1. השבוע החזק של נתניהו מסתכם, בינתיים, באפס מנדטים. זה מוזר, כי במספרים האישיים נתניהו השיג השבוע שיפור ניכר: בשבוע שעבר 50% מהציבור לא רצו אותו לקדנציה נוספת ו־42% רצו (מדד מינוס 8), השבוע 46% רוצים אותו קדנציה נוספת ו־44% לא רוצים (מדד פלוס 2). זה שיפור יפה כשמדובר בשבוע אחד, אבל הוא לא מתורגם למנדטים: 23־25 להרצוג בשבוע שעבר, 22־24 להרצוג השבוע. תקוע. 



2. מי צריך להיות מרוצה? קודם כל, יאיר לפיד. הוא ממשיך לעלות. השבוע ליקט עוד מנדט (13). גם נפתלי בנט מבסוט, עם 12 מנדטים השבוע לעומת 11 בשבוע עבר. בנט הזדרז לצאת בעקבות נתניהו להצטלם איתו בקונגרס, כי ידע שבדרך זו פחות אנשים יזלגו ממנו לביבי בעקבות הנאום. לאסטרטגיה הזאת קוראים "מי טו", כלומר גם אני כאן. היא הוכיחה את עצמה, בינתיים. כמה חבל שהמסירות זאת של בנט לא הייתה הדדית, כי שר כלכלה נאלץ לטוס שוב בטיסה מסחרית (על חשבוננו), במקום לתפוס טרמפ במטוס שנשכר לשם כך מהמדינה, בעלות של מיליוני דולרים (פלוס מיטה זוגית, כרגיל), עם בני הזוג נתניהו.








3. משה כחלון ואריה דרעי דורכים במקום. 8 מנדטים לראשון, 7 מנדטים לדרעי. הדברים אמורים גם לגבי אביגדור ליברמן, עם 5 מנדטים בסקרים. איווט ממשיך להבטיח תוצאה דו־ספרתית בבחירות האמיתיות. לי יש תחושה הסקרים גורמים לו עוול מסוים, אבל אם הוא יביא דו־ספרתי, זה יהיה יום הכיפורים האולטימטיבי של סקרים באשר הם. מרצ של זהבה גלאון מתאוששת מעט עם 6 מנדטים השבוע, לעומת 5 בשבוע שעבר. הרשימה הערבית המאוחדת נשארת עם 13 מנדטים (שזה לא רע), ואלי ישי נתקע באזור הסכנה עם 4 מנדטים.



4. הבחירות האלה פתוחות לגמרי. חשוב לזכור שאם אחת המפלגות הקטנות נשארת מחוץ לכנסת (מרצ או יחד, למשל), זה ישפיע באופן דרמטי על האיזון בין הגושים. כבר עכשיו, על פי הסקר הנוכחי, המחנה הציוני, יש עתיד, הערבים ומרצ מביאים יחד 56 מנדטים. זה מרחק נגיעה מגוש חוסם. לא, זה לא גוש השמאל, כי לפיד לא רואה את עצמו בשמאל, זה גוש של "רק לא ביבי", והוא מתפתח לאחרונה. ועדיין, לנתניהו קל בהרבה להרכיב קואליציה מאשר להרצוג.



5. נאומו של נתניהו הגדיל את הסיכוי להצביע ליכוד אצל 21% מהנשאלים, והקטין אצל 10%. חשוב לזכור שרוב רובם של אלה שאמרו שהסיכוי שיצביעו ליכוד גדול יותר, שייכים לליכוד או לגוש הימין מלכתחילה. בשאלה אם ניצל נתניהו את הנאום בקונגרס לצורכי תעמולת בחירות יש תיקו מוחלט בין המחייבים לשוללים. 37% מהנשאלים סבורים שמערכת היחסים עם ארה׳׳ב נפגעה בעקבות הנאום, בעוד 51% סבורים שלא. יש כאן רוב משמעותי לאלה שסומכים על מערכת היחסים עם ארה׳׳ב למרות נאום נתניהו.








לעומת זאת, הציבור נותר ספקן: רק 34% סבורים שהנאום ישפיע על העסקה בין איראן למעצמות, בעוד 45% מאמינים שלא ישפיע. כששואלים את הציבור אם הוא מאמין שאובמה יגיע להסכם עם איראן ולהסרת האיום הגרעיני מעל ישראל, רק 11% עונים "כן". רוב עצום של 64% אומר "לא". הציבור גם לא מאמין בסיכוי לעצור את תוכנית הגרעין של איראן באמצעות דיפלומטיה (27% בלבד).



6. אחרי כל זה, 54% מהציבור הישראלי מתנגדים לממשלת אחדות בין המחנה הציוני לליכוד אחרי הבחירות. רק 28% תומכים. הקיטוב בין שני המחנות הולך וצובר תאוצה. תומכי נתניהו לא רוצים לשמוע מהרצוג ולבני, תומכי המחנה הציוני לא מוכנים לראות את נתניהו. למרבה הפרדוקס, יש מצב שהבחירות יאלצו את הצדדים להתיישב בכל זאת זה בחיקו של זה.



בסקר השתתפו 650 איש החברים בפאנל הפוליטי של Panel4all לביצוע מחקרים באינטרנט. הסקר בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל - מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך בתאריכים 4־5 במרץ 2015. טעות הדגימה המרבית היא 3.9%.