בבוקר למחרת הלילה שבו ניסו להתנקש בחייו של אלי טביב (לא להגזים - ירו כדי להזהיר) הוא הכחיש בכל תחנות הרדיו אפשרות שהיורים נשלחו אליו מכיוון השוק האפור, ״לא חייב שקל״ הוא אמר, תוך שהוא מכוון לתחושת המיאוס שלו מעולם הכדורגל דווקא.



שדרני ״ארוחת הבוקר״ הסתערו על האמירות האלה וייחסו אותן באוטומט לאוהדי הפועל ת״א, על רקע יחסיהם העכורים משכבר הימים, מה עוד שעל הפרק עומד גזר הדין שאמור להינתן הבוקר בתיק ״הילד המניאק״ שזרק אבנים על ביתו של טביב וחטף שתי סטירות, ובצדק, ממי שהיה אז הבעלים המושמץ של הדאבליסטית הגאה.
 
אלא שכאשר טביב קשר את אירוע הירי לכדורגל, גם כן בצדק, הוא לאו דווקא כיוון לאוהדי הפועל ת״א, בדיוק כפי שנהג באביב 2012 כשנחת רימון הלם ראשון בחצר ביתו, או בחורף 2013 כאשר השאירו רימון רסס מתחת לרכבו.
 

כמה עיתונאים ״לא חשובים״ רמזו כבר אז על עסקי הכדורגל האפלים שלו עם החברים מרמת עמידר. למשל, ההעברה הסיבובית של טוטו תמוז מבית״ר ירושלים להפועל ת״א דרך מכבי רמת עמידר מהליגה השנייה, ובהמשך הרכישה הפנומנלית של בית״ר ירושלים מארקדי גאידמק, גם היא דרך רמת עמידר של גל יוסף, הפטרון האחרון של גאידמק בישראל ומי שתיווך בין טביב לבין האוליגרך.

בתגובה, טביב הפנה עורף לעיתונות החוקרת לטובת תמונות ציניות עם גל יוסף באצטדיון האורווה בפתח תקווה של דני לוי והלוזונים, בדיוק המקום שבו הפשע הישראלי התחכך עד לאחרונה ממש בכדורגל הישראלי. על המעמד הנחות של טביב בהיררכיה הזו היה אפשר לקבל רמז בסיום גמר גביע המדינה באותה עונה: טביב, שסולק אז מהקהל החוגג של קבוצתו ביציעים, ביקש להתנחם מול פני האומה באולפן הפתוח של ערוץ הספורט בשולי המגרש, אבל בדיוק אז נחת עליו מופע האימים של טוטו תמוז - הנכס המשותף שלו ושל גל יוסף - שבסדרת קללות למצלמה לימד אותו עוד פרק בפוזה המכוערת של הכדורגל הישראלי, לקול מצהלותיהם של בכירי שדרני ערוץ הספורט.
 
סיכום ביניים: אם אוהדי הפועל ת״א הם לא הבעיה של טביב, ואם גם האחים יוסף וחבריהם מרמת עמידר הם לא הבעיה שלו, אז אולי הגיע הזמן שיעבוד על הבעיה האמיתית שלו - אלי טביב.

רשימות נוספות של אמיר זוהר באתר "פוסטה" www.posta.co.il