זה לא היה גלובוס הזהב הרגיל. זה לא יכול היה להיות גלובוס הזהב הרגיל. כבר כשמנחות הערב, טינה פיי ואיימי פולאר הנהדרות, שלפו את בדיחות הביל הקוסבי, לכל היושבים בחדר ומיליוני הצופים ברחבי העולם היה ברור שהטקס הזה עומד להיות אחר. הרבה מאוד קרה השנה בהוליווד, לא רק במחלקת הייצור – שנה שבה ג'ורג' קלוני התחתן, פרשת ביל קוסבי נעשית מסועפת יותר מרגע לרגע, ושליט צפון קוריאה מאיים להשמיד את טינקל טאון אם הסרט "הראיון" יגיע לאקרנים. 



פיי ופולאר, שזו לצערנו הפעם האחרונה שבה הן מנחות את הטקס, עשו מטעמים מכל זה ועוד קצת, וכמו תמיד הפכו כמו תמיד את הטקס המשמים למדי לשווה צפייה. מונולוג הפתיחה המושחז שלהן כלל את המשחק Would you rather (את מי היית מעדיפה, בתרגום חופשי) ובדיחות על חשבונו של קלוני, שהגיע אמש כדי לקבל פרס מפעל חיים, בזמן שאשתו החדשה, אמאל אלמודין, רשמה הישגים מרשימים בהרבה. הן לא שכחו, כאמור, לקנח בעקיצות לא מרומזות בכלל על פרשת ביל קוסבי ואחרי המונולוג נעלמו אל מאחורי הקלעים, רק כדי לחזור באמצע הטקס לקטע שכולל את השחקנית מרגרט שו מחופשת לקים ג'ונג-און. היה נחמד לקבל מנה קצת יותר גדושה שלהן בטקס. בכל זאת, פעם אחרונה. 
 אבל פיי ופולאר לא היו העניין העיקרי: הסיבה שלשמה התכנסו אמש בכירי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע בהוליווד היא כדי לקבל צפי ברור יותר לקראת הטקס החשוב באמת – האוסקר, שיחול בעוד כחודשיים, והיו הרבה מאוד הפתעות. הזוכה הגדול של הערב הוא הסרט "התבגרות" של ריצ'רד לינקלייטר – פרויקט קולנועי יוצא דופן שצולם לאורך 12 שנה ועוקב אחר התבגרותו של ילד מגיל 6 עד 18. השחקן הראשי של הסרט, אלאר קולטריין, שהתבגר מול המצלמות, לא היה מועמד לפרס אבל פטרישיה ארקט שגילמה את אמו, גרפה את פרס שחקנית המשנה. הסרט גם זכה בפרס סרט הדרמה הטוב ביותר וגם בפרס הבמאי וגרף בסך הכל שלושה פרסים. 
טינה פיי ואיימי פולאר בטקס גלובוס הזהב

 

בקטגוריית הקומדיה, הזוכה הגדול הוא "מלון בודפשט" של ווס אנדרסון – עוד בחירה מפתיעה ולא מאוד צפויה. גם הסרט המדובר "בירדמן" סיים את הלילה עם לא מעט פסלונים, ביניהם פרס השחקן הראשי שהלך למייקל קיטון ופרס התסריט הטוב ביותר. ואם במקרה תהיתם, אז סרטם של רונית ושלומי אלקבץ הפסיד את פרס הסרט הזר לסרטו של הבמאי הרוסי אנדריי זביאגינצב, "לוויתן".


  האיש והפסלון. ג'ורג' קלוני (צילום: רויטרס)

 
מי שבכל זאת מחפש את הזווית הישראלית של הטקס, ישמח לדעת שהסדרה "הרומן", שיצר חגי לוי יחד עם היוצרת האמריקאית שרה טרים, זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר וטרים הודתה ללוי במהלך הנאום שלה. גם השחקנית הראשית של הסדרה, רות ווילסון, זכתה בפרס בקטגורית המשחק. 
רבים תהו על פשר זכייתה של מגי ג'ילנהול, שקיבלה את פרס השחקנית הטובה בקטגוריית המיני סדרה/סרט טלוויזיה, על תפקידה בסדרה "אישה מכובדת". בהתחשב בכך שההופעה שלה בסדרה זכתה לביקורות נוקבות, קשה להבין איך תא העיתונאים הזרים בהוליווד בחר להעניק לה את הפרס. 
 אחת הנקודות הבולטות בטקס היו הנאומים המרגשים והרצינים, בטקס שבו מקפידים בדרך כלל לשמור על נימה קלילה והומוריסטית. עושה רושם שהאירועים האחרונים בפריז לא הצליחו לדלג גם על הוליווד. לקינוח, עלה לבמה ג'ורג' קלוני, לקבל את פרס ססיל בי הווארד, על מפעל חיים. למרות שהוא בעצמו מתחזק חוש הומור מוצלח, הנאום שלו היה מרגש ומתוק להפליא. "הייתה לי שנה מוצלחת במיוחד", הוא אמר ופנה לאשתו הטרייה, אמאל. "זה דבר מעורר ענווה, למצוא מישהו לאהוב, במיוחד כשאתה מחפש אותה כל חייך". 

 
הזוכים: 

קולנוע - 
הסרט הטוב, דרמה: "התבגרות", ריצ'רד לינקלייטר
הסרט הטוב, קומדיה/מיוזיקל: "מלון גרנד בודפשט", ווס אנדרסון
במאי: ריצ'רד לינקלייטר, "התבגרות"
שחקן ראשי, דרמה: אדי רדמיין, "התיאוריה של הכל"
שחקנית ראשית, דרמה: ג'וליאן מור, "עדיין אליס"
שחקן ראשי, קומדיה/מיוזיקל: מייקל קיטון, "בירדמן"
שחקנית ראשית, קומדיה/מוזיקל: איימי אדמס, "עיניים גדולות"
שחקן משנה: ג'יי.קיי. סימונס, "וויפלאש"
שחקנית משנה: פטרישיה ארקט, "התבגרות"
הסרט הזר: "לוויתן", אנדריי זביאגינצב (רוסיה) 
סרט אנימציה: "הדרקון הראשון שלי 2", דין דבלואה
תסריט: אלחנדרו גונסאלס אינייריטו, ניקולס ג'יקובונה, ארמנדו בו ואלכסנדר דינלאריס ג'וניור, "בירדמן"
פסקול: יוהאן יוהאנסון, "התיאוריה של הכל"
שיר מקורי: "Glory" של הראפר קומון וג'ון לג'נד, "סלמה"
טלוויזיה – 
סדרת הדרמה הטובה ביותר: "הרומן"
שחקן ראשי בסדרת דרמה: קווין ספייסי, "בית הקלפים"
שחקנית ראשית בסדרת דרמה: רות' ווילסון, "הרומן"
הסדרה הקומית/מוזיקלית הטובה ביותר: "טרנספרנט" 
שחקן ראשי בסדרה קומית/מוזיקלית: ג'פרי טמבור, "טרנספרנט"
שחקנית ראשית בסדרה קומית/מוזיקלית: ג'ינה רודריגז, "ג'יין הבתולה"
מיני סדרה/סרט טלוויזיה: "פארגו"
שחקן ראשי במיני סדרה/סרט טלוויזיה: בילי בוב ת'ורנטון, "פארגו"
שחקנית ראשית במיני סדרה/סרט טלוויזיה: מגי ג'ילנהול, "האישה המכובדת"
שחקן משנה מיני סדרה/סרט טלוויזיה: מאט בומר, "הלב הרגיל" 
שחקנית משנה במיני סדרה/סרט טלוויזיה: ג'ואן פרוגט, "אחוזת דאונטון"