ושוב יום חמישי, ושוב מצעד הטמטום והרשעות, החובבנות ותאוות הבצע, היהירות והזחיחות, והכל בחמש דקות דוחות. חמישה ימים בחמש דקות. פראמין ומתחילים.

יום ראשון: פעולה מרהיבה של חיל האוויר בסוריה, פגיעה בול והביתה. כולם מרוצים חוץ מגנרל ארבעת הצריחים והכביש הפרטי גלנט. הרי אם גלנט במקום להיות אצל כחלון היה עכשיו רמטכ"ל, הוא היה זועף מאד אם מישהו היה מנסה להציע לו גרסה כאילו יש קשר בין התקיפה לבין הבחירות שמאחורי הפינה. אבל גלנט לא רמטכ"ל, הרבה בגלל ארבעת הצריחים, אז עכשיו ממרומי הצריח של כחלון הוא נהיה פוליטיקאי בגרוש ומתחיל לחנטרש על איזה מזימה אפשרית של תעלול בחירות. תרגיע גלנט. מוטב שתתרכז בלהוכיח לציבור באמת שאתה לא איזה קומבינאטור של צריחים אלא איש רציני שעשה טעות, וממש משתדל לא לעשות עוד טעויות. כי צריח אפשר להרוס אם רוצים, אבל שטויות שעפות מהפה קשה למחוק מסרטי ההקלטה.

ואם כבר כולנו אז יאללה, נלך ליום שני שבו מופיע הקוסם כחלון לפני תלמידים ברמת גן, ואומר להם בלי להתבלבל, בלי למצמץ, בלי להשתעל במבוכה ש"ישראל היא מדינה עשירה" וצריך רק אדם ראוי שיידע לחלק את העושר נכון. ישראל היא מדינה עשירה, כחלון? מילא ביבי היה אומר את זה, אבל אתה? ואתם רוצים גם את הנימוק? כחלון אומר "אנשים יושבים בבתי קפה, קונים מחשבים ונעליים". זה מבחן העושר של המושיע החדש, זה ששוב מפצל את המרכז ומקים מפלגה מיותרת, כשבקלות יכול היה להשתלב במקום מכובד באחת המפלגות הקיימות, אבל האגו. אלהים, האגו.

אז תראה מר כחלון, קניית נעליים זה לא מדד לעושר. מה רצית, שיילכו יחפים? וקפה זה לא מותרות, ומחשב יש היום לכל ילד בוייטנאם, אז תרגיע. תרגיע ותקשיב לקשישים שקופאים בבתים שלהם, כי אין להם כסף לחשמל ואחר כך נמקים במיטה במסדרון של איזה בית חולים, אם בכלל הצליחו להגיע אליו, ואמהות חד הוריות שלא מקבלות מזונות לא יכולות לעבוד כי יאבדו את קצבת הביטוח הלאומי. התבלבלת כחלון. ישראל היא לא מדינה עשירה. היא מדינה שיש בה עשירים והמון עניים אז תבקש מהעוזרים של שיסיעו אותך לפרוורים של העניים ולהם תספר שזו מדינה עשירה. אוקיי?

 

ביום שלישי מתחמם הרומן בין לפיד לדרעי הפושע. השני מופיע בפעם המיליון ואומר שהיתה סולחה בינו לבין לפיד ואין בעיה, והלפיד אומר שהוא אמנם לא מתלהב מישיבתם של פושעים בממשלה, אבל אם יישמר השוויון בנטל אז הוא לא פוסל ישיבה עם דרעי. שתי בעיות לוגיות מחרבות את הצורה לטיעונים האלה. מה זה לא מתלהב מישיבת פושעים בממשלה? 

אתה לפיד צריך להתלהב מאד מזה שפושעים לא יישבו בממשלה. באיזו עוד מדינה בעולם פושע יוצא מהכלא על עבירות כלכליות קשות ושנים ספורות אחר כך מפקידים בידיו משרד ממשלתי עם תקציבי ענק? אז אתה לפיד, צריך לומר "אני לא יושב עם פושעים בממשלה אחת". ומה זה הקשקוש, שאם יישמר השוויון בנטל אין בעיה לשבת עם החרדים? יישמר השוויון, יש שוויון, יש צפצוף אחד ארוך ומהדהד על השוויון. נכון לרגע זה אין כלום וגם בעתיד לא יהיה, ולפיד אמן הניסוחים היה צריך לומר אחרת. כל עוד הפנטזיה של השוויון בנטל מרחפת מעל לשמיים העכורים, אז נשב עם החרדים עד שתימוג הפנטזיה הזו וזה יקרה כמובן רק עוד שנתיים. .
יום רביעי: נכון לרגע זה אם בכלל אחליט ללכת להצביע המועמדת הראשונה שלי היא מפלגת הנשים החרדיות בראשות רות קוליאן. נכון, המראיינים הזכרים ארחו אותה באולפנים בפנים מתנשאות ובנימה זחוחה, שהיא יותר גרועה אפילו מנימת ההדרה של הבעלים שלהן. אבל רות קוליאן עשתה פה דבר ענק. בניגוד לכל המפלגות ששריינו נשים כך או אחרת, באה קוליאן ונכנסת בממסד החרדי ההארד קור, זה של ימי הביניים ואומרת לו: "שנייה, תעצרו. אמנם לפי אמונתכם נוצרנו מהצלע שלכם, אבל מוח יש לנו בלי קשר, והמוח אומר שאם לא מותר לייצג מפלגה חרדית משלנו בכנסת נקים מפלגה שלנו".

אני לא מסכים עם כלום בפולחני היהדות האורתודוקסית, אבל אולי אצביע לקוליאן כי במאבקים הפמיניסטים שלעתים מחמיצים את המטרה בגלל הסטיכיה המתועבת שלהם, לרות יש מקום של כבוד והיא היום בשורה הראשונה של המאבק האמיתי, לא הצפונבוני, של הפמיניזם הטהור. רוצי, רותי. אנחנו האתיאיסטים לפחות איתך. 
 
והבוקר אני נאלץ לבושתי לחזור בי מהתנגדותי המסורתית לבחירות המוקדמות האלה, כי נפל לי האסימון. בחירות זה דבר מצוין ולא כל ארבע שנים או שנתיים. כנראה שכדי לפתור בעיות בתחום הרווחה צריך בחירות כל יומיים. הנה הבוקר קמים כל מקבלי שכר המינימום שבן לילה הועלתה משכורתם ל-5,000 שקלים בתהליך זוחל. מי מכם מוכן להתערב איתי שאם לא היו בחירות בעוד חודשיים, וחברי הכנסת המיוזעים מחרדה מול התוצאות היו שאננים בכיסאותיהם, וראש הממשלה היה רגוע אז שכר המינימום לא היה עולה כלל. רוצים הוכחה? רגע לפני אישור החוק פרצה מריבה מכוערת ילדותית בין בנט לעמיר פרץ על השאלה מי הביא את חבילת השי ומי פתח את האריזה.

אתם יודעים שביבי הוא עכשיו שר הרווחה. מאז שיש עתיד הלכו אז בבחירות כנראה יאמר הליכוד "הנה ביבי היה שר הרווחה. יומיים וכבר עלה שכר המינימום". וגם בנט וגם עמיר פרץ ינסו לקרוע נתחים מהפגר לעצמם שבכלל דב חנין היה הרוח החיה בעניין. אבל מה זה משנה? ישחקו הליצנים לפנינו, ישוויצו בהישג, אבל את הנעשה אין להשיב. אפילו נערי האוצר שמנהלים את המדינה לא יכולים על הבחירות ופתאום נמצא הכסף. אז כנראה שצריך בחירות כל כמה חודשים ורק אז הנזקקים באמת יקבלו את מה שמגיע להם. אולי לקראת הבחירות הבאות יעלו את קצבת הזקנה למשל?