יפה, התחלנו לעסוק בהכנסה מבקבוקים למחזור. כאילו שהיינו צריכים דווקא את הנתון הזה כדי לדעת שהזוג המלכותי מתעלק עלינו, ושהגברת שרה-אנטואנט, עושה במדינה הזו כבשלה. יפה הבכי והנהי של ראש הממשלה בעלה הכנוע של הגברת: "אל תעסקו באשתי, תבקרו אותי". 



ובכן הנ"ל כנראה אינו מביון את הסאב-טקסט: הביקורת היא אך ורק עליך אדוני. אשתך שתחיה אינה נבחרת ציבור ולצערה (כנראה) לא קיבלה עדיין מנדט מהציבור לנהל את חייה כמלכה. יחסיך עם רעייתך אינם מעניינינו, כל עוד הם לא עולים לנו כסף שאין, וכל עוד היא אינה מתערבת בניהול המדינה ומתייחסת לעובדי מעון רה"מ כאל עבדים. מה לא הבנת בדיוק?
 
מה שקורה במעון הרשמי של ראש ממשלת ישראל, ברחוב בלפור 5 בירושלים, לבטח שווה חקירה משטרתית. גם אם לא יתגלה חשד לפלילים והכול יהיה כשר למהדרין, זה עדיין מסריח. היו כאן עוד רעיות של ראשי ממשלות שגרו במעון רשמי, אף אחת מהן לא קבעה שיאים שליליים כמו שרה-אנטואנט. עכשיו, מילא היה אדון נתניהו ראש ממשלה טוב, היינו סותמים את האף ומכילים את הסירחון. אבל גם זה לא קורה. אזרחים משתדלים רק לחיות ולא למות משפעת, כאשר הוא מתקתק לנו את המוח עם ביטחון והולך ללמד את הקונגרס של ההילי-ביליז' איך עושים את זה נכון עם איראן. 
 

אם וכאשר ייחנך המרכז הרפואי של אסותא באשדוד בעוד שנתיים, זה יהיה בית החולים הפרטי-ציבורי הראשון שנבנה כאן ב-50 השנים האחרונות. כמה מיליארדי דולרים נזרקו על הוצאות הביטחון בשנים אלה? האם ההוצאה הזו שפרה את איכות חיינו, תרמה לביטחוננו, או שרק שיפרה את תנאי הפרישה של אנשי הקבע? מדוע "מר ביטחון" נתניהו לא מתייחס לסוגיה הזו? כמה מאות מיליארדים הושקעו בהתנחלויות ובהתיישבות מעבר לקו הירוק, וכמה כסף הושקע בבריאות? 
 
המנהיג לא יודע, המנהיג לא מגיב. המנהיג עסוק בלדבר על ביטחון ובלרצות את אדונו-פטרונו שלדון אידלסון. אנחנו מרגיזים אותו בכלל בעצם השאלות הדביליות האלה (כגון: למה למות במסדרון מזיהום?), אנחנו מרגיזים אותו בעצם קיומנו, פשוט מפריעים לו ולערימת הכלומה ומאומה שמרכיבה את החונטה-מפלגה שהוא עומד בראשה. 
 
לצפות בח"כים אופיר אקוניס, מירי רגב ודני דנון, זו פעולה שעלולה לגרום להתעוררות סימפטומים של מחלות זיהומיות. שלושה כסילים מדושני עונג, שמדקלמים פמפלטים מפגרים חסרי קשר למציאות רק כדי לשרת את האדון ולהדביק את התחת לכיסא באגם הדרעק. פשוט מבחיל ומגעיל. 
 
לא ששאר האנשים שמחפשים ג'וב באגם הדרעק טובים יותר. פרופ' מנואל טרכטנברג נשא את משנתה הכלכלית של מפא"י. אין לי מושג בכלכלה, אבל אני מספיק זקן כאן כדי להבין שאין כסף לממש אותה, והיא תישאר כתיאוריה ריקה מתוכן. אני, כמו כולם, רוצה לראות את מערכת הביטחון מוותרת על דרישה לתוספת של 11 מיליארד שקל לתקציבה, ומסתפקת בעשירית מהסכום. יהיה מעניין לראות את זה אחרי שאקבל קרקע ציבורית בחינם לבנות את בית חלומותיי, בדיוק כמו שאר ציבור הפתטיים והטיפשים שיצביעו למפא"י ויחפשו את הקרקע. 
 
מצד שני מגיע עוד לוביסט של מערכת הביטחון, יואב גלנט שמתמצא בשנים האחרונות בעיקר בנדל"ן מסופח. הוא רוצה לתת לחברים שלו מהמערכת 300 מיליארד דולר לחמש שנים, צרור נקוב בלי תוספות. וואלה, רק מתנה של כ-40 מיליארד יותר מאשר הם מבזבזים על עצמם (בעיקר) בימים אלו. ומה יקרה אם הם ירצו עוד אחרי שנתיים? מישהו יאמר להם לא? 
 
מדוע שגלנט ושות' לא יציעו תוספת של עשרה מיליארד למערכת הבריאות כדי למנוע מעניים מוות בייסורים? הבריאות לא מוכרת היום בז'קט עור? לגלנט ושאר הדיירים באגם הדרעק אין בעיה במערכת הבריאות כי הם אח"מים מקושרים. אז דואגים להם, לא כמו הזקנים באזור הקריות במפרץ חיפה, שמעיקים על המרכזים הרפואיים בנוכחותם. 
 
המעניין בתוכניות המקסם שווא זה שלא מדברים על העלאת מסים, כי אסור לדבר על זה בקמפיין בחירות. את זה שומרים לבעאדן אחרי הרכבת הממשלה. זוכרים את יאירק'ה החתיך לפני שנתיים עם המסים? הוא אמר שיהיה רע, אבל אחר כך יהיה טוב. אז הוא אמר. מה נהיה באמת? היה רע, נהיה רע מאוד, עכשיו ממש גרוע. אבל יהיה יותר גרוע, כי לא מפסיקים לרמות. ואנחנו הרי מכורים לדרעק המילולי שהם מאכילים אותנו בכפיות. אז אנחנו אומרים: אמממ, אולי האיש יודע על מה הוא מדבר. בואו ניתן לו צ'אנס, הא? אנחנו ניתן, אבל אנחנו נקיא מהדרעק, כי זה הדבר היחיד שנקבל.
גנבת לעומת גנבת
ביהמ"ש המחוזי קיבל את ערעור פרקליטות מחוז מרכז, ודחה את השחרור המוקדם של הגנבת המורשעת אתי אלון. היא תרצה את מלוא עונשה עד 2019. השופט אברהם טל נימק את החלטת הרכב השופטים, ואמר שאלון לא הוכיחה ששחרורה המוקדם (אחרי 13 שנות מאסר) לא יסכן את הציבור ואת רכושו – גם אם לא תעבוד בבנק. יכול להיות, לך תדע. 
 
אבל בשבוע שעבר שוחררה גנבת אחרת, שולה זקן, אחרי שישה חודשי מאסר מתוך 11 שנגזרו עליה. היא לא מהווה סיכון לאף אחד מהציבור. היא גנבה ביחד עם המעסיק שלה - שהיה רה"מ, ראש עיריית ירושלים ושר - רק כמה מיליונים. וזו לא סכנה לאף אחד, כי היא לא גנבה מבנק. היא ושותפיה רק גנבו קצת מהציבור. אבל לשולה הגנבת יש קשרים, ודואגים לה כי כולם נורא רוצים לדעת מה עוד יש בקלטות שלה. 
 
אתי אלון לא גנבה לעצמה. היא גנבה בהוראת אביה ואחיה. להאשים אותה שהכספים שגנבה הגיעו לארגוני פשיעה? היא ידעה לאן מגיע הכסף? היא ידעה מה יעשו בו הארגונים? וגם אם כן, הייתה לה ברירה? ושולה, היא כבר הסבירה מה עשתה בכסף שגנבה והחזירה את כל הכסף שגנבה? היא לא צריכה להחזיר? סליחה ששאלתי. 
 
לפני שבועיים שוחרר גם המאבטח של הרמטכ"ל לשעבר, סרן ארז אפרתי. הוא לא גנב, הוא רק הפך אישה לנכה לכל ימי חייה בגלל שהיה חרמן. אז הפחיתו לו שלוש שנים מהעונש. הוא כבר לא מסוכן לאף אחת כנראה, כי בית המשפט התרשם שהוא לא מסוכן. כמה עברייני מין שהורשעו בעבירות חמורות שוחררו בשחרור מוקדם וחזרו לסורם, אנסו ורצחו? מי סופר בכלל. 
 
אבל לאתי האומללה סופרים כל שעה. ובעוד ארבע שנים, כאשר תסיים לרצות את עונשה, היא כבר לא תהיה מסוכנת כנראה "לציבור ולרכושו", כפי שכתב השופט טל. היא סתם תהיה מתה-חיה, כי היא שכחה להקליט את אביה ואת אחיה. מה לעשות, על טעויות כאלה משלמים. 

סוגרים את המשטרה?

שבעה ניצבים מהספ"כ של משטרת ישראל הודחו בתקופתו של רנ"צ יוחנן דנינו. בקדנציה שלו הייתה המשטרה מגעילה במיוחד. אבל קיים ריח באוויר, שאם תיפתח חקירה נגד כל הספ"כ וכל הניצבים, תתי-ניצבים וניצבי משנה, יתווספו לרשימה עוד כמה עשרות מפקדים בכירים. כי הטרדה מינית ומעשים מגונים היא לחם חוקם של יותר מדי מפקדים בכחול אצלנו. 
 
נוצר רושם שמח"ש פשוט פוחדים מהגילויים העתידיים. אחרת לא ברור מדוע כל הקצינים מדרגת סגן ניצב (זה הדרג הראשוני לקצין בכיר, בוגר פו"מ) ומעלה, לא מוזמנים לבדיקת פוליגרף כדי לענות על שלוש שאלות פשוטות:
 
האם במהלך שירותך כמפקד, הטרדת פקוד/ה ועברת לכאורה עבירה של הטרדה מינית, או שימוש בכוח המשרה?

האם קידמת פקוד/ה במשטרת ישראל לפי קריטריונים פסולים, כגון משיכה מינית?
 
האם ידוע לך על מפקד במשטרת ישראל, שהטריד ו/או תקף מינית פקוד/ה בארגון? האם ידוע לך שפקוד/ה קודם בשל מעורבות "רומנטית" עם מפקד כלשהו?
 
מאוד פשוט. רק שהתשובות תפרקנה את משטרת ישראל. מאות מפקדים יפשטו מדים, הארגון שהשקיע במרוצת השנים הון בטיפוח מפקדים מקצועיים, יתרסק לחלוטין. אז במקום זה שומרים על נוהל של מתחת לרדאר, זרזיפים של נחקרים מגיעים למח"ש וזה יימשך שנות דור.
 


הטרדה מינית היא לחם חוקם של יותר מידי קצינים. צילום: פלאש 90
 
בארגון ששליש מעובדיו הם נשים, שיש בו מאות שוטרות/חיילות "שמפרקות בתים" בעגה המשטרתית מדי שנה, כלום לא ישתנה. הנשים יודעות את מקומן ואת הכוח שניתן להן בחוק. חלקן יפיק מההטרדות המגעילות את המרב ומפקדים שיגזימו ילכו הביתה. 
 
לא ברור רק איך במשטרה העסוקה ביותר בעולם הדמוקרטי, שמתמודדת מדי יום עם פשע ופח"ע, יש למפקדים כל כך הרבה זמן פנוי לנהל מערכות יחסים בעלות אופי מיני עם חמש שוטרות ויותר? האם המזון שמוגש בארוחת הבוקר בתחנות ובמרחבים כולל תכשירים של הגברת האון? בכל זאת מדובר בגברים בעשור השישי לחייהם, איך הם עושים את זה? למה הם לא מספרים לנו החרמנים האלו בכחול?
ערבים. לא נורא

שמונה נשים קיפחו את חייהן כנוסעות באוטובוס בכביש 31. הנתיב מוביל מצומת להבים לערד. בעשר השנים האחרונות היו בנתיב 465 תאונות דרכים בהן נהרגו 76 בני אדם ונרשמו 122 פצועים קשה. אבל הנפגעים הפעם היו ערבים שחזרו מתפילה באל-אקצה. ערבים אנחנו לא סופרים. מתו שמונה נשים? אין דבר, הם יעשו חדשות. תוך 15 שנה הם ישלימו את האובדן. 
 
אם אלו היו יהודים, זה היה סיפור אחר. זו כבר הייתה לוויה ממלכתית, והממשלה הייתה דנה באסון, והיו מוצאים פתרונות לדרך כל כך חשובה שכוללת רק נתיב נסיעה אחד לכל כיוון. אבל הקורבנות לא היו יהודים, אז יאללה להתקדם רבותי, לא להפריע. 
 
תאונה כזו לא יכולה לקרות מעבר לקו הירוק. שם יש יש"ע ורשע וחוק אחר, ויש להם עמותות וכסף קואליציוני ופאינה ועוד מקורבים כמו החבר ניסן סלומיאנסקי, שבוועדה שלו מקצים מאות מיליונים שחס וחלילה יהודי לא ייהרג בדרך. לכן כל כביש בארץ ההיא הוא בונבוניירה. אני יודע, כי אני נוסע לעיתים בכבישים האלו. 
 
אין לנו ערך לחיי אדם, בטח שלא לחיי ערבים. מתישהו נשלם על ההזנחה הזו, על הפשע הזה, על הגזענות הזו. השאלה מי ישלם, כי אני לא רוצה לשלם על מחדלים של מנהיגים שבזים לציבור שלהם. יש לי מספיק את הבעיות שלי שאני משלם עליהן.
קטאר כמשל

ביום ראשון השבוע הסתיימה בקטאר אליפות העולם בכדוריד. בקיץ אירחה המונרכיה הקטנטונת את אליפות העולם בשחייה. ב-2019 היא תארח את אליפות העולם באתלטיקה, ושלוש שנים מאוחר יותר את המונדיאל בכדורגל.
 
כסף יש במדינה הזו כמו זבל, והוא צומח בכל יום. קטאר מעורבת כמעט בכל תחום ספורטיבי בעולם, ולא משנה כמה יזעק נתניהו שזה הבנק של הטרור העולמי. העולם לא מתעניין, וממשיך לקיים שם את אירועי הספורט שלו. הקמפיין הבינ"ל לשלילת הזכות של קטאר לארח את המונדיאל בעיצומו, אבל מי שמכיר את הפוליטיקה של פיפ"א (התאחדות הכדורגל הבינ"ל, ארגון מושחת ביסודו) ושל הוועד האולימפי הבינ"ל (ארגון הגג של הספורט העולמי), יודע שהעולם הערבי גילה את הפוליטיקה של הספורט כמנוף מדהים לקידום אינטרסים אתניים. שייח'ים ערבים מכהנים בתפקידים בכירים מאוד בספורט העולמי, כי כסף לא חסר באמירויות ובנסיכויות. 
 
בישראל לא מאמינים בספורט, לכן אין לנו. קטאר היא סגנית אלופת העולם בכדוריד (והס מלהזכיר מתאזרחים, אנחנו היאהוד הרי התחלנו עם זה בשנות ה-70'. העולם בכלל והערבים על החמור והגמל בפרט, רק מחקים אותנו, אבל הרבה יותר טוב מהמקור). היא תהיה מעצמה אזורית באסיה גם בכדורגל. רק עניין של החלטה ואזרוח כדורגלנים מצטיינים. בינתיים הם בקטן. 
 
מוטאז בארשים בן ה-23 הוא אחד מקופצי הגובה הטובים בעולם. הוא כבר 2.40 מ'. הקטארי שמתאמן בארה"ב עם מיטב המומחים צפוי לשפר את שיא העולם של חאווייר סוטומאיור הקובני (2.45 מ') שנקבע לפני יותר מ-20 שנה. בית המלוכה הקטארי משקיע את המרב בטיפוח האתלט המצטיין. 
ואצלנו? כאן ארגון לה-פמיליה של בית"ר ירושלים מונע החתמת מוסלמים בכלל וכמובן ערבים, ומקלל בקריאות גזעניות כל ערבי ישראלי שמשחק בשאר קבוצות הליגה. 
 
כרגיל אנחנו לא קוראים את המפה. הקול הערבי שולט בפיפ"א , ואם תגיע תלונה רשמית למוסדות הארגון, ולבסוף תגיע כזו, ישראל עלולה להיענש באופן חמור עד כדי השעיה מפעילות בינלאומית. אבל כרגיל אנחנו יודעים הכול יותר טוב מכולם. ואולי הגיע הזמן שגם רה"מ נתניהו יפנים את המציאות, ששלדון אידלסון יכול לסייע לו אצל הרפובליקנים בקונגרס האמריקאי. 
 
במוסדות הספורט הבינ"ל לא יודעים מי זה שלדון, אבל ישמחו להתעלל בנו בגלל נתניהו. הא, שכחתי. רה"מ ושר החוץ שלנו הם אוהדים מושבעים של בית"ר ירושלים. הם מתאימים לה, והיא מתאימה להם. את המחיר של ההתאמה השלטונית המגעילה הזו, נשלם אנחנו. אלא מי?