיחקו כדורגל. משה קשטן עבד ביסודיות ואחראיות. אם אין לך את הדרייב אתה לא יכול לעשות את זה. קול ישראל ינק ונהנה מהאינפורמציה שרבים באותה תקופה לא יכלו להביא. היה אחד מעמודי התווך של רשת ב'. כאשר היה בשטח ידענו שכל תוצאה מכל מקום תגיע אלינו לשולחן השידור. שרצית לדעת מה התרחש לפני שלוש, ארבע ועשר שנים, קשטן שלף. היו לו המחברות שלו אבל גם הזיכרון הבלתי רגיל להביא את אותה אינפורמציה. היה באמת בן אדם מיוחד". 

כאן ,תאגיד השידור הישראלי מרכין ראש עם לכתו של איש הספורט ושדר הרדיו משה קשטן, שהלך היום לעולמו ,בן שמונים ושבע. קשטן היה רכז המערכת של תוכנית הרדיו המיתולוגית "שירים ושערים" ברשת ב' ומעמודי התווך של התוכנית במשך שנים רבות. הוא הצליח להביא את תוצאות המשחקים מכל מקום בארץ בִּתקופה שבה לא היו טלפונים ניידים, ונחשב גם לארכיון מהלך של תוצאות ומבקיעי שערים בזכות הזכרון הנדיר שלו.