היי מני. אנחנו לא מכירים טוב, אף שנפגשנו פעמיים. אתה מותיר רושם של בחור נחמד וערכי, לכן אני חושש לך. עברת על החוק האמריקאי החשוב ביותר שקיים: never mess with the feds. וזו בעיה, כי המעסיק שלך לשעבר, רה׳׳מ בנימין נתניהו, חי את הפולקלור האמריקאי, או לפחות מתיימר. אצלו הרי אי אפשר לדעת, כי האמת בשבילו היא המלצה בלתי מחייבת. הוא לא משקר רק בעניינך, הוא משקר גם בעניינך. חשוב לזכור את זה.
אתה ביטחוניסט לשעבר, עברת משהו ב"יחידה", אז אל תשכח מי מולך: רה"מ שהוא שר משפטים, אוצר ותקשורת, בפועל. כל עובדי המשרדים האלו סרים למרותו, ואם הם מחפשים אותך בנרות, אני ממש לא אתפלא. אני מכיר את הלבלרים האלו שאוהבים לרצות את הבוס. יש לו גם ערוץ טלוויזיה שלו - פרטי - וגם עיתון. סילביו ברלוסקוני זה תינוק של בית רבן לעומתו, תהיה בטוח בזה.
איך שלא תבחן את המציאות, חייך בארץ הסתיימו. עצה שלי: חכה לפס"ד בבית הדין לעבודה, קח את הכסף ואת המשפחה ועזוב את הארץ. בטח ירדפו אותך גם בחו"ל, אבל אני מקווה שאתה יודע להיעלם. אם ראית ביום שלישי, אז שר הפנים גלעד ארדן -האיש שיש לו נגישות למאגר הנתונים על כל אדם ואף תיקן שחיו ו/או ביקרו בארץ -קבע שאתה אשם בהתנהלות של בני הזוג נתניהו. הבנתי כבר שסימנו אותך במשהו עם האבא, זה אפילו לא הקדימון של הסרט.

גם ישראל כץ, שר תחבורה שאין לו זמן עכשיו להתקין תקנות שיסיימו את הקטל של האופניים החשמליים למשל, עסוק עכשיו רק בך. עכשיו, אל תשכח, הוא חולם להיות שר אוצר, אולי אתה הטיקט שלו למשרד, אז אתה בצרות, הכרתי את ישראל עוד כשהיה סטודנט. יבדקו את כל השומות שתגיש, ויסגרו עליך. אתה יכול להיות בטוח בזה, כי החבר'ה האלו לא לוקחים שבויים בשביל שלטון - הם יעשו כל מה שצריך.
קשה להכיל איך שני שרים בממשלה (אחד בכיר מאוד וחבר בקיבינימט הביטחוני־ מדיני) פועלים לפי דף מסרים שמגבש הזוג המלכותי, מבלי לבדוק את הדברים. האם כך הם פועלים גם סביב שולחן הממשלה? פשוט אומרים הן לקיסר ורצים לשקר, להונות ולסובב את האמת, רק כי הקיסר שביצע עבירות פליליות לכאורה (הטיית המכרז של החשמלאי המקורב למשל), הורה להם לעשות כך. האמת היא שרציתי לשאול אותך על פי היכרותך עם הגברת, אם הוא הורה להם לרוץ לאולפנים ולשקר, או שהיא הורתה להם. אבל אתה כבר לא שם, חבל. האם אפשר לסמוך על שני האנשים האלו שמטיחים בך שקרים על גבי שקרים, שיאמרו את האמת לראש ממשלה שמשקר לציבור (יום כן, יום לא, יום למה לא, יום לא כדאי לך ויום בשביל מה לך), בסוגיות חשובות יותר כמו מלחמה עם איראן, או לצאת לקונגרס ולחבל ביחסי המדינה עם הפטרונית ארה"ב? או במקרה אחר כאשר מיטיבו של רה"מ, שלדון אדלסון, יהפוך לעול על המדינה כאן?
תגיד, מני, מה אתה חושב על השניים האלו? הם מדווחים אמת בממשלה, על הביצועים של המשרדים שעליהם הופקדו? יכול להיות שהם משקרים רק בסוגיה שנקראת מני נפתלי? אתה מאמין לזה? כי אני לא. אני חושב שאם שר בממשלה משקר פעם אחת, זו פעם אחת יותר מדי, והוא חייב ללכת לאלף עזאזל. כי אם היום הם משקרים לנו במקרה שלך, מחר הם ישקרו לנו בהסכמים עם יצחק תשובה, סתם כדוגמה. והרי כל מערכת היחסים של אזרח עם ממשלתו בנויה ומושתתת על אמון (שאין לנו כבר מזמן, ביני ובינאכ), אז מה אתה אומר?
• • •
אתה יודע, ציפיתי מאחד ממפקדי היחידה, כמו בוגי יעלון, שיתערב בשבילך, שיאמר "הלו, תרדו מהבחור, מה אתם רוצים ממנו? שלמו לו מה שמגיע לו וסגרו עניין". אבל כפי שאתה מבין כבר, הוא מפקיר אותך שתתפגר לבד בשטח, פצוע ומדמם. אלו הערכים שלו עכשיו.
ממי אתה מצפה שיתערב, מעומר בר־לב שגם הוא היה מפקד? עזוב אותך משטויות, הוא מפא"יניק, והם אף פעם לא רואים מה שעלול לפגוע בהם. בוגי ועומר הם לא מפקדים עכשיו בסיירת מטכ"ל, הם רק דיירים באגם הדרעק, והם עובדים לפי הקודים שנהוגים במחראה האנושית הזאת. ואם צריך להקריב אזרח שרה"מ ורעייתו עשו לו עוול, אז מקריבים. העיקר שעור הצבי של הכיסא, יישאר צמוד לתחת.
אני לא משוכנע שכבר לא יושבת עליך ערימה של חוקרים פרטיים, במימון המפלגה. אל תחלום אפילו שהזוג הזה משלם את זה (ממתי הם משלמים, תגיד לי?) כדי לתעד עם מי אתה נפגש ומדוע. בשביל מה אתה צריך את זה? אתה עוד צעיר, תברח מכאן, כל עוד אתה יכול! אם ביבי, שרה־אנטואנט והילד היו משתמשים בסמן המוסרי של המפלגה הרקובה והמטונפת שלהם, בני בגין, כדי להגן על עצמם מהשחיתות המוסרית שתקפה אותם כמו מחלה ממארת, הייתי אומר לעצמי: הלו, תרגיע, זה הרי בני שמעולם לא הכניס יד לקופה הציבורית, וחונך לצניעות. אבל הם משתמשים במשת״פים שספק רב אם הכירו ו/או ראו אותך בכלל, כמו ארדן וכץ. וברגע שהם שכרו את בורובסקי, אתה בבעיה. הוא משרתם של אדונים, כפי שהיה במשטרה במשרד מבקר המדינה. תשאל קצת במועדון הניצבים של ותיקי משטרת ישראל. ואני לא מתכוון לחונטת עברייני המין שפרשו ו/ או פוטרו עכשיו מסגל הפיקוד הכללי של המשטרה.
מני, אתה הולך לעבור גיהינום עכשיו, עד ל־17 במארס. ויש גם את אחר כך. אני מקווה מאוד שהפרקליטות שלך מתכוונות להזמין כעדים למשפט את סמנכ״ל התפעול במשרד רה״מ ואת היועצת המשפטית של המפגע הזה. אני נהנה לראות עובדי מדינה משקרים בשביל הבוס וחוטפים בראש מהשופט, זה עושה לי טוב. אז דבר איתן על זה בשביל הכיף שלי, מה אכפת לך?
האמת היא שאולי צריך להזמין גם את גלעד וישראל. עושה רושם שהם ממש שוחים בחומר, אז בוא נשמע אותם מעידים. ישראל נוטה להזיע, כי הוא מפוטם כמוני, אתה יודע בגלל הבורקס. אז תכינו מטליות סופגות. בכל אופן, שרים בממשלה, דיירים באגם הדרעק, שכרם משולם על ידינו, זה לא מתיר להם לשקר הפקר־הפקר פטרושקה, ולהפוך את חייו של אזרח לגיהינום. אתה לא חושב כמוני?
• • •
אתה יודע, מני, היית צריך להיוולד אמריקאי, ולעבוד בבית הלבן. ראית את הסרט "המשרת"? כן, הוא היה שחור ושירת שבעה נשיאים, אבל לא פגעו בו. לפחות לא כמו שהקיסרית שרה־אנטואנט פגעה בעדתך כמרוקאי, אבל רק בקטנה. יחי ההבדל הקטן. ביבי הרי המציא כאן את מושג הגברת הראשונה, שוב הפסבדונים האמריקאי שלו עלה לו לראש, או שהיא, הגברת, השתלטה לו על הראש. איני מכיר את בעלה של אנגלה מרקל, או את אשתו של ראש ממשלת הולנד. אבל את "בואי, שרה'לה, הולכים" עם הכובעים המגוחכים וההתנהלות המלכותית, כל העולם מכיר, ואיני יודע אם הוא משתגע על זה. לדעתי, ממש לא.
מני, תקשיב לי. עכשיו אתה נוסע על האנרגיות של העוול שנעשה לך, ואתה דורש פיצוי שמגיע לך. חשפת התנהלות מושחתת. אני רק מזכיר לך שדוח המבקר היה מוכר כבר לפני שנה וחודשיים, ואלמלא התקשורת הוא לא היה נחשף גם השבוע. אני מזכיר לך שהדיון בעניינך נדחה בנימוק מושחת מהיסוד שאנחנו בתקופת בחירות. עד כמה שראינו שנינו, את איווט ליברמן ריסקו עכשיו, דווקא בגלל הבחירות. אתה מבין היכן אתה נמצא?
יואל נוימן, סוג של מתנחל, חשף כאן את השחיתות של החברה להתיישבות בשומרון. לא יודע אם ראית את הסרט איתו של רביב דרוקר "במקור", אבל הוא סיפר שהוא לא פוחד, והילדים שלו מתורגלים במקרה של פיגוע. אחד התרגולים מתייחס לקטע שאם אבא נפגע כתוצאה מפיגוע, אז להתקשר במכשיר הקשר ולהזעיק סיוע. אתה יודע מה, מני, אני לא בטוח שסיוע יגיע.
החבר'ה הטובים הרי לא שוכחים את מי שהפיל אותם בשלטון שלנו, מני. הם אוהבים את נתניהו שמחק להם כשר אוצר 150 מיליון שקל חובות, כך הם עובדים. הם הקימו שם את החברה, רק כמסלקה, כדי לשלם למקורבים עמלה בסך 25% מהסכומים. אבל אתה כבר יודע את זה כמו כולם. נוימן הלך למשטרה לפני שנתיים, אז מה? אז הוא הלך. לוקח להם זמן לחבר'ה בכחול להגיב, כי הנשים שם במשטרה מעבירות את המפקדים על דעתם.
מה חשבת? שהתלונה שלך שונה? שישתנה כאן משהו? מה פתאום!!! כל יש"ע מבחינתי זה רשע, ועכשיו מתברר שכל הפעילות הכספית ביש"ע התבססה באיו"ש בעיקר על פשע. מאות מיליוני שקלים הפכו שם לאדים. פשוט מחקו אותם וחיו כמו פריצים. ויש עד שראה את זה, אז מה? חשבתי שבעקבות החקירה ימנה משרד הפנים ועדות קרואות לניהול היישובים האלו במועצה האזורית שומרון. אתה יודע כמו עמרם מצנע בירוחם ומאיר ניצן בלוד, שהיו ראשי עירייה ממונים. אז חשבתי.
 
• • •
יש לנו כאן שתי ארצות, מני, ואתה חי בארץ הלא נכונה, אי שם בעפולה הייטס. אם היית חי בשטחים ב"נו־מן'ס־לנד", היכן שהחוק הוא הולוגרמה שמזהים רק אחרי שתי קטנות של גראס רפואי, כבר היית מסודר. היו אומרים לביבי שאתה זה חלק מגאולת הארץ, והיו סוגרים עניין. אבל זה לא.
תגיד, מני, אתה לא חושב כמוני שבמיליארדים שממשלות הכזבים האלה, עם הדיירים באגם הדרעק בכנסת, אפשר היה לטפל כאן בחוליים חברתיים וצבאיים? מה נהיה כאן? בונים יישוב רק כדי שישמש אתר לאימון בלש׳׳ב (שכונה שלמה!!!) לצבאנו המהולל? כמה גופות ספרנו בשתי המלחמות האחרונות, רק כי לא היה כסף למגן את הרק"ם ואת טנקי המרכבה? מאות, מני, מאות חללים שנפלו על מזבח היהדות האמיתית, שמכירה רק מושג אחד - געלט.
אתה הרי מרוקאי נחות, כפי שקראה לך לדבריך הבוסית שלך לשעבר, אז אני אסביר לך - כסף. כל מפעל ההתיישבות הוא בסך הכל מסלקה של כסף למקורבי השלטון, זו המהות וזו התעשייה.
מה זה ניצולי שואה? מה זה בתי חולים? מה זה רעב של ילדים? זה פארש, מני, פשוט פארש. מה שחשוב זה כאילו לבנות, אבל בעיקר לגנוב. לגנוב, מני, ולהתעלק על הקופה הציבורית. בדיוק כפי שנוהגים העלוקות שהפקידו אותך לשרתם. מאות אלפי שקלים על ניקיון (חתכו קופון, מני?), מיליוני שקלים על מזון (חתכו קופון, מני?) אני שואל אותך כי אף אחד לא מדבר.
תגיד, בנאדם, האבא של הקיסרית חי במעון הרשמי בשנותיו האחרונות? היו עליו הוצאות שאנחנו שילמנו? כי אני מבין שלביבי ושרה יש חלודה רצינית בצירים של הארנק, והם לא מוציאים את כספם על מחיה, כאחד האדם. מה, הם כמו ראש ממשלת אוסטרליה? הולנד? אורוגוואי? גרמניה? בריטניה? נשיא ארה״ב? מה פתאום? הם מורמים מעם, ויש להם המון משרתים שרצים לשרתם ברגע פקודה: מבקר המדינה סלחן; היועמ"ש שפעם ייצג אותם כלקוחות; השרים שלהם מתרפסים בפניהם כנמושות חסרות עמוד שדרה; חברי המפלגה בכנסת הם בכלל קולקציה של אפסים נרפים (לא שמעתי את אופיר אקוניס בעניינך. הוא קשקש קצת שטויות? הוא הרי משרת בכיר של הקיסרית. הוא יגיע רחוק, היא תדאג לו);
ואיך הם לא מתביישים? מה הם עושים, כל קולקציית הדרעק הזאת, כאשר הם מגיעים הביתה, ופוגשים בבני משפחתם, שקראו את דוח מבקר המדינה? מה הם מספרים להם לדעתך, מני? את האמת? הם באמת אומרים לרעיה ולילדים: כן, בשביל הזוג הזה מוסר הוא רק שם של דג, הם סכנה לדמוקרטיה, הם מטילים צל כבד על המושג שלטון במדינה? או שאולי הם אומרים: כן, הזוג הזה הוא באמת מגעיל ומבחיל, מבזה לעבוד בשבילם וגם משפיל, אבל זה הבוס שלי, יקירתי וילדי היקרים. ואבא לא יכול היה לבחור בוס אחר, זה מה יש. צריך להביא פרנסה, לא? אז אם אתם לא רוצים שייגמר הקטיף, תצביעו למי שאני אומר לכם.
 
• • •
 
מני, אני מבין אותך. באמאשלי, אני מבין. אבל צר לי עליך, אתה בנאדם גמור בארץ הזאת. כי במדינה שהיא סוג של מאפיה פוליטית, שברת קוד והתלוננת. If you do the crime, you must pay .the time
ואתה תשלם, אח שלי, האמת שאתה כבר משלם. החלטת החלטה לא נכונה בחייך, אחת יותר מדי. הסכמת לעבוד בשביל הזוג הזה. אתה הצטרפת לרשימת נפגעי ביבי ושרה. הלך עליך, אחי.
לשמור על עצמך, כי אין שום רשות או ננוח במדינה שיכולים לשמור עליך. חבל, אבל זה מה שיש.❖