אז מרכז הליכוד הגיע ללוזאן וימשיך לריו, כי השרה לענייני כפיים החליטה שהאג'נדה תחצה גבולות. בפנייה לא ברורה בעליל לנשיא הוועד האולימפי הבינ"ל תומאס באך, הודיעה התרבותניקית הספורטיבית כי נבצר ממנה להשתתף בטקס הפתיחה ביום שישי הבא, בגלל קדושת השבת. המשך המכתב הוא הסבר על קדושת השבת, כי הנשיא באך ממש, אבל ממש מתעניין.



הבעיה מבחינתו של נשיא הוועד הבינ"ל הייתה שלא הבין מדוע זה נפל עליו, הסוגיה הזו עם קדושת השבת. הוועד הבינ"ל לא הזמין את השרה רגב – ו/או כל פוליטיקאי ודיפלומט אחר – לטקס הפתיחה. ההזמנות של ראשי מדינה בוצעו בידי הוועדים האולימפיים המקומיים. הנשיא ריבלין, רה"מ נתניהו והשרה רגב הוזמנו ע"י יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי. הנשיא פרס ייצג את ישראל בבייג'ינג 2008 והשבת לא הפריעה לו, עובדה. הוא העדיף לייצג את מדינתו; הרב ברל לזר, שליח חב"ד ברוסיה, היה אורחו של הנשיא ולדימיר פוטין בטקס הפתיחה של סוצ'י 2014. הטקס התקיים ביום שישי. חשוב להבין שהגב' רגב אינה רבנית אדוקה, לבטח לא יותר מהרב לזר.



יתרה מזאת, מועד טקס הפתיחה של המשחקים בריו נודע לעולם ביולי 2009, אבל שבע שנים לא בדק שום רב במשרד התרבות והספורט שמדובר ביום שישי ובשבת הקדושה. פתאום, 12 ימים לפני הטקס, נמצא תירוץ השבת עם ההסבר המשובח על חשיבותה לעם היהודי בציון ובתפוצות.



חשוב לזכור שהמשלחת של השרה לא הצליחה לייצר אישור כניסה לבעלה ולבני פמלייתה לאותו טקס מסויט שנמשך כארבע שעות לפחות. האישור ניתן רק לשרה רגב ולמאבטחה. וכבר היה כעס גדול במשרד הספורט, איך הוועדה המארגנת בריו, וכמובן הוועד האולימפי הבינ"ל, לא דואגים לתרבותניקית שלנו שבאה לתת בכפיים.



איני יודע בכמה כסף מתבטאת עלות הנסיעה של הגב' רגב ופמלייתה לריו. אבל דווח לנו שהיא תשהה שם לפחות 15 ימים ותשתתף גם בטקס האזכרה לחללי מינכן 72' שיתקיים בעירייה. אולי אף אחד לא טרח לדווח לה, אבל ב־17 ימי המשחקים יש שלושה סופ"שים שבהם מתקיימות התחרויות, גם של ספורטאים ישראלים. בטקס הפתיחה תצעד משלחת ישראל – היא מייצגת את המדינה – ולא כל פוליטיקאי שיושב בקהל ומוחא כפיים. המשחקים האולימפיים, לפי שבועת הספורטאים, מתחייבים להתנער מכל מעורבות פוליטית באשר היא. אז נוכחותה או אי נוכחותה של פוליטיקאית ממרכז הליכוד, או כל מפלגה אחרת, מיותרת ומייתרת את כבוד האירוע.



חבל ששרת ספורט ממדינה שנאבקת נגד איומי הדחה של איגודי הספורט החשובים בעולם מייצרת גימיקים זולים. היא מתערבת בתחום שזר לה לחלוטין, אין לה מושג קלוש במה שקורה שם. אז נכון שזו אישיות פוליטית שנעה על הגבול הדק בין הגימיק לקוריוז ומוציאה שם רע לחלטורה בתפקודה כשרת הספורט. אבל את הנתון הזה אנחנו יודעים. לא צריך שכל העולם יידע. במילים אחרות, תודה לשרה רגב שאינה משתתפת בטקס.